Beste kjøp:Patos B 410 eller Dynavoice Challenger M-65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste kjøp:Patos B 410 eller Dynavoice Challenger M-65

Disse er begge gode kjøp pr. krone men lurer på hvilke som er det beste kjøpet.

Setter en knapp på Patos men vil gjerne høre hva andre mener om disse to opp mot hverandre.

Det som er så kjipt er at det er umulig å få hørt disse M-65 da salget foregår via netthandel.jeg lurer jo på hvordan de låter.Er de skarpe i toppen(det vil jeg ikke ha da jeg har nok entusiasme i toppen fra før av).Hvordan lydbildet er,klangkarakter osv.

Hvis det er noen her som er fra Trondheim som har de og vil la meg komme og høre på M-65`ene så send meg pm.Setter stor pris på det i så fall

Alle svar tas imot med takk

Newcomer Oracle_ sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne

Setter en knapp på Patos men vil gjerne høre hva andre mener om disse to opp mot hverandre.

Det som er så kjipt er at det er umulig å få hørt disse M-65 da salget foregår via netthandel.jeg lurer jo på hvordan de låter.Er de skarpe i toppen(det vil jeg ikke ha da jeg har nok entusiasme i toppen fra før av).Hvordan lydbildet er,klangkarakter osv.

Hvis det er noen her som er fra Trondheim som har de og vil la meg komme og høre på M-65`ene så send meg pm.Setter stor pris på det i så fall

Har ikke hørt M-65, men Patosene har jeg.. De spiller ganske bra til å være så "små".. Begge disse høytalerene var kandidater for meg, før jeg fant Klipsch..

Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne

M-65'ene gir MYE høytaler for få kr i allefall...jeg synest ikke det blir for skarpt i toppen..Disse høytallerene har jo fått MYE skryt så og si over alt...om du hadde bodd litt nermere, så hadde ikke jeg hatt noe problem med å gi en prøve-lytt :P Kjører M-65 i front + 2x Jamo 6510 10" Sub Jeg er i allefall veldig fornøyd med settet både til film og musikk Og har ikke problemer med å annbefale de videre... Eneste Patos'ene jeg har hørt er Patos 402 Mk1, så det blir litt vanskelig å sammenligne, uten å ha spilt dem i samme rom osv.

Mvh.
    .:R-M-I:.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her skal du vel være litt obs.

Patos B410 har en følsomhet på 89dB, noe som regnes som tungdrevent.
    M65 har følsomhet på 93dB

Du oppgir å ha en Cayin med 2x100w
    Da blir tabellen din slik:
    Patos:
    89dB = 1watt
    92dB = 2watt
    95dB = 4watt
    98dB = 8watt
    101dB=16watt
    104dB=32watt
    107dB=64watt
    110dB=128watt

Du får altså maks ut ca 108dB på disse høyttalerne.

M65 er skalaen slik:
    93dB = 1 watt
    96dB = 2 watt
    99dB = 4 watt
    102dB= 8 watt
    105dB=16watt
    108dB=32watt
    111db=64watt
    114dB=128watt

Her får du altså ut ca 112dB max, 4dB mere som utgjør ganske mye når man er kommet så høyt.

M65 er flotte høyttalere med en super lyd. Ikke for spiss og ikke for tilbakelent. Ikke uten grunn at den scorer høyt på tester.

Du kan også justere mellomtoneregisteret:
    X-change - Flexibel
    Eftersom alla har olika ljudideal - även audiofiler - så är även M65 utrustad med en X-change-terminal. Längst upp på terminalen så hittar du 3 extra guldplätterade kontakter. Dessa används för att finjustera det kritiska mellanregisterområdet efter din egen smak. Du kan välja mellan -2 dB / 0 dB / +2 dB / +4 dB. I och med att detta området ändras, så ändras hela karaktären på högtalaren. Du slipper därmed ändra på bas/diskant-kontrollerna på förstärkaren för att få ljudet du föredrar.

Klangkarakteren er ærlig, åpen og nøytral. Bassen er OK, men jeg ville nok satset på en sub også om du ønsker deg mere kraft i dypbassen.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar

Om jeg får 112 eller 108 db ut av ht er mindre vesentlig,for klang teller mer enn mengde lyd for meg og 108 db er vel heller ikke noe man hører på over lengre tid,hehe.Men nyttig info er det jo.

Jeg er bare så oppgitt over at jeg ikke får hørt M-65,og dermed avgjøre om de er relevante for mitt oppsett.Patosene har jeg hørt og de er gode til prisen men føler at det ikke stemmer helt med resten av oppsettet.
    så til syvende og sist kan det hende jeg må bytte cd-spilleren så jeg får flere alternativer å velge i.Det er noe jeg har vært inne på tidligere.CD-spilleren er ikke skarp i diskanten men det at den tenderer til og være lys i klangen gjør det vanskeligere og velge ht da forsterkeren er litt nådeløs akkurat i toppen.

men kom gjerne med flere innspill.takker og bukker

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0