XTZ 99W12 og XTZ 99.25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ 99W12 og XTZ 99.25

Noen som har erfaring med disse høyttalerne? Trenger front- og bakhøyttalere til ny hjemmekino, vil disse kunne brukes begge plasser? Trenger jeg en så kraftig forsterker som Lyd&Bilde anbefaler (minst 100W pr. kanal), og hvis jeg gjør det, kan noen anbefale en god en til disse høyttalerne?
    Legger ved link til testen av XTZ 99W12:
    http://www.lydogbilde.no/index.php?c...testid=3227&p=

Hvis noen har tips om annet utstyr til hjemmekino, da gjerne i prisklassen 35000-40000,- for hele pakken (minus DVD), må dere gjerne komme med de.

På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to stk. XTZ 99W12S og XTZ 99WMT (forgjengeren til 99.25 og 99.26) og dette har jeg vært godt fornøyd med. 99.25 og 99.26 har jeg enda ikke hørt, men disse skal jo være langt bedre enn forgjengeren. Jeg bruker mine i en ca. 20 m2 stue og hvis du ikke skal bruke de i et kjemperom, så kan du nok trygt velge disse både foran og bak.

Ettersom diskanten på en av mine 99wmt gikk i stykker, har jeg bestilt et par 99.26. Disse har jeg ikke mottatt enda, så jeg vet ikke hvor mye de krever av forsterkeren. 99wmt hadde en del høyere følsomhet, så disse kan ikke sammenlignes.

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker 99.25 til centerhøyttaler og bruker 99.36 til fronter. Jeg er meget fornøyd med disse høyttalerene og anbefaler dem på det sterkeste. Det er absolut vanvittig mye golyd for pengene. Hva gjelder forsterker så er det ikke slik at de nødvendigvis spiller dårlig med en mindre forsterker, men de fortjener virkelig en del krefter. Å si at de trenger 100W blir for meg helt feil da det er så utrolig stor forskjell på måling av watt, men at de nyter godt av en strømsterk forsterker med litt pondus er en klar sak. Jeg vil anbefale deg å se etter primare SPA20, SPA21 eller en arcam AVR 300 eller 350. Dette er gode forsterkere med rikelig krefter som både fungerer utmerket til stereo og surround. Med ditt budsjett så er de i tillegg absolut oppnåelige.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg mottatt mine xtz99.26. Jeg hadde store forventninger til disse, men ble likevel positivt overrasket over hvor gode de faktisk er. Har kun hatt de i to dager nå, så innspilt er de jo ikke, men de har en ekstremt klar og fin diskant og dyp og stram bass.

Til å drive disse har jeg en hk avr 435, som vel er en relativt kraftig receiver, og det trengs tydeligvis. De øvrige høyttalerne i oppsettet har en følsomhet på ca. 90, og da jeg kjørte autooppsett/romkorreksjonen ble frontene (99.26) justert til +5db i forhold til disse. Avr 435 er oppgitt til 2 X 80w og driver disse høyttalerne fint, men jeg har allerede bestillt en effektforsterker på 2 X 150 watt som jeg kommer til å bruke på disse høyttalerne.

Newcomer stephenm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av @alfakrøll
    Da har jeg mottatt mine xtz99.26. Jeg hadde store forventninger til disse, men ble likevel positivt overrasket over hvor gode de faktisk er. Har kun hatt de i to dager nå, så innspilt er de jo ikke, men de har en ekstremt klar og fin diskant og dyp og stram bass.

Til å drive disse har jeg en hk avr 435, som vel er en relativt kraftig receiver, og det trengs tydeligvis. De øvrige høyttalerne i oppsettet har en følsomhet på ca. 90, og da jeg kjørte autooppsett/romkorreksjonen ble frontene (99.26) justert til +5db i forhold til disse. Avr 435 er oppgitt til 2 X 80w og driver disse høyttalerne fint, men jeg har allerede bestillt en effektforsterker på 2 X 150 watt som jeg kommer til å bruke på disse høyttalerne.
    Hei
    hvor bestilte du 99.26? Jeg har bestilt fra surround.no, men leveringstiden var vist lang. Var du tidlig ut med å bestille?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stephenm
    Hei
    hvor bestilte du 99.26? Jeg har bestilt fra surround.no, men leveringstiden var vist lang. Var du tidlig ut med å bestille?
    Hei
    Jeg bestilte fra Fyndbørsen. Det tok vel 3,5 uker før jeg fikk dem, men det tror jeg skyldes en feil fra Tollpost Globe. Da jeg undersøkte med pakkesporingen, så det ut som at høyttalerne var kommet til oslo 4 dager etter at jeg bestillte, men likevel gikk det tre uker før jeg fikk dem. Da jeg bestillte oppga Fyndbørsen 1-3 dagers leveringstid (i Sverige) men nå ser jeg at de oppgir "leveringstid mer enn 4 dager"

Selv om det kan ta litt tid før du mottar disse høyttalerne, er de ihvertfall verdt å vente på

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Bor du nærme Sverige så kan du jo bruke Poste Restante.
    Gjorde det med xtz sub. Tok 2 dager fra bestillig til de lå på posten i Strømstad.
    mvh
    bolla3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •