Verdens Hittil Beste SUBWOOFER? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 106
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om det er den du har som bilde på profilen din, så er jo det en utrolig grom sub da Bigtor . 105kg bass?! :P.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Det jeg merket i mitt rom var at det var bedre med subber som hadde frontrettet element i forhold til feks SVS sine.Jeg har i dag en bunn som jeg aldri oppnådde med SVS.
    De aller fleste subber har vel frontrettet element utenom SVS, eller hva? Hvilken sub er det du har den dag i dag ?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    De aller fleste subber har vel frontrettet element utenom SVS, eller hva? Hvilken sub er det du har den dag i dag ?
    Jeg har 2stk Magnat Omega 530 og ja det er flere subber som har det men jeg ville bare komme med mine erfaringer i mitt rom.Jeg har tidligere hatt bla SVS PB12 plus/2 og Ultra.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Om det er den du har som bilde på profilen din, så er jo det en utrolig grom sub da Bigtor . 105kg bass?! :P.
    Jo takk for det,er jo kjekt med 210kg med bass:-)
    Mvh bigtor

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange andre merker som også har elementet rettet nedover. Du som spiller mye musikk burde vurdere en sub fra Focal, f.eks. Profil SW908. Jeg syns i hvertfall Focal er gode på musikk, og bedre enn det meste fra SVS.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg har 2stk Magnat Omega 530 og ja det er flere subber som har det men jeg ville bare komme med mine erfaringer i mitt rom.Jeg har tidligere hatt bla SVS PB12 plus/2 og Ultra.
    SINNSYKT! googla litt på denne subben, så litt bilder å leste litt. Denne var jo rå lekker syns jeg, men i og med at denne har ett enormt element, tviler jeg vel på at den gjør den beste jobben med tanke på musikk? Men derimot på film, er den helt sikkert enestående

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Det er mange andre merker som også har elementet rettet nedover. Du som spiller mye musikk burde vurdere en sub fra Focal, f.eks. Profil SW908. Jeg syns i hvertfall Focal er gode på musikk, og bedre enn det meste fra SVS.
    Takker og bukker for forslag Utrolig mange her på forumet som er skikklig aktive og behjelplige. Skal se litt nærmere på den også, har ingen erfaring med Focal når det gjelder hjemmelyd, men har derimot ett rått Focal frontsett i bilen

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SINNSYKT! googla litt på denne subben, så litt bilder å leste litt. Denne var jo rå lekker syns jeg, men i og med at denne har ett enormt element, tviler jeg vel på at den gjør den beste jobben med tanke på musikk? Men derimot på film, er den helt sikkert enestående
    Det jeg kan si ut ifra mine preferanser så funker den meget godt på musikk og Fantastisk godt på film.
    Mvh bigtor

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når dere snakker om den "beste" subwooferen. Hva legger dere da mest vekt på? Spille lavest mulig, høyest mulig eller kanskje begge deler?

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Det er en myte at mindre elementer er "raskere"! Opphavet til denne myten tror jeg er at større elementer ofte går dypere. Mer dypbass får subben til å låte varmere og bløtere om den ikke er kalibrert skikkelig, og dermed tror folk den er mindre spenstig...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Når dere snakker om den "beste" subwooferen. Hva legger dere da mest vekt på? Spille lavest mulig, høyest mulig eller kanskje begge deler?
    Jeg regner med det er selve kvaliteten på lyden dem legger mest vekt på. Nytter ikke med høyest mulig lydnivå, hvis det låter for dårlig...
    Men at den går dypt er jo også en del av kvaliteten. Såfremst den har kontroll selvfølgelig.

Heller ekstremt god lyd enn ekstremt høy lyd, sier nå jeg. Uten at jeg har så mye
    peiling på referanser innen lyd:-?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva jeg skal si til det, myte å myte. Jeg har nå prøvd en del 15" jeg, og kan ikke si noen overbeviste meg noe særlig? For det meste spiller jo en 12" bedre på musikk. Derfor jeg er redd for å gå opp i størrelse, men holde meg her jeg er, å heller gi den mer kraft.

Er ganske enig i at ett mindre element spiller mer musikalsk, og generelt er bedre på musikk. Det er i hvertfall min mening, og slik høres det så si nesten altid ut også

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske enig i at ett mindre element spiller mer musikalsk, og generelt er bedre på musikk. Det er i hvertfall min mening, og slik høres det så si nesten altid ut også
    Thank You !

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å fungere bra til musikk mener jeg at en sub må spille dypt nok til at toner ikke blir borte, den må spille alle toner ved samme nivå (kalibrering) og den må spille tonene rent og uanstrengt. Pausene i mellom hver tone er minst like viktig som tonene, og her synder mange! I tillegg er dynamikk også svært viktig, så markerte anslag gjengis skikkelig.

Volum er etter min mening totalt uviktig så lenge subben klarer rundt 90-95 dB i et normalt rom med minimal forvregning. Men det skal tas med at subber som spiller 110 dB uanstrengt som regel låter bedre ved 95 dB enn subber som spiller 95 dB uanstrengt...

Og ja, stor membranstørrelse er musikalsk så lenge resten av konstruksjonen henger med!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva jeg skal si til det, myte å myte. Jeg har nå prøvd en del 15" jeg, og kan ikke si noen overbeviste meg noe særlig? For det meste spiller jo en 12" bedre på musikk. Derfor jeg er redd for å gå opp i størrelse, men holde meg her jeg er, å heller gi den mer kraft.

Hehe, da foreslår jeg du kommer deg på demo til en av Avforums bassgründere...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å fungere bra til musikk mener jeg at en sub må spille dypt nok til at toner ikke blir borte, den må spille alle toner ved samme nivå (kalibrering) og den må spille tonene rent og uanstrengt. Pausene i mellom hver tone er minst like viktig som tonene, og her synder mange! I tillegg er dynamikk også svært viktig, så markerte anslag gjengis skikkelig.

Volum er etter min mening totalt uviktig så lenge subben klarer rundt 90-95 dB i et normalt rom med minimal forvregning. Men det skal tas med at subber som spiller 110 dB uanstrengt som regel låter bedre ved 95 dB enn subber som spiller 95 dB uanstrengt...

Og ja, stor membranstørrelse er musikalsk så lenge resten av konstruksjonen henger med!
    Jeg hører hva du sier, og er enig i det. Men, jo større elementet er jo mer luft trenger det og når slaget kommer blir det veldig ofte veldig bløtt og slakt. Jeg sier for all del ikke at alle subber over 12" suger, men som oftest ( i mine ører ), spiller disse dårligere enn en 12" og nedover...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, da foreslår jeg du kommer deg på demo til en av Avforums bassgründere...
    Hva hjelper det? Ingen av dem kan på noen måte forandre mitt syn på hvordan en sub skal spille "bra" for meg?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva hjelper det? Ingen av dem kan på noen måte forandre mitt syn på hvordan en sub skal spille "bra" for meg?
    Det har du helt rett i! Og jeg ønsker ikke å prakke mine preferanser på andre. Men å si at store subber er tregere enn små blir feil. Men å tillføre dypbass til lydbildet endrer det betraktlig, og liker du ikke det kan jo mindre subber fungere bedre for nettopp deg. Og til syvende og sist er jo det det eneste som betyr noe

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt tilfelle og bruk, skal subben brukes 90% til musikk og 10% til film.
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Da er det SVS sine PC-modeller du skal ha (sylinderne).
    Er SVS tubene bedre på musikk enn SVS boksene?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du helt rett i! Og jeg ønsker ikke å prakke mine preferanser på andre. Men å si at store subber er tregere enn små blir feil. Men å tillføre dypbass til lydbildet endrer det betraktlig, og liker du ikke det kan jo mindre subber fungere bedre for nettopp deg. Og til syvende og sist er jo det det eneste som betyr noe
    Hehe, det er sant! Tror egentlig vi er enige, men begge vil ha frem sin mening Men uansett, så er det heldigvis en stund til jeg skal gå til innkjøp av subwoofer, viss jeg i det hele tatt kommer til å trenge det?! Det vet jeg ikke før frontene er kommet i hus og jeg får testet litt ut til de spiller optimalt til mitt rom!

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •