BW DM309 vs JBL E80 vs Dali Concept 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BW DM309 vs JBL E80 vs Dali Concept 6

Jeg er på utkikk etter nye fronthøyttalere og har sett meg ut noen kandidater. Jeg er veldig intressert i å høre hva dere har å si om disse alternativene:

BW DM309
    JBL Northridge 80
    Dali Concept 6

Eventuelle andre alternativer i samme prisklasse (rundt 5000) mottas med takk. De kommer nok til å bli mest brukt til musikk men også til film.

Takk for tips!

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Hvilken musikk hører du mest på? Dette har veldig mye og si når man skal velge seg en høytaler? Og hvilken elektronikk har du fra før?

Har selv dm309, og er godt fornøyd med de. Veldig fin all-around høytaler. De andre nevnte har jeg desverre ikke hørt, så kan ikke gi deg noe konkret om forskjeller.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei big T,

Jeg hører på stort sett alt bortsett fra metall og techno. Har en Yamaha RX-596RDS receiver, men jeg må ha nye kabler.

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt JBL'en du refererer til, men har hørt på BW og har selv Dali C6.

Syntes de er greie all-aroundere begge to. BW er kanskje en litt mer "behagelig" høytalere med mer rundere lyd. Dalien er nok litt mer frempå og litt lysere. Til gjengjeld krever nok BW'en en god del mere strøm (i hvertfall etter min mening), vet ikke hvor strømsterk yamahen din er.

Med Dali får du en ganske engasjerende høytaler som passer til det meste, mens BW kanskje er litt mer musikkalsk, men her er det jo smak og behag. Anbefaler deg å lytte til begge to, på samme elektronikk slik at du kan sammenligne. Jeg syntes de er ganske forskjellige i lydbildet.

En annen ting må du ha gulvsående ? Hvis ikke kan du sjekke ut Tannoy Sensys 1, med dual concentric teknologi. Dette er en utrolig åpen og musikalsk høytaler som virkelig får frem dynamikken og detaljene i musikken. Den koster litt over 5 lapper, men er verdt det

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •