Verdens Hittil Beste SUBWOOFER? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 106
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Subben fra Jbl som koster 40k er i det meste laget for meg. Jeg er stor fan av Velodyne, men er åpent for det meste. Blir som sagt utrolig spennende å teste JL Audio sine subber. SVS ja, hører maaaange her inne skryter over dem! Har selv aldri vært borti disse, eller hørt noe spess om dem?
    jeg hadde en svs pb12pluss 2 og brukte kun lydtrykksmåler samt romm justering fra marantz receiver,ja det ristet i hele huset men jeg fikk ikke bassen "ren" alt for mye rumling spesielt på musikk,så hos meg uten proff kalibrering så fungerer 2 stk XTZ bedre enne en SVS så har du 15 lapper eller mer så er det sikkert mange konkurenter til SVS,spesielt hvis du også skal bruke subben til musikk.vet ikke pris men skulle SVS fungert hos meg så måtte jeg hatt en proff justering.Jeg ga bare 5 lapper for mine xtz så jeg regnet med en gedigen skuffelse men satt igjen med et stort glis rundt munnen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    jeg hadde en svs pb12pluss 2 og brukte kun lydtrykksmåler samt romm justering fra marantz receiver,ja det ristet i hele huset men jeg fikk ikke bassen "ren" alt for mye rumling spesielt på musikk,så hos meg uten proff kalibrering så fungerer 2 stk XTZ bedre enne en SVS så har du 15 lapper eller mer så er det sikkert mange konkurenter til SVS,spesielt hvis du også skal bruke subben til musikk.vet ikke pris men skulle SVS fungert hos meg så måtte jeg hatt en proff justering.Jeg ga bare 5 lapper for mine xtz så jeg regnet med en gedigen skuffelse men satt igjen med et stort glis rundt munnen
    Hmmm, kalibrerte du ikke den da?

Her sitter de som et skudd(!)

Hadde forøvrig samme positive oppvekker når jeg gikk fra DD18 til to +2. XTZ gir mye value for money

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir så oppgitt når jeg leser innlegg som " hva pokker vet Jbl om å lage høyttaler?" . Sjokkerende. Men over til det tråden handler om.. Idag har jeg selv en JBL Studio L8400P. Denne skal også på sikt bytte ut, slik som alt det andre utstyre skal!

Jeg har hørt litt på DD serien til Velodyne, UFATTELIG bra. Men vet ikke hvor stort element jeg burde gå for? I den subben jeg har nå, står det 12", er jo fornøyd med jobben den gjør, men skulle hatt litt mer fast trykk på musikk til tider.. Vet ikke om DD15 eller DD18 blir overdrevet? Kanskje jeg bør gå for en kraftigere 12"? Har også hørt beistet til 40 lapper fra Jbl, og hadde jeg ikke vært lærling.. Hadde jeg ikke nølt med hva jeg skulle tatt for en opplevelse!

På Mandag reiser jeg ut i nordsjøen, og da skal jeg innom Resonans i Stavanger for å høre på JL Audio subbene, disse har jeg gode tanker om

Jeg vil bare kommentere det du spør om ift DD-subber.
    Du sier du er ute etter "litt mer fast trykk på musikk"....går ut ifra at det da er en musikalsk sub du er ute etter. Da ville jeg i så fall gått for en DD12. Denne har et mindre element og vil være kjappere enn f.eks en DD18, noe som gjør at den vil høres tightere ut og passer bedre til musikk bruk.
    Er det en kombinasjon der du bruker sub'en til 50% musikk/50% film så ville jeg vurdert en DD15 for å få mere trykk ved hjemmekino enn en DD12.
    Hvis du favoriserer film egenskapene til en sub så ville jeg helt klart ha gått for en DD18. Den spiller dypere og høyere enn DD15. (Har selv hatt begge hjemme til test og angrer ikke på at jeg valgte DD18 )
    DD18 vil i teorien være "slappere"/ha et tregere element enn DD15 og ikke minst DD12 (jo mindre element = tightere)(jo større = spiller dypere).
    Dette mener jeg er merkbart selv om DD serien er utrustet med en "servo-kontroll" der du kan velge graden av servo kontroll for å "stramme opp" elementet, slik at det gir bedre egenskaper ved musikk.
    Selv legger jeg mest vekt på egenskapene til filmbruk, siden jeg har fronter som spiller mer enn dypt nok til musikkbruk. Jeg bruker kun DD18 til musikk lytting hvis jeg skal se konsert dvd, live musikk på tv eller liknende for å få en større live følelse.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en myte at mindre elementer er "raskere"! Opphavet til denne myten tror jeg er at større elementer ofte går dypere. Mer dypbass får subben til å låte varmere og bløtere om den ikke er kalibrert skikkelig, og dermed tror folk den er mindre spenstig...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror også at grunnen til at mange tror at større elementer er tregere, er fordi de er i stand til å gå dypere. De får fram mer informasjon i de dypere oktaver enn det mindre elementer ofte er i stand til, og dette kan gjøre at de ofte oppfattes som tregere siden de formidler mer informasjon i bassområdet enn området som mindre elementer favoriserer - slik at de mindre elementene nettopp "kan oppfattes" som mer punchy og musikalsk.

Edit: Det kommer jo naturligvis an på kvalitet på elementet og forsterkerkraften - og samspillet mellom disse to faktorene

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt tilfelle og bruk, skal subben brukes 90% til musikk og 10% til film. Da det er ett 2 kanals stereoanlegg jeg har. Så kanskje ikke det rette for meg å kjøpe SVS? Jeg kan nesten ikke ha noe som helst mening om disse SVS subbene, har du forresten en side jeg kan lese og se litt på dem ?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt tilfelle og bruk, skal subben brukes 90% til musikk og 10% til film.
    Da er det SVS sine PC-modeller du skal ha (sylinderne).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt tilfelle og bruk, skal subben brukes 90% til musikk og 10% til film. Da det er ett 2 kanals stereoanlegg jeg har. Så kanskje ikke det rette for meg å kjøpe SVS? Jeg kan nesten ikke ha noe som helst mening om disse SVS subbene, har du forresten en side jeg kan lese og se litt på dem ?
    SVS spiller kjempebra på musikk, du må bare ta deg litt tid til å kalibrere den, nett som med alle andre subwoofere

Jeg ville absolutt anbefalt tubene, de tar mindre plass og er mye lettere å plassere. Her får du mye ytelse for pengene!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Migen
    Jeg vil bare kommentere det du spør om ift DD-subber.
    Du sier du er ute etter "litt mer fast trykk på musikk"....går ut ifra at det da er en musikalsk sub du er ute etter. Da ville jeg i så fall gått for en DD12. Denne har et mindre element og vil være kjappere enn f.eks en DD18, noe som gjør at den vil høres tightere ut og passer bedre til musikk bruk.
    Er det en kombinasjon der du bruker sub'en til 50% musikk/50% film så ville jeg vurdert en DD15 for å få mere trykk ved hjemmekino enn en DD12.
    Hvis du favoriserer film egenskapene til en sub så ville jeg helt klart ha gått for en DD18. Den spiller dypere og høyere enn DD15. (Har selv hatt begge hjemme til test og angrer ikke på at jeg valgte DD18 )
    DD18 vil i teorien være "slappere"/ha et tregere element enn DD15 og ikke minst DD12 (jo mindre element = tightere)(jo større = spiller dypere).
    Dette mener jeg er merkbart selv om DD serien er utrustet med en "servo-kontroll" der du kan velge graden av servo kontroll for å "stramme opp" elementet, slik at det gir bedre egenskaper ved musikk.
    Selv legger jeg mest vekt på egenskapene til filmbruk, siden jeg har fronter som spiller mer enn dypt nok til musikkbruk. Jeg bruker kun DD18 til musikk lytting hvis jeg skal se konsert dvd, live musikk på tv eller liknende for å få en større live følelse.
    Hei du!

Som du sier er det en musikalsk sub jeg er på jakt etter, da det er ett rent stereo anlegg jeg har. Jeg ser jo også film i blant, men si at bruken er 90% musikk da, og 10% film.

Vet ikke om du er kjent med den Jbl subben jeg har fra før? Det er også en 12", men jeg er redd for å gå på en smell viss jeg kjøper DD12 og ikke hører alverdens forskjell? Altså, såklart hører jeg forskjell, men er det merkbare verdt prisen ?!?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    SVS spiller kjempebra på musikk, du må bare ta deg litt tid til å kalibrere den, nett som med alle andre subwoofere

Jeg ville absolutt anbefalt tubene, de tar mindre plass og er mye lettere å plassere. Her får du mye ytelse for pengene!
    Svarer til både deg og RoKo her:

Ja jo kanskje? Jeg har jo ikke hørt disse, kan noen av dere gi meg en norsk side hvor jeg kan bli klokere?

Jeg har jo sett disse, ikke særlig pene spør du meg, men nå teller jo lyden en del også da. Velodyne er uten tvil min favoritt, men er åpen for å høre andre, såklart

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forumet du nå er i har svært mange gode tråder/innlegg/erfaringer om disse subene.

Importør er: Welcome to L-Sound!
    Produsent er: SVSound - Home

Hva "pent" er kan jo diskuteres. Selv synes jeg tubene/sylinderne er ganske så pene. Myke i stilen, men selvsagt - for enkelte kan de jo stå litt frem i rommet.

Men det er som sagt ikke min oppfatning eller "problem". Jeg bryr meg mest om lyden... ;-)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Forumet du nå er i har svært mange gode tråder/innlegg/erfaringer om disse subene.

Importør er: Welcome to L-Sound!
    Produsent er: SVSound - Home

Hva "pent" er kan jo diskuteres. Selv synes jeg tubene/sylinderne er ganske så pene. Myke i stilen, men selvsagt - for enkelte kan de jo stå litt frem i rommet.

Men det er som sagt ikke min oppfatning eller "problem". Jeg bryr meg mest om lyden... ;-)
    Tusen takk for hjelpen Så klart teller lyden mest, uten tvil. Men det er jo litt kjekt at du er fornøyd med utseende på det du kjøper, ihvertfall viss du skal bruke litt penger på dette. Men jeg skal sjekke disse nærmere ut før jeg sier noe mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som du sier er det en musikalsk sub jeg er på jakt etter, da det er ett rent stereo anlegg jeg har. Jeg ser jo også film i blant, men si at bruken er 90% musikk da, og 10% film.

Hvis du er ute etter en musikalsk sub, sjekk ut SubElectro 200 fra System Audio.

Som trykk-kammer er det den beste subben JEG har hørt til musikk, i prisklassen under 10k. Gjør jo selvfølgelig en god jobb til film også, men der er det andre ting som gjør jobben bedre til den prisen.

System audio - SE200 introduktion

HIFI4ALL.DK | Anmeldelser | System Audios top-sub rykker !

System Audio SE 200 | Sub | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av f3l1x
    Hvis du er ute etter en musikalsk sub, sjekk ut SubElectro 200 fra System Audio.

Som trykk-kammer er det den beste subben JEG har hørt til musikk, i prisklassen under 10k. Gjør jo selvfølgelig en god jobb til film også, men der er det andre ting som gjør jobben bedre til den prisen.

System audio - SE200 introduktion

HIFI4ALL.DK | Anmeldelser | System Audios top-sub rykker !

System Audio SE 200 | Sub | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden
    Takk for tipset! Da bør jeg kanskje sjekke ut denne også da

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at den nye Xtz subben ble best i test i svenske hjemmekino av noen utvalgte subber opp til 15000.-

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at den nye Xtz subben ble best i test i svenske hjemmekino av noen utvalgte subber opp til 15000.-
    Stilig Hva koster disse Xtz subbene du snakket om i det tidligere innlegget ditt? Og har du en link til en side hvor jeg kan bli smartere på disse?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig Hva koster disse Xtz subbene du snakket om i det tidligere innlegget ditt? Og har du en link til en side hvor jeg kan bli smartere på disse?
    Test av XTZ 99 W12 Subwoofere - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

XTZ | 99 W12 DSP

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du!

Vet ikke om du er kjent med den Jbl subben jeg har fra før? Det er også en 12", men jeg er redd for å gå på en smell viss jeg kjøper DD12 og ikke hører alverdens forskjell? Altså, såklart hører jeg forskjell, men er det merkbare verdt prisen ?!?
    Du bør først og fremst få testet ut litt forskjellig så du vet litt mer om hva du får i de ulike prisklassene.
    Når det gjelder DD serien så ville jeg ha gått for en DD12 hvis du skal ha en sub i Velodynes DD serie.
    Du bør absolutt vurdere andre subber også før du bestemmer deg.
    Er ikke sikkert du trenger å svi av så mye penger for å bli fornøyd :-)

Ps! Jeg kjenner ikke den subben du har fra før så den kan jeg ikke uttale meg om.

Lykke til i valget av sub !

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Migen
    Du bør først og fremst få testet ut litt forskjellig så du vet litt mer om hva du får i de ulike prisklassene.
    Når det gjelder DD serien så ville jeg ha gått for en DD12 hvis du skal ha en sub i Velodynes DD serie.
    Du bør absolutt vurdere andre subber også før du bestemmer deg.
    Er ikke sikkert du trenger å svi av så mye penger for å bli fornøyd :-)

Ps! Jeg kjenner ikke den subben du har fra før så den kan jeg ikke uttale meg om.

Lykke til i valget av sub !
    Jeg skal teste ut masse og drive research før jeg bestemmer meg for noe som helst, men det er fort gjort å velge seg ut en favoritt. Syns nå jeg da.

Nå driver jeg å hører på forskjellige høyttalere, og sitter vel igjen med B&W 803D og Audiovector SI 6 Signature SE, samtidig som jeg ikke helt klarer å gi slipp på Jbl Array 1400, det er ett eller annet som holder igjen der.

Men, mens jeg satt her å trykte på en drit kjedlig fredags kveld kom jeg over denne:

Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben: B&W ASW825 Subwoofer

Kunne gjerne det ha vært en god "musikk" sub?? Med tanke på at jeg kanskje får meg nye B&W fronter, pluss at B&W spiller utrolig bra sammen med Audiovector også

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal teste ut masse og drive research før jeg bestemmer meg for noe som helst, men det er fort gjort å velge seg ut en favoritt. Syns nå jeg da.

Nå driver jeg å hører på forskjellige høyttalere, og sitter vel igjen med B&W 803D og Audiovector SI 6 Signature SE, samtidig som jeg ikke helt klarer å gi slipp på Jbl Array 1400, det er ett eller annet som holder igjen der.

Men, mens jeg satt her å trykte på en drit kjedlig fredags kveld kom jeg over denne:

Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben: B&W ASW825 Subwoofer

Kunne gjerne det ha vært en god "musikk" sub?? Med tanke på at jeg kanskje får meg nye B&W fronter, pluss at B&W spiller utrolig bra sammen med Audiovector også
    Det jeg merket i mitt rom var at det var bedre med subber som hadde frontrettet element i forhold til feks SVS sine.Jeg har i dag en bunn som jeg aldri oppnådde med SVS.
    Mvh bigtor

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •