Proson Stratego Top 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Proson Stratego Top 10

Jeg lurer på hvordan desse høyttalerene er og om det er noen som har sånne høyttalere eventuelt hørt lyden på desse?

For min bror skal ha seg nytt anlegg inne og skal dra desse høyttalerene med denne forsterkeren som heter Eltax STR-80.

Vil dette settet bli bra?
    Klarer den forsterkeren og dra de høyttalerene da?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt og Greit. Den forsterkeren har strømforsyning til å yte 2x35w noe som er altfor lite. den gamle Akai forsterkeren hadde 2x40w og den slet med å dra høyttalere som har 4x 6,6" basser (altså mellomtonene i de proson høyttalerene)
    Så å kjøpe en ny eltax receiver eller bruke den stereo forsterkeren fra eltax på de høyttalerene er bare tull.

Spiller kanje greit på rundt 60db i en stue.
    men eltax høyttalere og forsterkere er og forblir søppel.
    Tro meg, eneste som eltax kan lage er aktive sub`er i ATOMIC serien.
    Jeg har tenkt på de høyttalerene. skal kansje kjøpe de selv.
    men jeg har en Pioneer VSX-916S på 7x100w
    Som de fleste produsenter oppgir, falske watt men eltax har extreme tilfeller.
    ta f.eks en Eltax AVR-900 suround receiver så de påstår at den yter 6x210w (4ohm) RMS og den trekker maks 500w fra nettet. Han som har målt den forsterkeren må ha promille over 890 for å kunne være så idiot.

Husk at det og krever endel krefter til å drive så store høyttalere.
    viss du ikke har så mye penger å bruke, vill jeg anbefale denne effektforsterkeren: Norsk Musikk Distribusjon AS da denne bør ha nokk krefter til å drive høyttalerene i verfall viss de er i 4ohm.

Desuten koster effektforsterkeren fra behringer bare: 2395kr hos Norsk musikk distribusjon. du kan bestille på www.behringer.no

Høyttalerene har jeg ikke hørt enda, men jeg skal snart reise til ålgard der selger de høyttalerene til 1998. og det er butikk pris.
    Komplett.no skal jo ha 2.498kr for de og der kommer porto`n i tilleg.

Så den forsterkeren er og forblir i det minste laget til de høyttalerne.
    så til den forsterkeren vill jeg anbefale et par store stativ høyttalere eller mindre gulvståendes.

-----------------------------------------------------------------------

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var som jeg tenkte da ja, at den forsterkeren var bare søppel men da kan en vel kjøpe en Denon pma-500AE så er det vel ikke problemer?

Jeg har en Denon pma-1500AE som jeg drar Dali Concept 8 med og der er det ikke noe problemer:-D

Min bror har nå en Sony STR-DE405 nå og den er vel ca 10-12 år gammel så den er vel bedre den da?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •