Dynabel S33 Lytteinntrykk - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 63
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg må jo si at spørsmålet ditt er relevant einis. Så vidt jeg husker var det Vadset som testet disse, og han hadde vel på den tiden 801 selv. Vil jo si at disse S33 er veldig annerledes enn 801 på absolutt alle måter, så det at de fikk en såpass bra test av akkurat KV er jo litt rart.

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller KVs kilder og forsterkere er så oppløst og stramme at han klarte å holde dem i et "jerngrep" som jeg nevnte var nødvendig?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk grenser for hvor dårlig dette EC-utstyret faktisk kan være også.

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen vits i å diskutere da du tydeligvis sitter på fasit om alt :?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå modererte vel KV litt på skryten av S33 etter at han testet B&W 703 i et senere nummer.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viking, prøv å være litt konstruktiv. Hvis Rotel og EC er for dårlig, hva vil være et fornuftig valg i en fornuftig prisklasse?

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konstruktiv? Jeg er ikke den som trekker konklusjoner ang. et produkt med en begrunnelse av at "EC kan ikke være så dårlig"... Blir FOR enkelt akkurat det. Jeg innrømmer at jeg har ikke testet S33 på moderat priset utstyr. Jeg uttaler meg at de generelle egenskapene til høyttaleren ikke er slik Snickers is sier i ALLE tilfeller- han har hørt dem slik, men det er ikke da sagt at de er slik i alle oppsett, det er det jeg sier!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags forsterkeri vil du anbefale, Viking? Til hvilken pris?
    :?:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt dem da Viking?

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har venner som har bygd dem selv- i 28mm MDF- resten som ELTEK beskriver det- har hørt dem på LC Audio Millenium R, LC Audio Zappulse 2.2 se med 2kva trafoer, DP A1, DP 6.12 og min EAD Powermaster 2000. Kilder har vært alt fra STERKT moddet Pioneer PDS-06 til min Meridian G98 drivverk i en moddet DPDAC 8.1!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og den spiller tilfeldig vis bra i alle de oppsettene? Jeg er selvsagt dum som ikke forstår at disse er bra?

Tror du kanskje det er snakk om preferanser?

De demoene jeg har fått på DP A1 har vært mer enn nok til at jeg ikke ville vurdert en slik til 20k en gang. Zap-pulse låter heller ikke all verden. Milleniumen låter svært bra og musikalsk. EAD-en din kjenner jeg ikke.

Pioneeren kan bli bra om den er moddet rett, meridianen har vel ikke DACer eller? Jeg vil påstå at en 508/24 spiller bedre enn en DPDAC 8.1 under noen omstendighet.

Poenget mitt er at utstyret du nevner spriker en del. Hva fungerte bra og hva fungerte mindre bra? Du vil vel ikke påstå at alt fungerte like bra? (Jeg prøver bare å få deg litt mer nyansert)

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Best ble det med min Meridian G98 (det er en ren transport) I en moddet DPDAC 8.1 som spiser 508.24 til frokost- den når ikke denne komboen opp på kneet hva angår engasjement, timing, dynamikk og oppløsning etter lyttepanelet på 5 sin mening! - har prøvd den også og Theta Miles med LCAudio Xoclock 2- nærmest vinneren kom WADIA 861b ---så de er GRUNDIG testet! Beste forsterker var min EAD! Jeg har også testet DP A1 og den falt gjennom fullstendig, Chapter Audio 2+ hadde heller ikke noe å stille opp mot min moddete EAD! Men uansett, S33 spilte ikke slik du beskriver i noen av oppsettene/kombinasjonene- det er da jeg skjønte lite og ingenting! Zappulse 2.2se er LANGT fra original- intern sølvkabling 150.000 mF lytter pr side, 1Kva trafo pr. side etc etc. Ellers er jeg enig i beskrivelsen din av Millenium R!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si du frister meg til å ta en ekstra lytt på dem selvom jeg ikke helt fortsår din rangering av 508/24 når du i tillegg likte Milleniumen.

Hvilke andre høyttalere på markedet synes du de liknet på?

Newcomer novec sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mellom alle disse gode beskrivelsene er det kanskje på tide med noen "grønne" spørsmål?

Jeg har for tiden et PSB Image oppsett (6T, 9C, 2B, SubSonic 6) som jeg har vært sånn passe fornøyd med de siste fire årene. Det kjører på en Pioneer VSX-D2011 som får signal fra en DV-757Ai og optisk ut fra en HTPC. Elektronikken er selvfølgelig ikke det beste, men med tid og stunder byttes nok den ut også. Kablene er Monster M1.4s og M950i.

Utfra diverse tester og andre anbefalinger har jeg forelsket meg i et S33 + 3x C22 oppsett (kit m/kabinett) og lurer selvfølgelig på om det er noen god idé, og hvilke forbedringer jeg kan forvente meg. Utseendet spiller (dessverre?) også en rolle - S33 er jo vesentlig vakrere enn PSB-klumpene. Noen kommentarer her går på at bassen ikke går dypt nok, men på grunn av akustikken i rommet de vil stå i er det nesten en fordel. Spesielt når jeg bor i blokk... Bl.a. derfor vil sub komme senere.

Dette høres kanskje dumt ut, men alternativene er enten å oppgradere til S33/C22 eller å beholde det jeg har. Som dere skjønner av utstyret jeg har nå er jeg ingen guru, men har et relativt trent øre etter en del prøvelytting rundt omkring.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For valg av høytalere så tror jeg nok musikksmak spiller en stor rolle.

Ser noen skirver at Euforia og Super Exact låter kjedelig...
    Hvis du liker bare dunk-dunk og RåkkenRåll så er ikke dette høytaleren for deg. Mener jeg...

Jeg syns IKKE Euforian låter kjedlig (derfor jeg skal kjøpe et par til uka).
    Euforian har en utrolig god oppløsning mener jeg. Dette er ikke en HI-FI høytaler, men en HI-End..
    Og det at slikt utstyr krever dyre forsterkere og signalgivere er ikke fordi at høytaleren er så dårlig, det er fordi den er så bra. Det går kjempefint å spille med en mindre bra forsterker, så lenge den klarer å levere nok strøm. MEN du vil ikke få frem alle detaljene som du ville ha gjort med en bedre forsterker/sigalgiver.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en selvfølge at gode høyttalere vil ha god elektronikk, men med tanke på å gi nok strøm bør det utstyret jeg har nå holde sånn noenlunde, iallefall til jeg skaffer meg noe bedre.

Jeg hører ikke fælt mye på dunkedunk-musikk, det blir veldig variert. En fest i ny og ne selvfølgelig, men ellers slapper jeg gjerne av med jazz og blues. Der mangler PSB-ene en del, selv om de har fått høye karakterer i forhold til prisen. Samtidig trenger jeg litt liv til hjemmekino.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror med fordel de fleste hadde hatt glede av to forskjellige anlegg nettop pga at mange liker stor variasjon innen musikk.
    Og S33 gjør noe bedre enn Euforia, og omvendt.

Har hatt Euforia hjemme til test, og vært på Eltek 3 ganger å hørt S33 pluss et hjemmebesøk hos en som har et par.

Synes mest om S33 bortsett fra ett eller annet rart i midbassen som "skurrer" litt.
    Euforia synes jeg mangler den dynamikken som trengs på høye volum.
    S33 mangler dypbass til en del musikk, sub er jo en løsning.

Noen andre som skjønner hva jeg mener med at S33 "skurrer" et sted høyt opp i bassen?

Dag

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VidarF
    Hvis du liker bare dunk-dunk og RåkkenRåll så er ikke dette høytaleren for deg. Mener jeg...
    Nei, men når vi kommer opp i prisklassene over 20000, så kan man begynne å stille krav om både nøytralitet, presisjon, dynamikk etc. som gjør at høyttalere skal yte bra på det meste av musikk. Virkelig gode høyttalere klarer det meste av gode musikkinnspillinger, uansett sjanger.
    Dårlige innspillinger kan ikke rettes opp av en høyttaler, og vil ofte høres dårligere ut på de beste høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener det finnes en universial høytaler som er like god på alle musikktyper. Og spiller bedre enn den ene høytaleren som passer til type-x musikk ??
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Sitat Opprinnelig postet av VidarF
    Nei, men når vi kommer opp i prisklassene over 20000, så kan man begynne å stille krav om både nøytralitet, presisjon, dynamikk etc. som gjør at høyttalere skal yte bra på det meste av musikk. Virkelig gode høyttalere klarer det meste av gode musikkinnspillinger, uansett sjanger.
    Dårlige innspillinger kan ikke rettes opp av en høyttaler, og vil ofte høres dårligere ut på de beste høyttalerne.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M'kay, da prøver jeg med et kort spørsmål: Vil det være verdt pengene (15000) å oppgradere? Jeg har ikke ræva full av kroner, men det er ikke penger jeg trenger til noe annet for tida. Jeg vil gjerne ha litt mer raffinert godlyd enn det er i PSB-høyttalerne.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •