High-end anlegg trenger hjelp for å komme helt i mål - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 68 av 68
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool

Takk for responsen HKviking, det var spennende! Ser fram til en liten rapport. Hva betalte du forresten for dem?

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifil
    Takk for responsen HKviking, det var spennende! Ser fram til en liten rapport. Hva betalte du forresten for dem?
    Out of the box så spiller de helt fantastisk. Kostet 70k HKD.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytt høyttaleren

Bytt høyttaleren og/eller prøv å endre romplasseringen. Konsentrer deg om det vesentlige og ikke la deg distrahere av det uvesentlige. Mitt råd er å finne en høyttaler man er fornøyd med. Eksperimenter gjerne litt med ulike forsterkere. Kilden beyr lite og kablene ingenting. Slik du beskriver det hele så er avtanden for stor til at du kan "justere" deg til et godt resultatet. Ta tyren med hornet! Utvis skepsis til andre på forumet som har samme høyttaler selv og som ikke kan forstå at andre ikke liker høyttaleren og at det derfor må være noe galt med forsterkeren eller noe annet.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plassering

Sitat Opprinnelig postet av mortebjo1
    Bytt høyttaleren og/eller prøv å endre romplasseringen. Konsentrer deg om det vesentlige og ikke la deg distrahere av det uvesentlige. Mitt råd er å finne en høyttaler man er fornøyd med. Eksperimenter gjerne litt med ulike forsterkere. Kilden beyr lite og kablene ingenting. Slik du beskriver det hele så er avtanden for stor til at du kan "justere" deg til et godt resultatet. Ta tyren med hornet! Utvis skepsis til andre på forumet som har samme høyttaler selv og som ikke kan forstå at andre ikke liker høyttaleren og at det derfor må være noe galt med forsterkeren eller noe annet.
    Jeg er enig i at type høyttaler, plasering og dempning er det viktigste. Kilde er også viktig med uten en forsterker som har godt grep på høyttalerne så faller det litt igjennom. Kabler, si hva du vil, det betyr litt det også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo Ringe til Mig vedrøende Perfection One ,det ka jo være jeg er i fødselsdags humør!!!

Mvh. Johnny Tlf 96831108

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk høre den Lyngdorfen på Horten messa sammen med Mentor. Det spilte bra! JEG tror den room perfect modulen hadde vært noe for oppsettet ditt. Tror den hadde gjort susen jeg ;-)

EDIT: Det ligger forresten en NAD M3 på avtorget nå for en grei pris. Fikk ikke med meg om du hadde testa den. Har ikke lest hele tråden desverre.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken target-kurve har du brukt i Lyngdorfen? Dersom du har brukt en flat kurve blir det ikke mye futt og fart i nedre mellomtone.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...