Vurderer nye fronthøyttalere - trenger råd og tips.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer nye fronthøyttalere - trenger råd og tips.

Har som dere ser i signaturen Tannoy P40 som fronter i dag.
    (Består av 1 diskant, 1x6,5" og 1x8". Specs: 92db, 36hz-38khz, 89x21x37cm, 21kg) Disse er ca 8 år, og kostet i sin tid 12 lapper. Fremdeles temmelig strøkne.

Er sugen på nytt, men er usikker på hvor dyrt jeg må handle for å høre virkelig forskjell i lydkvalitet vs Tannoy'ene.

Har sett på Dali Ikon 6, Patos Lyric 402 og de litt dyrere Klipsh RF63.

Vil det være en grei oppdatering å bytte til noen av disse?

Har Tannoy P10 og PCenter som jeg vil beholde en stund til. Disse er 8 ohm. Spiller det noen rolle at Dali Ikon 6 er 6 ohm, og Lyric 402 er 4 ohm?

Dette skal drives av en Yamaha RX-V2700.

Takker for innspill (og andre forslag).

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er ute etter høyttalere i det prisleie burde du seriøst vurdere nye 600 serien til B&W. Butikkene fikk dem inn i går. Hørte de fleste av dem idag, og spesielt den største (683 med FST mellomtone) spilte helt fantastisk/rått/vanskelig å beskrive, men poenget er at de gruser alt som heter Klipsch og Patos (i samme prisklasse).

Min mening

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er smak og behag. Du bør først og fremst prøve deg fra med DIN EGEN musikksmak. Patos har dyp maktfull bass krever mye plass og det tipper jeg Klipsch gjør også. Spiller du mye musikk av typen rock, metal o.l. er disse nok det beste kjøpet. Pass derimot på at horndiskant (Klipsch) kan bli litt vel spisst hvis den ikke parres med riktig utstyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palace
    Alt er smak og behag. Du bør først og fremst prøve deg fra med DIN EGEN musikksmak. Patos har dyp maktfull bass krever mye plass og det tipper jeg Klipsch gjør også. Spiller du mye musikk av typen rock, metal o.l. er disse nok det beste kjøpet. Pass derimot på at horndiskant (Klipsch) kan bli litt vel spisst hvis den ikke parres med riktig utstyr.
    Spiller mest alternativ / melodic rock. Type Goo Goo Dolls, Matchbox Twenty, Dishwalla etc, men er i utgangspunktet altetende...

Men det jeg egentlig er mest interessert i å høre, er om det er vits i å bytte fra de jeg har til høyttalere som i dag koster like mye som mine kostet for 8 år siden. Har spurt om dette før, men fått litt vage svar.
    Føler jeg må ha en merkbar forskjell for i det hele tatt gidde å oppgradere.
    Må jeg ut med 20000,- er det ikke aktuelt.
    Ser foreksempel at en selger Patos Lyric 402 mkII for 6500,- på AVtorget. Dette ser interessant ut.

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du trygt kan kjøpte Patosene. Jeg bruker 402 selv og er strålende fornøyd! Er temmelig sikker p at de vil spille mye bedre enn Tannoyene dine.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •