Velge B&W 683 eller JBL Studio L890 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Velge B&W 683 eller JBL Studio L890 ?

Heisann, jeg trenger litt hjelp.. 8) Jeg har vært på Hifi-klubben og Hifi-centeret og fått tilbud på komplett høytalersett til hjemmekino og musikkspilling (budsjett max 30 000,-)

På hifi-klubben anbefaler dem de nye B&W 683 fronthøytalere med tilhørende center (htm61), bak (685) og sub (ASW610XP).

På hifi-centeret anbefales JBL Studio L890 i front, med center (LC1), bak (L830) og sub (L8400P).

Så nå lurer jeg veldig på hva jeg skal velge, prisen blir noenlunde det samme for begge settene. B&W er dog ikke leveringsklar med center og sub ennå..

Jeg har Pioneer-reciever VSX-AX4ASi og skal nå altså kjøpe nye høytalere til den som sagt. Anlegget vil bli brukt til både høylydt film og musikk (rock, metal og tecno). Jeg har nå noen Patos foran (på lån) men jeg synes ikke det er så fyldig og fin lyd (med trøkk). Mistenker at det kan være fordi Pioneeren ikke helt liker høytalere i 4 ohm, men vet ikke helt jeg..? Kanskje jeg ikke har klart å stille forsterkeren riktig inn..

Newcomer compisraaner sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville utelukka JBL kun pga av utseendet. De ser jo ut som de koster 500kr.:-|

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare utseende, men 683 låter jo helt himmelsk! Har hørt det meste av musikk på høyt volum, og alt er like bra. Dyp og slagkraftig bass:-D

Men du må høre på dem og finne ut hvilke(n) du liker best.

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på C2 og L820, koster ikke stort mer og kan henges rett på veggen. De er også 4 veis (Super tweeter) og ser rå ut der de henger.

Du blir sikkert fornøyd uansett om du velger B&W eller JBL, men jeg kan ikke skjønne hva de to andre mener når de sier at JBL Studio L ser billig/stygg ut.

JBL Studio L890 (liker svart best men bildet var så dårlig)

vs
    B&W DM683

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Vil påstå at B&W DM683 oser kvalitet kontra JBL`n. Da mener jeg utsende. JBL`n ser jo ut som Dantax/Eltax.
    Hadde nok valgt B&W ja. Tipper vel DM683 spiller noe bedre

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av geirove82
    Heisann, jeg trenger litt hjelp.. 8) Jeg har vært på Hifi-klubben og Hifi-centeret og fått tilbud på komplett høytalersett til hjemmekino og musikkspilling (budsjett max 30 000,-)

På hifi-klubben anbefaler dem de nye B&W 683 fronthøytalere med tilhørende center (htm61), bak (685) og sub (ASW610XP).

På hifi-centeret anbefales JBL Studio L890 i front, med center (LC1), bak (L830) og sub (L8400P).

Så nå lurer jeg veldig på hva jeg skal velge, prisen blir noenlunde det samme for begge settene. B&W er dog ikke leveringsklar med center og sub ennå..

Jeg har Pioneer-reciever VSX-AX4ASi og skal nå altså kjøpe nye høytalere til den som sagt. Anlegget vil bli brukt til både høylydt film og musikk (rock, metal og tecno). Jeg har nå noen Patos foran (på lån) men jeg synes ikke det er så fyldig og fin lyd (med trøkk). Mistenker at det kan være fordi Pioneeren ikke helt liker høytalere i 4 ohm, men vet ikke helt jeg..? Kanskje jeg ikke har klart å stille forsterkeren riktig inn..
    Med tanke på på impedansen, så raser den ned mot 3ohm på DM683. Spørs vel om Pioneer forsterkeren liker det. En effektforsterker hadde gjort susen tenker jeg.

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken er som baken. Jeg synest JBL sine ser solide (kassene spesielt) og kraftige ut. Elementene ser sånn passe fancy ut. Passe med bling-bling.

linky

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Med tanke på på impedansen, så raser den ned mot 3ohm på DM683. Spørs vel om Pioneer forsterkeren liker det. En effektforsterker hadde gjort susen tenker jeg.
    Ja, med tanke på impedansen, er det mulig Pioneeren vil like JBL-ene best.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PantZman
    Ta en titt på C2 og L820, koster ikke stort mer og kan henges rett på veggen. De er også 4 veis (Super tweeter) og ser rå ut der de henger.

Du blir sikkert fornøyd uansett om du velger B&W eller JBL, men jeg kan ikke skjønne hva de to andre mener når de sier at JBL Studio L ser billig/stygg ut.

JBL Studio L890 (liker svart best men bildet var så dårlig)
    vs
    B&W DM683
    På disse bildene så begge stygge ut. Lyst tre passer ikke på høyttalere synes jeg. Må være sorte eller mørkere farget tre. Synes likevel B&W modellen det er snakk om her ser mye kulere ut.
    Har ikke hørt noen av disse så kan ikke si hvem som er best, rent lydmessig. Det har jo ikke rent lite å si det

EDIT: Vet at begge fåes i andre farger så en kan jo forandre oppfatning til en viss grad der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av da-ty@online.no

Ja, med tanke på impedansen, er det mulig Pioneeren vil like JBL-ene best.

----------------------------
    Kan dere forklare dette litt mer, jbl-ene er jo 4 ohm mens b&w er 8 ohm så vidt jeg vet..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Impedansen svinger fra et utgangspunkt som f.eks. 8 ohm. I følge Ohms lov øker strømmen når impedansen avtar og motsatt. Det betyr at lav impedans som f.eks. 3 ohm krever en strømsterk forsterker. Arrester meg om feil:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ser solide ut

Er nok det eneste de gjør da de ikke er det i virkeligheten. JBL studioserien høres ut som søppelkasser uten søppel i ved knoketesten. Ellers skal jeg være enig i at JBL høyttalerne ser finere ut enn B&W sitt retro design 4kant boks. Spesielt i den lyse finishen vist her, men du får de jo i svart. Det er etter min mening eneste finsih som duger i disse plast finishene til B&W. Ser jo ikke ut som tre uansett. Men... B&W er jo i hvert fall mye mer solide konstruksjonsmessig enn JBL

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeh har B&W 603 s3 og mener at denne serien fra JBL låter bedre. De er ganske like, men JBL har litt mer av alt. Jeg har ikke hørt den nye serien til B&W men JBL er hverfall bedre enn mine s3.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ingen tvil i min sjel

hehe, jeg hadde valgt B&W av disse to hvertfall, har til gode å høre et oppsett jeg likte den JBLen i mens B&W har jeg hørt i kombinasjon med Denon, Cambridge, NAD og Thule og jeg likte alle fire! det ska godt gjøres å passe til så mye forskjellig elektronikk også.
    sammtidig syns jeg nok B&W har et vinnende utseende selvom de ikke gjør så mye utavseg, JBL tja jeg liker dem bare ikke, ville heller valgt Klipch om jeg skulle hatt noe lettdrevent.

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta og vurder hvordan de spiller først, og så utsende.
    har ikke erfaring med bw, så skal ikke utale meg om de, men kan gå god for jbl.
    Spiller flott.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Incognito
    Impedansen svinger fra et utgangspunkt som f.eks. 8 ohm. I følge Ohms lov øker strømmen når impedansen avtar og motsatt. Det betyr at lav impedans som f.eks. 3 ohm krever en strømsterk forsterker. Arrester meg om feil:-D
    Helt riktig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •