Hvilken sub til ca 4000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken sub til ca 4000?

Jeg regner med å få litt ekstra penger denne lønningen, og da frister det med ny sub. Kom med forslag folkens. Suben skal brukes mye til musikk og film. Alt av interesse såfremt det fungerer og ikke er Cerwin Vega.

Mvh Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99 W12 i Pianolakk enkelt å greit valg i den pris klassen eventuelt den med "10

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig... 12" altså, en utrolig bra sub til prisen

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har titta litt på den, men vil gjerne ha fler forslag til sub jeg kan få til den prisen ny/brukt. :-)

Mvh Thomas

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg også lurer på. Er den XTZ 12'ern dyp i bassen? Om denne beskrivelsen hjelper, så er jeg veldig glad i bass som går dyypt :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Det jeg også lurer på. Er den XTZ 12'ern dyp i bassen? Om denne beskrivelsen hjelper, så er jeg veldig glad i bass som går dyypt :-)
    Ja den går ganske dypt, ikke like dypt som SVS men SVS koster litt mer.
    I denne prisklassen tror jeg det skal godt gjøres å finne noe bedre enn 12" fra XTZ eller en brukt SVS, men til gjengjeld er jo dette absolutt godt nok for de fleste.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke Cervin Vega? Jeg vet om en 15" som spiller utrolig bra og går veldig dypt. Høres sånn ut når man hører på.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal mye til å få en sub til 4000,- som spiller like dypt som SVS. Det er jeg enig i. Jeg har ikke mulighet for å få hørt på XTZ suben heller. Jeg kjenner ingen i grenland som har den(ikke at jeg kjenner så mange her) XTZ suben. Og til deg AVFredrik. Har hørt det meste av Cerwin Vega. Jeg vurderte den nye 15" suben fra CLS serien, men etter å ha hørt den hos en kamerat så spilte det ikke sånn jeg "ville" det skulle spille Så vil nok heller ha XTZ enn Cerwin Vega. Hørt såppas mye skryt om XTZ også, men jeg liker å høre på ting føre jeg kjøper. Det er bare meg :-)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ eller SVS PB10 hvis du kan strekke tusenlappene.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jonnyboy
    Skal du ha en sub som er god på musikk er denne veldig bra og kjapp.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/19137/cat/12
    Men ruller av rett under 40 hz. Ikke for å sabotere noe salg, men må jo sies at den ikke er subben som flytter fjell med 20 hz noter... Utrolig musikalsk og definert dog.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke vits i å lete lenger. XTZ sin 12" er det opplagte valget! Søk litt etter den, den har bare fått skryt overalt jeg har sett..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...tml#post656869

Her er en lignende tråd. Kan hende du får noen tips der.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestemt meg for hvilken sub jeg skal ha. Det blir ensten SVS PB10NSD, ellers så blir det XTZ 99 W12. :-) Blir jeg ikke fornøyd, så er det vel bare å selge prøve noe annet :-) Men håper jo selvfølgelig at jeg blir storfornøyd, og at jeg kanskje får nok til å bestille en SVS ;-) Takker for alle tips alle sammen! Kommer med tilbakemeld her i tråden på hvordan alt gikk :-)

Newcomer TrondBerg sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xtz 99 w 12 er den beste subben til denne prisen. Den går rimelig dypt og spiller uforskammet bra til prisen.
    Selv om svs går dypere og spiller høyere så koster den tross allt endel mer. Men den er for all del verd hver eneste krone! Det tror jeg alle svs eiere her på forumet kan bekrefte. Jeg har i hvertfall enda til gode å høre om noen som angrer på at de kjøpte en svs sub.
    Mvh
    Trond

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var så heldig å bestilte meg en XTZ 99 W10.16, men dem sa den skulle komme inn i begynnelsen av Juli, og nå fikk jeg beskjed om at den ikke kom inn igjen før slutten av Juli. Så derfor ble jeg tilbydt XTZ 99 W12 og takka ja, så nå blir det W12 istedet! GLEDER MEG! :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ENDELIG så er XTZ W12 her. Rakk nesten ikke å komme meg inn inngangsdøra før jeg begynte å pakke den ut ;-) Pakka opp og detta så lovende ut! Det var lovende også. Jeg ble skummet overasket hvor dypt denne suben spiller. Den er rask, og spiller veldig bra på musikk også. Har ikke fått testa den i på film enda. Jeg kjører på høyttaler signaler nå da jeg ikke har pre-out på Denon ampen jeg har, men det spiller bra syntes da jeg :-) Jeg har iallefall gjort et røverkjøp! Kjører med en port åpen, og delingen på ca klokka 11, og det fungerer meget bra. Brukte nesten 1 time på å finne ut hva som var best til mitt behov, og landa der. Nå spiller det dypt og behagelig. Var den dypbassen jeg var ute etter, og den fikk jeg! :-D Jeg er storfornøyd og kommer neppe til å selge på en god stund om det ikke dukker opp en SVS PB12 Plus/2(Stuebord) til en fornuftig pris. Jeg er kjempe fornøyd! Kunne ikke gjort et bedre kjøp en dette! Iallefall ikke nytt :-) Sjekk min profil for å sjekke bilder ol. :-)

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du blei fornøyd
    Fikk koblet opp min nr. 2 i dag ( skal stå å spille litt før jeg kalibrerer ) Merker at den nye er litt trang enda..
    Men mer sub for penga får du ikke
    gubben

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det er jeg også :-) Jaha ja, det er morro. Har bare tatt en grov kalibrering på min foreløbig. Og nå spiller det som bare det. Sånn som den spiller nå, lurer jeg virkelig på hvordan den spiller om 2 uker ;-) Tror nok du har rett der ang at man ikke får mer sub for penga. Jeg er iallefall kjempe fornøyd så langt. Ender vel med at jeg handler meg en til selv når jeg får flytta :-)

Newcomer CV-sether sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan spiller denne XTZ 99W12 i forhold til Cerwin Vega CLS15sx. Vurderer denne største suben fra CV til mitt oppsett da v-12f ikke spiller så mye bass som jeg ønsker.

Noen som har hørt begge disse subbene?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV sin sub trykker mye mer, men spiller ikke så dypt å rent som denne. XTZ spiller mye penere, og har vill dypbass til prisen. En kamerat var her å målte litt, og jeg klarte og få suben rent ned til 22hz, så det sier vel en del ;-) Da spilte jeg IKKE basstester, for det er juks syntes jeg :-D Men vil du ha mer trykk enn dypbass burde du igrunn gå for CV.. Da får du bare dunk dunk, men går du for XTZ får du det meste for noen kroner billigere ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •