Jamo passiv sub trenger nye satelitthøyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jamo passiv sub trenger nye satelitthøyttalere

En av mine satelitthøyttalere har på mystisk vis tatt kvelden. Det er en skurring som slett ikke skal være der, men etter femten års bruk har de i hvert fall bidratt til min livsglede. Høyttaler systemet er Jamo System 200, et sett bestående av en passiv sub og to satelitthøyttalere. I 92 kostet de ca 3000 kr. De drives av en Technics SU-A700 forsterker fra samme år.

Mine spørsmål er følgende:
    1-Reparere? Er det noe å satse på? Selvfølgelig vet jeg ikke hva som er galt, men de er åpnet og det er ikke umiddelbart noe som ser galt ut.

2-Noen som har tips til høyttalere som kan tre inn i jobben som satelitter til dette systemet? Tenkte først og fremst på et par små (bokhylle) høyttalere som kanskje ikke koster all verdens (et til totusen), men som leverer fyldig og detaljert lyd i diskant/mellomtone. Bassen tar sub`en seg av og sender resten via delefilteret til satelittene. Vil dette være en grei løsning?

Til orientering liker jeg god lyd, men for tiden blir det ikke så mye lytting som tidligere. Hører på cd`er og for å få lyd fra dvd-spilleren. Jeg forventer ikke High-end lyd fra dette, men akseptabel kvalitetslyd er et must. Dersom jeg kan bruke høyttalerne som bakhøyttalere når jeg en gang kjøper et hjemmekinoanlegg, ville det også vært fint. På forhånd takk.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp heller nye høytalere en og reparere...
    Oppgradere til aktiv sub med sattelitter eller golvstående høytalere uten sub ?

Skriver du inn et budskjett tak er det nok mange som kommer med gode forslag...

Jeg tenker på Infinity delta 10 sattelitter og XTZ sub om skulle lage god lyd til et par tusen uten og ta spessielt mye plass.

En activ subwoofer har høytalerterminaler som du kjører fra forsterker til sub, fra sub til sattelitter :-) og da kan du styre volumet på suben til det matcher satelittene :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å reparere er vel kanskje uaktuelt når jeg tenker meg litt om.

Selvfølgelig burde jeg nevnt budsjettet, jeg tenkte meg noe i prisklassen tusen til totusen.

Og for å presisiere: Jeg ønsker å beholde den passive subben jeg har nå (liker lyden veldig bra+at den er plassert perfekt i en liten leilighet nå). Tenker derfor på noen små bokhyllehøyttalere som kobles sammen med subben.

Tenkte bl. a på QLN Qubic II Bak/stativhøyttaler, Infinity Beta 10, PSB Alpha intro LR eller noen av Argon sine i mitt prisleie. Noen andre som bør sjekkes ut?

Jeg bor i Bergen, så utvalget er greit nok.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •