Subwoofer - Null lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subwoofer - Null lyd

Fikk låne en subwoofer hos en kompis i går,kobler subwooferen i sub-utgangen, skrur subben på,null lyd.Fikler litt på menyen, enda ikke lyd,skrur litt på subben,fremdeles ikke lyd.
    Syns dette er litt mystisk,subwooferen lager lyd når man stikker kabelen til subben i noe metall,men ikke noe lyd når man stikker den inn.
    Spiller musikken gjennom AUX og pc`en min,og har den på innstillingen "Stereo"

Noen enkle innstiller som kanskje må til?

Reciver: Denon AVR1507
    Subwoofer: Cerwin Vega lw10x

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du sjekket innstillingene på reciveren? -At subwoofer står på? eller prøv for eks å sett frontene til small...

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at ikke AUX på pcen er en inngang og ikke en utgang?

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis høytalerne dine står innstilt som large vil en del receivere kun kjøre ut lyd til frontene og ikke til subben når receiveren står på stereo. Det er imidlertid vanligvis et valg i oppsettet som lar deg kjøre ut bass både til høytalerne og subben. Sjekk manualen

Hvis du vil at kun subben skal spille bass så må du vanligvis sette frontene til small og definere delefrekvensen hvor subben skal ta over.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd alle tips som dere har gitt,både skrudd på subben,satt høytalerne på small,sjekket AUX-utgangen på pcen,og generelt prøvd å skrudd rundt og skiftet plassering av kabler.

Men noe jeg lurer på,det er kun stereo som funker på innstillinger (dolby surround,dolby music, osv.),ikke det andre,har AUX-kablene fra pcen til reciveren,noen som har en slags innstillings "how-to" hvordan å få de andre til å funke?

Og fikk et tips på msn,at jeg må aktivere sub-utgangen?

Har lest opp og ned i manualen,og finner ingenting om dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, til meg er det en innstilling som heter Direct, da spiller fronter og sub, men trykker jeg på stereo, spiller kun høytalere. Kanskje du har noe av det samme?
    Las en lang tråd her om dagen...Eri du sikker på at du ikke har fiklet med "den røde knappen" og vridd den over til 110v..?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har receiveren i stereo og frontene som large må innstillingen for suben være "Main+LFE" om jeg ikke husker feil fra 1905.

Dersom du setter frontene som small skal suben spile hele tiden. Nivået på LFE kanalen kan du sette til = mns du prøver å få lyd, og volum på sub mellom kl. 9 og 11 en plass. Ikke skru opp "grisehøyt" for å prøve å klemme ut litt lyd av suben, plutselig er den sprengt.

At du får lyd ut av suben når du stikker kabelen i metall peker mot at suben er OK iallefall. Prøv med en finger på "tappen" på phonopluggen, da skal det dure ganske bra dersom alt er normalt med suben.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at du ikke har koblet suben til "sub in" og ikke "out" på recieveren?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok aktivere sub utgangen. Du har sikkert en utgang som heter monitor out bekpå recieveren. Vanligvis en s-video kontakt. Kjører du den inn på tvn din vil du få frem flere innstillingsmuligheter. Jeg må i allefall inn på denne menyen for å aktivere mine sub utganger. Dersom du ikke får opp menyen når du har boblet den til tvn er det bare å trykke på "enter"\"ok" eller hva enn som står på din fjernkontroll

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke en test-funksjon på recieveren som kjører pink noise på en og en kanal? Den kan være grei for å se om alt er koblet til og satt opp riktig.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare noe som slo meg:
    Hvis du ikke spiller SACD/DVD-audio plater, så bruker du sannsynligvis ikke multikanalsinngangen på receiveren, og da er det fort gjort å ta feil av subwoofer-INNgangen i multikanalsinngangen og subwoofer-UTgangen fra i pre-out-delen på surroundreceiveren. Sjekk tilkoblingene der en gang til...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den levde dagen etterpå,og det var ikke noe stort problem,lettere enn jeg trodde faktisk.
    Slo forsterkeren av i kanskje 20 sekunder,og på igjen,da levde den som bare det

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •