Klipch RB-61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26

Tråd: Klipch RB-61

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipch RB-61

I jakten på nye stativhøyttalere har jeg fattet interesse for Klipch RB-61. Er det noen av dere som har dem / har prøvd dem og kan gi meg en vurdering om hvordan de låter i forhold til annet i samme prisklasse?

Jeg spiller mye aukustisk og live-musikk og har hørt at de skal være gode på dette. Kan dette stemme?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til akustisk musikk finnes det mange bedre alterantiver tror jeg.

HiFi & Musik hadde nylig en test av 14 stativhøyttalere. Vinneren ble Canton GLE 403. Og Monitor Audio BR2 gjorde det bra.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infinity Beta 10 kom best ut av en test i enten det var hjemmekino eller Lyd og bilde. Bokhylle opp til 4000 kr.

Der var blant annet Klipsch RB-61 med og kom på siste plass :-/

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville nok gått for Canton GLE. det låter tett og sammenhengende med en stor oppløsthet og detaljrikdommen er veldig bra, prisen tatt i betraktning. bassen kan bli litt tørr for noen...

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klipsch rb-61 virker som en fest-høyttaler. (Er det noen som vet om desse selges i Bergen?)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    klipsch rb-61 virker som en fest-høyttaler. (Er det noen som vet om desse selges i Bergen?)
    Jeg vet det, det gjør du også om du søker på internett.

Hva med f.eks musik-magazinet?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg vet det, det gjør du også om du søker på internett.

Hva med f.eks musik-magazinet?
    Takk for svar:-D Ja, kunne vel søkt selvops: . Mener å huske at de solgte Klipsch i andre etg. i en Sony butikk også for noen år siden

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tilbragdt store deler av påska i Bergen, har da fått lyttet til Klipsch rb-61 hos Sony center og Klipsch rf-52 hos musik-magazinet. Fikk litt dårleg inntrykk av rb-61, men selger sa att forsterkeren var innstilt for sub bruk og dermed ikke spilte veldig dypt. Rf-52 imponerte meg med veldig god lyd, men altfor stor.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at om rb-61 fikk rørforsterker til og drive så vil det nok bli en god lyd :-D

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Vil tro at om rb-61 fikk rørforsterker til og drive så vil det nok bli en god lyd :-D
    tror det var en 100 watts Sony surround forsterker, men rf-52 var på en forsterker med rør i forforsterker delen, tror det var en Vincent.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rør + Klipsch = Musikk

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok:-) Var tenkt å kjøpe rb-61 som fest høyttaler på en Nad 372. (Sony selger mente at en 40 watts Nad ville være en knall kombo)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok:-) Var tenkt å kjøpe rb-61 som fest høyttaler på en Nad 372. (Sony selger mente at en 40 watts Nad ville være en knall kombo)
    nad og klipsch er ikke en god kombo! Alt for grøtete og udetaljert!

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tilbragdt store deler av påska i Bergen, har da fått lyttet til Klipsch rb-61 hos Sony center og Klipsch rf-52 hos musik-magazinet. Fikk litt dårleg inntrykk av rb-61, men selger sa att forsterkeren var innstilt for sub bruk og dermed ikke spilte veldig dypt. Rf-52 imponerte meg med veldig god lyd, men altfor stor.
    Hva med RB81 (eller forgjengeren RB35)? Blir den også for stor? Stativhøyttaler, om ikke akkurat minimonitor. Vil tro at 8-tommeren sparker litt mer i bassen. Ellers har de små høyttalerne til Klipsch etter min mening en klangbalanse som gjør at de kan virke litt slanke, men samtidig spiller de svært rent og uten det grumset mange andre rimelige høyttalere gir deg med på kjøpet.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dharma
    Hva med RB81 (eller forgjengeren RB35)? Blir den også for stor? Stativhøyttaler, om ikke akkurat minimonitor. Vil tro at 8-tommeren sparker litt mer i bassen. Ellers har de små høyttalerne til Klipsch etter min mening en klangbalanse som gjør at de kan virke litt slanke, men samtidig spiller de svært rent og uten det grumset mange andre rimelige høyttalere gir deg med på kjøpet.
    Hei! Jeg har et par b&w cm1 som jeg er kjempefornøyd med, men de funker ikke når det er fest. Derfor er jeg litt på jakt etter små "festhøyttalere", tenkte da på størrelse med rb-61.

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg har et par b&w cm1 som jeg er kjempefornøyd med, men de funker ikke når det er fest. Derfor er jeg litt på jakt etter små "festhøyttalere", tenkte da på størrelse med rb-61.
    Ja da, Klipsch = fart og moro! Men det er fysiske grenser for hvor mye trøkk en liten høyttaler kan gi i bassen, og Klipsch har dessuten prioritert høy virkningsgrad, noe som både går på bekostning av evnen til å spille dypt, og gir relativt store kasser i forhold til utstrekningen i bassen. En stativhøyttaler fra Klipsch og en liten og kjapp sub kan absolutt skape fest, samtidig som de i spann med god elektronikk kan gi høyverdige musikkopplevelser forutsatt at du liker den litt frampå spillestilen. Allikevel er vel ikke RB61 (eller 81 for den saks skyld) akkurat de første jeg kommer på når det er snakk om "festhøyttalere", spesielt ikke hvis de skal klare seg uten subwoofer. Med RF62, og særlig RF82, begynner vi å nærme oss, men da har vi også forlatt det kompakte formatet. Til festbruk kan det forresten hende at den rimeligere B-serien er vel så bra.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dharma
    Ja da, Klipsch = fart og moro! Men det er fysiske grenser for hvor mye trøkk en liten høyttaler kan gi i bassen, og Klipsch har dessuten prioritert høy virkningsgrad, noe som både går på bekostning av evnen til å spille dypt, og gir relativt store kasser i forhold til utstrekningen i bassen. En stativhøyttaler fra Klipsch og en liten og kjapp sub kan absolutt skape fest, samtidig som de i spann med god elektronikk kan gi høyverdige musikkopplevelser forutsatt at du liker den litt frampå spillestilen. Allikevel er vel ikke RB61 (eller 81 for den saks skyld) akkurat de første jeg kommer på når det er snakk om "festhøyttalere", spesielt ikke hvis de skal klare seg uten subwoofer. Med RF62, og særlig RF82, begynner vi å nærme oss, men da har vi også forlatt det kompakte formatet. Til festbruk kan det forresten hende at den rimeligere B-serien er vel så bra.
    OK. Tror jeg dropper tanken på rb-61 i denne omgang. Har lyst på bass og høyt volum uten sub og uten gulvstående

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har no spelt med mine RB 61 med Yamaha Z11 og DVD S2700 relativt samenhengandes i 5 timar no.

Cd: Joe Satriani, Nils Lofgren, Michael Jackson og Supertramps.

Kort konklusjon, og MIN vurdering:

Engasjert og dynamisk sånn som me veit Klipsch er. Oppløyst og fin. Ikkje bass fattig. Kanskje litt slank i mellomtonen. Horne er eg sleten av etter 5 timar kan du sei. Diskanten kan bli pågåands i lengden. No pratar me lang tid..

Etter å ha lest andre sine vurderingar og testar her og der så opplever eg RB 61 positivt. Den spelar godt, stilig å sjå på, rett og slett ein fin fin speaker.

No har ikkje eg kalibrert dei. Spelte direct fra amp og dvd.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de hatt lang innspillingstid Electra? Det minte meg veldig mye om den første tiden med mine, spesielt når du nevnte horn og diskant.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Sei det. Eg kjøpte dei brukte. Reknar med dei har nokon timar på baken.. Men eg sit enda å høyrer på dei. Peter Gabriel i SACD mode no.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •