SVS eller XTZ

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: SVS eller XTZ

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question SVS eller XTZ

det jeg lurer på hva hvil gi best lyd. mest trykk. osv...
    1 stk SVS PB12-NSD eller 2 stk XTZ 99 W12..

håper på svart fort bestiller idag

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skremmende hvor ofte disse to merkene er de eneste alternativene.

Newcomer esbens sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig

Det finnes andre særs kapable merker å benytte seg av.:P
    Men for all del-de er jo sweet begge to!
    Lykke til om valgets kval!

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må bruke søkefunksjonen her

Begge 2 er anbefalt. Men hvis du søker så kan du lese mer om de!
    Men er jo hundrevis av slike tråder. Smurfen

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å svare på det han spør om isteden for å pjatte :???:

1 stk SVS PB12-NSD denne gjør det, jeg har denne selv, har hatt den i en uke og den gir mye og dypt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I de dypeste frekvensene vil PB12 ha et forsprang i størrelsesområdet uendelig-1.5x. Når de kommer opp til 50hz kan de levere ca samme lydtrykk, og ved 63 og 80hz leverer XTZ'en ca 3db mer.

Forspranget i de dype frekvensene er for PB12s del så stort at 2 XTZer ikke vil kunne matche det, men om du stabler de oppå hverandre vil de kunne spille langt høyere i de øverste frekvensene.

Så det hele koker ned til hva du legger i "trykk", dyp bass, eller øvre bass.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første hvorfor ikke søke litt på AVforum om dette, mange tråder ang. dette emne.

Så for å hjelpe deg litt. Hva skal suben brukes til, hvis det er til film, så er det ingen tvil SVS'en vil gi deg mye mer trykk. Til musikk som jeg kun bruker anlegget til så tror jeg xtz'en vil holde, det gjør det for meg i hvert fall.

Jeg ville ha litt hjelp i den nedre frekvens, men trenkte ikke så mye trøkk som svs'en gir, ville heller ikke ha en så stor kasse som den har. Er personlig godt fornøyd med xtz'en.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at folk vil ha sub ofte er jo til film. Da gjelder lydtrykk og dyp bass mer enn ellers.
    Og grunnen til at XTZ og SVS ofte blir anbefalt er jo at de leverer skikkelig bra, spesielt i forhold til prisen. Pluss at såpass mange har dem nå.
    Kan ikke snakke for XTZ, men min SVS 10-nsd gjør jobben sin bra.

en kan godt anbefale en Velodyne til 3 ganger (vet ikke prisen eksakt) prisen av SVS 12 nsd subben men det er jo heller ikke det som er spørsmålet. Og heller ikke interessant med tanke på pris

Det stod mellom XTZ og SVS for meg også.
    Xtz - Mindre plass, billigere, noen sier penere
    SVS - Større, går dypere, dekker behovet for lengre tid (sa i allefall jeg til samboeren min heheh)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Grunnen til at folk vil ha sub ofte er jo til film. Da gjelder lydtrykk og dyp bass mer enn ellers.

Det stod mellom XTZ og SVS for meg også.
    Xtz - Mindre plass, billigere, noen sier penere
    SVS - Større, går dypere

Jeg ser ikke på film, men har sub, har fått en mye bedre helhetslyd av musikken jeg hører på nå med sub.

Ellers ja, XTZ er mindre, billigere og MYE penere.

SVS er stooor, men går meget dypere, men om den deker behovet for lengere tid vet jeg ikke, det finnes folk som går tilbake til mindre eller ingen sub, så da holder ikke den påstanden.

Ellers så kan jeg ikke si at jeg kjenner SVS'en så godt men det lille jeg har hørt på den med musikk, kan jeg ikke si at det er vært pengene som er i mellom, da var jeg meget fornøyd når jeg kom til bake til min xtz, men har hørt svs'en til film og det låt.. Har ennå ikke hørt min xtz med film ennå, har tross alt ikke hatt den mer en 10 mnd. Ser jo ikke så mye på film!!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.. Jeg har sett litt på XTZ 99 W10. Er denne mye svakere på dypbass enn storebror? Skal muligens bestille nå da penga plutselig var på kontoen ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en SB12-Plus og en PB12-Plus, og skulle jeg noen gang ende opp med kun en knøttesub så ville ikke det være fordi jeg på noen måte mente at den lille kunne erstatte den store. PB12 har en helt annen evne til å riste meg og sette rommet under trykk når jeg ser film.

Også med en del musikk med mye informasjon i den dypeste bassen kommer PB12 til sin rett og skaper en romfølelse som SB12 ikke kan.

Min mening er den at hvis man har plassen til det så bør man alltid gå for den største.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Jeg ser ikke på film, men har sub, har fått en mye bedre helhetslyd av musikken jeg hører på nå med sub.

Ellers ja, XTZ er mindre, billigere og MYE penere.

SVS er stooor, men går meget dypere, men om den deker behovet for lengere tid vet jeg ikke, det finnes folk som går tilbake til mindre eller ingen sub, så da holder ikke den påstanden.

Ellers så kan jeg ikke si at jeg kjenner SVS'en så godt men det lille jeg har hørt på den med musikk, kan jeg ikke si at det er vært pengene som er i mellom, da var jeg meget fornøyd når jeg kom til bake til min xtz, men har hørt svs'en til film og det låt.. Har ennå ikke hørt min xtz med film ennå, har tross alt ikke hatt den mer en 10 mnd. Ser jo ikke så mye på film!!
    Nå var det ikke sånn at en ikke kan ha sub i stereooppsettet sitt. Det jeg mente er at HVIS en ser mye film er trøkk og dyp bass viktig.
    Akkurat de med å dekke behov er jo en relativ sak. En kan alltid komme til å angre hvis en kjøper noe som ikke spiller så "mye" som en ønsker hvis en har tatt det "nest beste valget", hva nå det måtte være. Jeg fikk egentlig go fra samboeren min for å kjøpe PB 12 også men valgte PB 10 da jeg var presset på plass. Ville nok hatt 12'eren også, men det er nå slik at jeg aldri kommer til å bo i et hus på mange mange år og naboer i leiligheten under eller ved siden vil nok alltid ha et ord med i laget

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •