et spm. angående vegg høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

et spm. angående vegg høytalere

Hei jeg skal kansje flytte inn i en campingvogn etter sommern. det jeg lurer på er: vis jeg henger opp et standard proson eller noe billig noe rundt sofakroken. og kjøper meg en sub ala 10 tommern til xtz. vil lyden da bli brukbar?.

eller må jeg ha noe som sparker mere i bassen i høytalerne som er hengt oppe? som dali osv. dyrere høytalere liksom..

Er snakk om rock og spesielt film. liker og ha litt dyp bass i filmer.. klarer xtz subben og holde bassen bra selv om det er billige fronter?.

Hehe og foresten. jeg er bassist. hehe

Newcomer esbens sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

hørtes sannli´ut som et kjekt prosjekt du skal i gang med,men lurer litt på om vi snakker om luxury RV eller ei lita camping vogn?
    Lyd "genereres" til ditt øre ved hjelp av lydbølger i luften-og ved en ørliten boks vil du slite med og få bra lyd.
    men hey,what the heck..
    hvorfor flytter du forresten ut i camping vogn tørr je spørre?
    Hva forresten meddisse ørsmå høytalerene som man får til PC,hva me å henge dem rundt i "kringvern" inni vogna,så den tilhørende sub´n bare på gulvet-uten at dette vil gi deg noen superb lyd.
    Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver selge mine B&W DM302 stativ/bakhøyttalere nå da jeg ikke kan bruke dem lenger pga plass. Hadde bare hatt dem som bakhøyttalere i oppsettet mitt men da jeg tok dem bort satt jeg dem oppå frontene og koblet dem til som fronter. Hørtes litt tamme ut i utgangspunktet men jeg vet jeg har et dårlig rom for plassering av bass så jeg gikk på min vanlige plass for å høre etter bassen (som er 6 meter unna i hjørnet nær toalettet hehe) og skal si at de lager bra lyd. Spiller jo ikke veldig høyt men med riktig plassering spiller dem jo bra.

Vil tro det vil gjelde for deg også. Altså det skal ikke mye til for å få litt fylde i bassen hvis du bare får plassert dem riktig. I en campingvogn vil jo du ikke ha all verdens med valg av plassering kanskje?

Hvis du skal ha en sub til høyttalerne så trenger jo du ikke mye trøkk i høyttalerne, men fin lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg flytter inn i en vogn pga. jeg er 16 år og skal gå på skole. og siden vogner er
    så billige så lønner det seg istedenfor hybel til 4000 i måneden... og det er litt tøft og bo i vogn hehe.

Jeg har alerede en denon avr- 1706 som jeg fortsatt kommer til og bruke...
    Jeg ser på vogner til ca 70 000-.

så tilbake til prosjektet.. og siden jeg ikke har fått skikkelig svar på en ting.. vil det fungere tror dere med noa ala Netthandelen.no - Vis auksjon bare i litt bedre kvalitet eller no?.. eller må jeg kjøpe bw osv. for og få og lyd i ei vogn hehe..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til det merket. Ville nok kanskje valgt noe annet ja. Tror nok kanskje de små satelittene til XTZ ikke er så dumme heller.
    De spiller i allefall ganske dypt for slike små høyttalere (det passer jo bra for deg som er bassist )og med en XTZ 10" vil nok det være nok for en campingvogn
    XTZ 80 Satelite

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis dere skjønner tegningen min er det en rask tegning over en standar vogn.
    frontene er tegna røde. bak høytalerne svarte og subben blå....glemte center da... men dere skjønner poenge... tror dere et så lite opsett kan gi brukbar hjemmekino lyd?.
    de xtz satelittene så ikke så domme ut nei. noen som har hørt dem og kan si sikkert at de er gode?.
    skal ikke handle enda uansett men greit og sjekke ting ut litt hehe...

virker ikke som om dette var så håpløst som jeg trodde..

sjekk foresten ut mit nåverende anlegg jalla666 på minhifi...
    Og gi karakter hehe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •