Oppgradering; Respons Grande to Grand Dimension

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering; Respons Grande to Grand Dimension

Er det noen der ute som sitter med oppskrift på oppgradering av denne:

Respons Loudspeakers.com

Til den siste modellen Grand Dimension? Prisen hoppet fra 10-11.000 SEK til over 30.000SEK for oppgradering etter at firmaet gikk fra å være drevet av en idealist til en kapitalist. I tillegg kommer >3000NOK for å sende disse til Rønneng i Sverige for oppgradering!! Da blir det heller et sett nye høyttalere fra et annet merke, 2nd hand. Det er utrolig kjip situasjon etter å ha vært fast/trofast Respons eier i mer enn 20 år.

Altså; skjema over oppgradering fra 13" Skaaning bass, 4" Scan Speak mellomtone, 1" Scan Speak 9300 diskant til 5" mellomtone og den "nye" Scan speak 1 " ring-radiator diskanten....

any?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Respons har vel ikke akkurat vært noe kraftig overskuddsforetak. Man vinner svært kortsiktig på å kjøpe "for billige varer". Ser man på hva man får i forhold til andre merker kan jeg heller ikke helt se at Grande D er så veldig galt priset.

Bassen tror jeg skal være en spesialutgave av SS 260mm alu-bassene. De øvrige elementene stemmer nok med hva du skriver.

Om man ser på hva oppgraderinger av andre merker (de få som tilbyr noe slikt) koster så kan jeg ikke se annet enn at denne faktisk er riktig billig fortsatt.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det ble mye arbeid på Mr. Persson.. Og holde på som en idealistbedrift i en årrekke koster på både overskudd og motivasjon.
    Og kravet og etterspørsel gjorde det vel nødvendig for han å gjøre om produksjonen fra noe gjort i uthuset til ett seriøst foretak. Koster å ansette folk til å jobbe med relevant utdannelse og erfaring og kjøpe lokaler...
    Virker nå som en relevant oppgradering i mine øyne (og ører) ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Respons har vel ikke akkurat vært noe kraftig overskuddsforetak. Man vinner svært kortsiktig på å kjøpe "for billige varer". Ser man på hva man får i forhold til andre merker kan jeg heller ikke helt se at Grande D er så veldig galt priset.

Bassen tror jeg skal være en spesialutgave av SS 260mm alu-bassene. De øvrige elementene stemmer nok med hva du skriver.

Om man ser på hva oppgraderinger av andre merker (de få som tilbyr noe slikt) koster så kan jeg ikke se annet enn at denne faktisk er riktig billig fortsatt.
    Heia
    Jo det er forståelig, jeg var bare så uheldig å komme i mellom disse to tilfellene. Dvs prisen var gitt av "himself" for oppgradering av mine (tilsendt kit) Eneste problem var at han ikke hadde oppgradert den typen ennå; neste tilfelle 30.000SEK var for akkurat samme oppgradering, men firma-profilen var "endret", altså samme delene. Så det er ganske kjipt.

13' Skaaning bassen er vel den beste jeg har hørt noen gang i Responser, men prisen på disse gjør det vanskelig å produsere for almuen. Forresten da prisen spratt opp til 120k for et sett, ble vel det tilfelle likevel. Høyttaleren spiller sikkert bra, men det er mange store og mer annerkjente merker i den klassen. Tenker på 2. håndsverdi og status, kanskje ikke lyden nødvendigvis?

Responsene er gode i seg selv, uansett type vil jeg nok si, de krever en god forsterker, gode kabler og ikke minst plasseringen er svært kritisk. De er så absolutt ikke de letteste å plassere for å gi et fint perspektiv. Likeså er Hjulene som fortsatt sitter på mange sett rundt omkring direkte katastrofe.

Hilsen Ingolf

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •