Høyttalere til Cayin 252B og Thule Spirit 150B

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere til Cayin 252B og Thule Spirit 150B

Jeg har bestemt meg for ett dedikert anlegg til stereo og har fått kjøpt meg en brukt Cayin 252B. Jeg har en Thule Spirit 150B stående jeg tenkte å bruke som signalkilde. Er det noen som har erfaring med dette oppsettet? Eller noen formeninger om hvordan Cayin og Thule vil fungere sammen?

Så er spørsmålet hva slags høyttalere jeg skal koble til. Jeg hører på mye forskjellig musikk. Mest rock og pop. Det bør være en viss "morrofaktor" i anlegget. Jeg liker å spille litt høyt.

Hva slags høyttalere klarer Cayin å drive på ett skikkelig vis? Klarer den f.eks Dali Helicon 400W eller Audiovector Mi3 Signature? Og hvordan tror dere disse høyttalerne vil fungere i forhold til min smak?

Jeg vurderer også billigere høyttalere som f.eks Patos Lyric 402 og Dali Ikon 6/7.

Er det andre høyttalere jeg bør ta med i betraktningen?

Alle tips mottas med takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er au på utkikk etter høytalere til samme forsterkeren, men jeg har Cayin cd252.. Spiller for d meste rock og ønsker sorte høytalere til mellom 8-15k!
    Er d noen som kan hjelpe til?

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere bør ivertfall få hørt på Patos Lyric 402 mkIII, eller Symphonic 3 eller 4 med AMT diskanten. Ikon kan nokk høres bra ut med det samme men kan bli litt kjedlige etter en stund. Og helt sikkert for skrikende i toppen til rock på høyt volum.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Dere bør ivertfall få hørt på Patos Lyric 402 mkIII, eller Symphonic 3 eller 4 med AMT diskanten. Ikon kan nokk høres bra ut med det samme men kan bli litt kjedlige etter en stund. Og helt sikkert for skrikende i toppen til rock på høyt volum.

Kunne ikke få sagt meg mer enigHør på Patos

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Klipsch, fungerer jo utmerket til Rock/Pop - veldig engasjerende høytalere. Vet ikke hvordan de vil være sammen med Cayin, men de er verdt og høre på

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er jo en veldig morro høyttaler, og kan kanskje være bra sammen med Thules noe mørke klang. Om Cayin også er noe mørk i klangen blir det sikker bra. Ellers synes jeg Klipsch gjir for mye i toppen på høye volum til musikk , men kjempe morro i surround.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •