Axiom-Noen som kjenner disse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Axiom-Noen som kjenner disse?

Fant tilfeldig en link, og høyttalerne virker spennende.

http://www.axiomaudio.com/epic80.html

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra bildet er det ikke lydkvalitet som er deres første prioritet. Diskantarrangementet i senterkanalen er dømt til å spille ganske rart. Det samme gjelder frontene som vil få en den feil i den vertikale spredningen. Dersom ikke høyttalerne er kjempestore så er det vel heller ikke noe poeng å bruke fler diskanter i en kasse? Det ser i hvertfall litt sånn halvseriøst ut.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ut i fra bildet er det ikke lydkvalitet som er deres første prioritet. Diskantarrangementet i senterkanalen er dømt til å spille ganske rart. Det samme gjelder frontene som vil få en den feil i den vertikale spredningen. Dersom ikke høyttalerne er kjempestore så er det vel heller ikke noe poeng å bruke fler diskanter i en kasse? Det ser i hvertfall litt sånn halvseriøst ut.
    Og dette ser du utifra bilder uten å ha hørt dei :? :?:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly
    Og dette ser du utifra bilder uten å ha hørt dei :? :?:
    Ja det mener jeg å gjøre, fordi det har ingen tekniske fordeler å arrangere diskanter på den måten. Det er enkel matematikk å regne ut at man vil miste mange av de høyeste frekvensene avhengig av hvor man befinner seg i rommet. Det er noe av den samme effekten som på NXT-paneler. Det er det at de har valgt en slik løsning som først og fremst gjør at jeg tviler litt på seriøsiteten.

En annen ting er: hva er poenget med å bruke 2 mellomtoner i det arrangementet dersom de skal overlappes med 6,5" basser? Og hvorfor bassrefleks både foran og bak kabinettet? Da vil aldri begge være helt i fase med elementene samtidig.

Jeg synes det ser ut til at det er litt mange rare løsninger på disse høyttalerne.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen liker dem!

"I can’t say enough good things about the Axiom Epic 80 system -- it does so many things well with so few compromises. This system does not require a lot of amplifier power to deliver gut-wrenching, room-filling sound. The Axiom QS8 is one of the best, most versatile surround speakers I’ve heard, managing to sound diffuse or directional as needed. " Vince Hanada, www.HomeTheaterSound.com

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo! Våkn opp!

Dette er sakset fra Axiom sin egen nettside! Tror du de ville lagt ut slakt der?

Har du noen sinne lest tester utført av denne mannen? Har du kjennskap til hans bakgrunn?

Jeg er overbevist om at bestemor hadde blitt skikkelig imponert over de høyttalerne uansett bare det hadde kommet lyd ut av dem :lol:

Jeg må også legge til at jeg vet ikke noe sikkert. Jeg har forsøkt å understreke at det dreier seg om antakelser, selvom det ikke er tilfeldige antakelser.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tar vel denne karen feil også.

http://www.axiomaudio.com/m80ti.html

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Snickers-Is, du vet utvilsomt hva du driver med! Formulerer du deg heller med "antageligvis", "kanskje", "mest trolig" osv. får du trolig ikke så hard opposisjonelle mot deg umiddelbart, bare et lite tips! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har søkt en del via google etter reviews på bl.a Axiom Epic Grand Master systemet, og har ikke kunnet finne en eneste negativ kommentar. Det ligger ganske mye stoff/reviews ang. Axiom høyttalerne på nettet.

Sensitiviteten ligger jo nærmest på Klipsch nivå også :shock:
    Virker lovende så langt...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert helt greit som hjemmekino høyttalere. Lager nok definitivt et anderledes lydbilde enn andre høyttalere og låter sikkert spennede. (en stund ihvertfall) Om de låter bra til musikk tillater jeg meg å tvile på. Men så er de vel kun beregnet for hjemmekino også?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Snickers-Is, du vet utvilsomt hva du driver med! Formulerer du deg heller med "antageligvis", "kanskje", "mest trolig" osv. får du trolig ikke så hard opposisjonelle mot deg umiddelbart, bare et lite tips! 8)
    Det plager meg over hodet ikke. Men det er jo litt gøy å se at folk linker til tester på produsentens hjemmeside.

Det i seg selv behøver ikke å bety noe som helst negativt, men det behøver ikke bety noe positivt heller.

Jeg ville ikke komme med noen bastant uttalelse før jeg eventuellt fikk hørt dem med mine egne ører. Men den tekniske teorien er udiskutabel.

Uansett så dreier det seg om antakelser. Men til dere som lar dere imponere av beskrivelser på produsentens hjemmesider. Husker dere de fine klipene fra superutstyret på QXL? Det blir ikke bedre av at de skryter av det. Men det blir ikke dårligere heller. Det mååååå høres, eller så må man stole på en tester man kjenner preferansene til.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her fikk de Outstanding i testen,og den ligger ikke på hjemmesiden.

http://www.audioholics.com/productre...o_Epic80a.html

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gjør ett forsøk på å blåse liv i denne tråden. Noen som har hørt noe fra Axiom? Fant denne testen 6moons audio reviews: Axiom M80 v2 &*EP600 Synes de virker ganske int.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    gjør ett forsøk på å blåse liv i denne tråden. Noen som har hørt noe fra Axiom? Fant denne testen 6moons audio reviews: Axiom M80 v2 &*EP600 Synes de virker ganske int.
    Ifølge Snikkers-Is er det ræl ut ifra bildene.... :P.

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det i tråden, men har jo fått supre kritikker og tenker da ikke bare fra brukere.. Kan jo hende de har truffet blink??

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyhetsbrevene fra Axiom er det ihvertfall ikke noe å si på

Axiom AudioFile Newsletter: February 2011

Fint forklart om dynamikkforskjeller i et hjemmekinoanlegg kontra kinolyd.

Axiom kan levere i akkurat den finish du selv ønsker og med ditt eget skilt bak på høyttalerne. Det har ingenting å si for lyden, men for eiergleden.

Lyd:
    det finnes andre kilder som har testet Axiom, f.eks disse:
    Axiom Audio Epic 80 Home Theater Review — Reviews and News from Audioholics
    Axiom Loudspeakers Review
    Axiom Epic 80 Review
    Home Theater & Sound Equipment Review -- Axiom Audio EP600 v2 Subwoofer (6/2006)

Så snickers har sine meningen (uten å ha hørt på dem), mens andre har sine meninger. C'est la vie

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •