Problemer med lavt volum på PB10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med lavt volum på PB10

Hei

Har nettopp kjøpt med en Primare A20 forsterker og koblet opp PB10 på pre-out fra denne. Problemet er at volumet på PB10 må være på fullt for å få nok gain. Dette er derimot ikke noe nytt for meg, men løste det før ved å stille inn +10 på subwoofer og -4 på fronter da jeg brukte hjemmekinoforsterkeren min. Har også byttet forsterkeren i PB10 en gang før i samarbeid med lsound uten resultat. Jeg står rett og slett "clueless" til hva dette kan være, ettersom jeg ikke har hørt noen andre ha samme problem.

hjelp?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hva skal man si til slikt? Jeg sjekket ut tekniske spesifikasjoner på Primare A20 fra brukerveiledningen, som jeg fant her: http://www.primare.net/documents/00023.pdf

Output power per channel 2 x 70W into 8Ω, 2 x 110W into 4Ω
    Speaker terminals 4 –16Ω
    Output impedance <0.08Ω
    DC offset <5mV
    Line inputs 330mV
    Tape outputs 300mV

Frequency response <10Hz – 100kHz, -3dB
    THD 0.08% (1kHz, 10V into 8Ω)
    Signal-to-noise, line -98dB (A-weighted)
    Power consumption, standby <16W
    Peak current ±20A
    Dimensions (WxDxH) 430 x 275 x 95mm
    Weight 11kg

Som du ser av uthevingen kan det virke som A20 bruker 300mV som referansenivå på signalveiene sine. Dette er LAVT. Vanlig i moderne elektronikk er 2V, evt. 1V. Det er nok grunnen til at du opplever at du må skru opp så mye på subwooferen (fant ikke tilsvarende spesifikasjoner for subwooferen).

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar roffe!

Ser ut til at Primaren har lavt utgangssignal ja, men var slik med hjemmekinoforsterkeren min og (Cambridge Audio 540R). Måtte ha på 3/4 volum på sub med Cambridge stilt inn +10 på sub og -4 på fronter... Må nå ha 4/4 volum på sub med Primaren though.

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Switchet fra pre-out til tape out på primaren og da ble det signalstyrke i masser.

Men fungerer denne utgangen på samme måte som vanlig pre-out? Hva er tape-out egentlig ment å brukes til?

Har ikke hatt annledning til å teste noe grundig hvordan lyden i subben er med tape-out utgangen ennå så bare lurte i mellomtiden.

EDIT: hmm, virker som tape-out utgangen har fast utgangsvolum uavhengig av volumet på primaren.

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med lassesen og han anbefalte en ny plassering av sub samt lytteposisjon ettersom rommet mitt er kvadratisk og lytteposisjon ligger i en utfasning. Har plassert sub på ny nå og det hjalp, men jeg trenger fortsatt høyere signalstyrke til sub.

Tenkte eventuellt på å kjøre pre-out signalet fra primaren inn gjennom 540R på en måte og øke signalstyrken til sub slik. Noen ideer?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •