Skal til å handle et sett med Yamaha NS777/444/333 til hjemmekinobruk i stua - derfor er design (les:WAF) et tungt moment. Prøvde med 5.1 sett fra Pioneer (S-V410), men alt av lav mellomtone manglet. Tror nok rommet sluker en del lyd (høyt skråtak feil vei og over 50m2 total-areal og store harde flater).

Har hørt høyttalerne i en vanlig stue (var ikke tunet spesielt nøye), og de spiller godt i hele det viktige spekteret etter mine ører.

Krever ikke særlig høyt volum eller bass for bestefar i graven. Kan spe på med enten en arktiv sub eller noen brukte eff. forsterkere til front hvis jeg vil ha mer - det viktigste er at det låter behagelig i første omgang.

Men er usikker på hvordan min Marantz SR4200 vil klare seg - om det blir for tungt. Har ikke god nok peiling til å lese det ut av spec., og har ikke mulighet til å teste først.

Jeg må ut med under 7 lapper for et slikt sett, og med tanke på at design er kjempeviktig finner jeg ikke noe bedre alternativ så langt.

[edit]:
Fant spec på Marantz SR4200. Kan noen si noe generelt om matchen nominelt sett:

Output:
70 Watt - 8 Ohm - THD0.09 % - 2 channel(s) (Front),
70 Watt - 8 Ohm - 1 channel(s) (Center),
70 Watt - 8 Ohm - 2 channel(s) (Rear)

Høyttalerne (NS-777 og 444 center)) er oppgitt med utgangseffekt (RMS) 100W (maks 250) - 6 Ohm, følsomhet 89dB.
NS-333 (bak) 60W, 87dB