Bytte ut Helicon 300 - Hva kjøper jeg? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for mange gode tips!:-D Jeg har ikke noen krav til om det skal være gulvhøyttaler eller ikke. Det jeg savner i helicon er ikke så mye i bassen. Jeg missliker at de er tungdrevne, 86db - 4 ohm, og har en svært unøytral klang. Kanskje jeg skal begynne med å teste Patos symphonic II amt som ble foreslått. Jeg hørte den gamle symphonic IV en gang og ble veldig imponert, men jeg vil ha høyttalere som jeg kan flytte på uten bærehjelp... Er det noen som har hørt B&W CM7?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Jeg fikk aldri noe skikkelig sving på Helicon serien.. Men om du har godt stativ, så er BW 805 noe av det kuleste du kan kjøpe for penger!
    Har du hatt Helicon Skorob???

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, utrolig sprikende det her, men jeg kan jo slenge på at Focal 1007 har gitt meg mang en god stund med musikklytting. Og de er overlegne andre som er nevnt her i diskant. Svært nøytrale og lineære, men kan rocke vilt. Null kabinettresonanns og de tåler mye effekt.

Hvis du vil ha gulvstående så er kanskje en liten Patos Symphonic å se på? Likte IV godt ihvertfall, selv om den manglet litt her og der. Var lite spilletretthet å spore der ihvertfall, og Patos matcher etter mine ører bra med EC.

B&W CM7 som du nevner skal jo være gode, men de har fått litt sprikende kritikker dog.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Tja, der er vi ihvertfall dypt uenig Leikis. Min erfaring er at Helicon er en særdeles bra høyttaler, men som dessverre er svæært kresen på elektronikken og det må jobbes iherdig med plassering for å få den til. At begge høyttalerne ble testet på samme elektronikk er jo ikke nødvendigvis bra.

Det beste er vel at trådstarter tester ut selv. Husk at ørene vårene og oppfatningene våre kan være veldig forskjellig.
    Ja som sakt er det min erfaring, og det er jo veldig mange som liker disse. Så bra er de helt sikkert, det er jo også mulig de har spilt helt konge på annen elektronik her hos meg også.
    Jeg tror nokk som du sier at oppfatningene på go lyd er veldig forskjellige. Min beste lyd opplevelse kom fra Sonus Faber Cremona på McIntosh cd og eff amp, noe som kanskje blir helt feil for mange andre

Uansett bør ting testes hjemme om man ikke liker bytte ofte !

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    En høyttaler som skal spille høyt uten tap av kvalitet, med stor dynamikk og ufarget gjengivelse sammen med EC til under 20k nytt. Det blir ikke lett.... :neutral:
    Phu.. endelig en å være enig i.. :-D

Jeg blir helt stressa av all uenigheter.. Mange påstander skjønner jeg ingenting av, men jeg er jo ikke noen ekspert selv. Og å motsi noen som har hatt dem selv er jo ikke lurt..:neutral:

Jeg har ikke hatt noen av de som er nevnt og er således nøytral men man skal jo være forsiktig med korte butikkdemoer. Alikevel synes jeg de sier endel.

Monitor; du sier det er så synd de er så tungdrevne. Som jeg skrev så trenger de power og jeg er usikker på om forsterkeren din passer H300. Jeg har fått et inntrykk av de er kresne på elektronikk. Jeg synes Daliene farger litt men ikke mye slik du hentyder. Hva med å prøve en ny forsterker først? Kanskje ikke EC lyden passer deg heller?

Patos symphinic II har jeg hørt med EC og det låt tilbakelendt og veldig varmt uten å imponere. Hvis du synes din kombi er farget så tror jeg at jeg vil jeg fraråde om du ikke liker denne stilen (mistenker det i alle fall).

Ellers tror jeg ikke Cybervisions forslag er så dumt. Men mitt råd er å teste en annen forsterker. Jeg tror som HåkonN at det ellers blir vanskelig å komme jublende i mål slik du fremlegger det her.

Kan ikke gjentas nok.... MATCH..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, opplevde ikke Patos Symphonic IV som veldig varme i lyden, egentlig nokså nøytrale, dog med litt mangel på sprudlende bobler i toppen. Hørte dem på top-of-the-line EC-elektronikk og det var en bra opplevelse husker jeg. Men jeg hadde strengt tatt hørt på mye annet innen prisklassen også.

Bare for å ta helt av da:

Gallo Ref. 3.1? Enkelte tilber dem jo nesten som en religion, men jeg har ikke hørt dem selv dog.

Min opplevelse i prisklassen er at hvis du skal opp på nivået som dine ytringer gir uttrykk for at du vil så må du gange prisen med 2 hvis du skal ha noe som går dypt med kontroll.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=cybervision_]Hmm, opplevde ikke Patos Symphonic IV som veldig varme i lyden, egentlig nokså nøytrale, dog med litt mangel på sprudlende bobler i toppen.QUOTE]

Jeg overdrev kanskje litt her når det gjelder varme. Var nok matchen i seg selv også som ikke traff meg, for snilt og behahelig (kjedelig). Jeg liker det veldig åpent, naturtro, engasjerende og mest av alt at de gir meg et stort smil :-D .. Men hva som gir størst smil vil jo variere fra person til person.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, skjønner, jeg bare kjente meg ikke helt igjen. Symphonic er uten tvil en flott høyttaler, men skal jeg først opp i det sjiktet en gang så er den ikke inne på topp 3 for å si det sånn...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hehe, skjønner, jeg bare kjente meg ikke helt igjen. Symphonic er uten tvil en flott høyttaler, men skal jeg først opp i det sjiktet en gang så er den ikke inne på topp 3 for å si det sånn...
    Hva vil du si er topp 2 eller 3 i dette skiktet?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg:
    Electra 1027 Be, ML Vista ++

Er mye snadder i prisklassen rundt, kan godt være Patosene er topp 1 for deg. Har også selv lyst til å høre Zu Druid, Galle Ref. 3.1 osv...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •