DynaBel Phobos

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question DynaBel Phobos

Hei. skal kjøpe meg 2 Phobos suber no, men jeg lurer litt på elementet. Har Dynabel bare en type element i alle sine suber? Noen som har bilde av elementet til Phobosen. litt intresert:-P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ELTEK AS her er elementet som er i phobos. I de andre subbene bruker de perlees elementer.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ELTEK AS har de et "pakketilbud med kit uten kasse på denne suben.

Dersom du ikke har forsteker fra før, så ville jeg kanskje heller ha kjøpt to stk XTZ 10.16 fra surround.no... Alternativt en SVS PB10NSD...

Har hatt to phoboser selv, og synes en stk XTZ 99W12 gjorde minst like god jobb til en billigere penge.

Men for all del, phobos er gode suber, men konstruksjonen er noen år gammel, og det har skjedd mye på subfronten de siste årene.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med jakv her. Phobos er en ok sub, men det finnes bedre. Er det et krav at du skal bygge den/de selv? For 5k, som det jo blir siden du skal ha 2, kan du kjøpe/bygge 1 "skikkelig". Har hatt Phobos selv, og jeg syns den bunnet alt for fort. Har nå et selvbygg med OAudio 500w forsterker og SVS 12.2 element i en sonosub-konstruksjon. DET er suben sin det... Ellers finner du mange fine prosjekt i DIY kategorien vår.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem Phobos,den bunner alt for fort som teddy1000 sier.
    Var det første jeg bygde og den er stuet vekk nå.

Da er det bedre og kjøpe deg en XTZ 99 W12.

Kan annbefale SVS 12.2 selvbygg,1 sub med denne og ok forsterker vil fungerer bedre enn 2 stk Phobos

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har sett 12.2 elementer til salgs forresten.....

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en stund siden ja...
    Men en av disse skulle duge

Finn Torget - 2stk. 12 subelementer selges

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 5k begynner du å nærme deg det jeg betalte for min 20-39 PC+ for tre dager siden også ;-) Det er samme suben som teddytusen refererer til, og tilsvarer SVS PB12plus...

PB12plus replica kan kanskje være et alternativ også?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Er en stund siden ja...
    Men en av disse skulle duge

Finn Torget - 2stk. 12 subelementer selges

Oj oj oj! Hadde jeg bare fått litt mer feriepenger...... (student første halvår i fjor...) :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Oj oj oj! Hadde jeg bare fått litt mer feriepenger...... (student første halvår i fjor...) :cry:
    Beklager, men de elementa er ikke tilsags noe mer, en kopis tå meg som kjøpte dem.
    Jeg har bilde av Dybnabel Phobos elemtentet ja, du finner de på minhjemmekino.
    Første suben jeg har og funker ok, ikke noe mer en det. Har jeg vert deg, ville jeg heller gått for 1 "skikkelig" sub som nevnt over.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har trådstarter kommet noe nærmere en konklusjon? Eller har du blitt skremt vekk av all synsingen her?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger inn et par relativt nye bilder som viser henholdsvis DynaBel elementet til høyre og TC-1000 12" SVC til venstre. Litt forskjell var det

Blir bare synsingen fra meg også, men har hatt Phobos en god stund nå og føler som flere at den bunner for lett, særlig på heftige filmscener. Dette resulterte i at jeg har startet på en SVS PB-12 Plus replica.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende sammenligningsbilder Kjott! Det var forskjell det. Du har vel ikke bilde av 12.2 sammen med disse også?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant et tilbud på 2stk Phobos med utrolig bra finish på kassene til 5000k. Men går det an å bytte ut phobos elementet med TC-1000 12" SVC??? I samme kasse.
    Blir så fristet av alle de andre subene her inne at. men jeg har jo bare et rom på 15m2 så jeg vet ikke hva jeg egentlig trenger.
    Men så har jo eg begrenset med lønn å.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Glimrende sammenligningsbilder Kjott! Det var forskjell det. Du har vel ikke bilde av 12.2 sammen med disse også?
    Desverre, dette er det eneste jeg har.

Sitat Opprinnelig postet av bobboen
    Fant et tilbud på 2stk Phobos med utrolig bra finish på kassene til 5000k. Men går det an å bytte ut phobos elementet med TC-1000 12" SVC??? I samme kasse.
    Viss kassene er bygd etter tegningene som følger med, går ikke dette. TC-1000 er en del dypere, så det vil "bunne" mot en avstiver inne i kassa. Tror også forsterkeren blir litt svak uansett for TC-1000. Elementene koster også litt. Betalte vel ca 1800 kr inlk frakt for ett stk på et PowerBuy for litt siden.

Hvor mye har du tenkt å brukt da?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at du for 5000,- som du evt. må betale for de to phobosene kan få en bedre sub dersom du legger litt arbeid i det. Se om du får tak i et 12.2 element og en Bash forsterker (rundt 3-3,5k?) og legg noen hundrelapper i plater, lim, sparkel og lakk, så har du en sub som spiller i en annen divisjon enn de to phobosene.
    Alternativet kan være en slik 20-39 PC+ kopi som teddytusen har bygd. Den tar ikke mye gulvplass, men kan sannsynligvis flytte om på møblene på 15kvm. Kanskje litt å ta i, men ikke langt unna sannheten.

Det ligger en brukt Dali SWA-15 på AVtorget nå også, hadde en slik inntil for ca. 1 mnd siden, virker bra den og...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobboen
    Blir så fristet av alle de andre subene her inne at. men jeg har jo bare et rom på 15m2 så jeg vet ikke hva jeg egentlig trenger.
    Men så har jo eg begrenset med lønn å.
    Ville ikke betalt 5k for to kasser+to subforsterkere........:???: Iom at du ikke da ville brukt elementene, men kjøpt andre, så virker det litt rart....
    Med litt tolmodighet så klarer du sikkert samme finish for langt under halve prisen. Ha litt tro på deg selv.

Det beste tipset for deg mener jeg er den XTZ-en. Dersom du ikke er fornøyd, så kan du selge igjen uten særlig tap da denne er annerkjent. (eller "prakke den på" en kompis )

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jakv skriver her, så er det klasseforskjell på Phobos og en 20-39 replika eller pb12 replika. Når prisen er noenlunde den samme, så hadde hvertfall ikke jeg vært i tvil.

Bruk min, tazzat og RuneW sine byggetråder, så har du en vanvittig sub som ikke tar mye gulvplass.

Lykke til, og er det noe du lurer på så er det bare å spørre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tengte mer på om eg kansje skulle opdatere senere i tiden.. Men tror ikke dere jeg vil få ganske god lyd med 2 phobos då? Nå er jeg vant med en 15" pa element å en gammal sanyo forsterker. men hva er prisen på Xtz. må jeg bygge kasse selv da. ?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både jeg og teddytusen har hatt phobos, jeg hadde to, lurer på om ikke han hadde det også...

Det siste året har jeg hatt en PSB Subsonic 2i (12"), Dali SWA-15 og SVS 20-39 PC+ i tillegg til de to phoboene. Har også prøvd 10" og 12" versjonene av XTZ, samt en CV CLSC12S.

Jeg er ikke i tvil om at jeg ville valgt SVSen av disse, med Dalien som nr to, og XTZene som tre og fire. De tre siste vet jeg ikke hvilken rekkefølhge jeg ville hatt på, men det er kanskje ikke så interessant.

XTZ koster deg 3690+290 i frakt, dvs under 4000,-. Se på surround.no

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •