High-end anlegg trenger hjelp for å komme helt i mål - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 68
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JR_AUDIO
    Du må ikke bruge noget net strøm filter ect. på forstærkeren. uanset hvor stor den er ell. mærke .- vil den attid dynamic begrænse. = daf bas og tryk.
    Så tag forstærkeren ud af mini suppen og kør den direkte i net stikket.
    De andre produkter i kæden kan du bibeholde i mini subben.
    PRØV DET FØR DU BEGYNDER M ALT MULIG ANDET.
    DU er velkommen til at ringe mig. TLF 48865741.
    Mvh. johnny
    Hei Johnny,

Dette var veldig interessant...

Årsaken til at jeg anskaffet strømfilter var først og fremst at jeg var plaget med sus på høytalerne med ujevne mellomrom. Dette har helt forsvunnet med strømfilteret.

Jeg "kryssforhørte" selv selgeren i forbindelse med kjøpet av mini sub'en. Han sverget på at den ikke stjal dynamikk dersom forsterkeren var tilkoblet et av de to dedikerte forsterkeruttakene på den.

MEN: Jeg skal prøve uten så snart jeg kommer hjem!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ikke bruge noget net strøm filter ect. på forstærkeren. uanset hvor stor den er ell. mærke .- vil den attid dynamic begrænse. = daf bas og tryk.
    Alle de nettfiltre som jeg har brukt, demper dynamikken på effekttrinnet, men kan med fordel brukes på de andre komponentene. Min gamle (nå solgte) Pioneer 507 fikk til og med et ekstra "smell" i fargene ved å bruke en skjermet nettkabel og nettfilter.

Newcomer AlexanderK sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor vil du absolutt beholde forsterkeren din?

Å selge den og kjøpe en annen, bedre forsterker vil "alltid" gi et bedre resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej, tak for tilbage meldingen din.

Hvis du blir ved med at spekulere i anden højtaler, så chek lige denne:
    ((o Neeper Acoustics o)) - home
    jeg har givet mig selv denne i sommer ferie gave. får den til juli.
    Efter min mening er dette en højtaler i verdens klasse.
    konstruktøren af denne har tidlige været ansat v. tulle audio Og T GLAMUT
    så jeg er overbevist om at denne er noget helt i sær klasse

Mvh:johnny.

PS Prøv nu at tage forstærkeren direkte i netstikket ! vis ikke mini sup dymamik begrænser, er dette det første betalbare filter i verden der klarer dette !!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlexanderK
    Hvorfor vil du absolutt beholde forsterkeren din?

Å selge den og kjøpe en annen, bedre forsterker vil "alltid" gi et bedre resultat.
    Det samme lurer jeg på. Jeg tror manglene du nevner er typisk noe en forsterker kan endre på. Å legge masse penger på biamping og korreksjonsprogrammer uten å først prøve andre forsterkere forstår jeg bare ikke. Det koster da ingenting med hjemlån?

Kan du poste et bilde av rommet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg leste på avsforum.com sin dali tråd var at både helicon of euphonia tar ofte opp mot 600-800 timer med innspilling før bass og lave mellomtoner blir som de skal. Vet ikke om dette er tilfelle men det var det det sto iallefall.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej, tak for tilbage meldingen din.

Hvis du blir ved med at spekulere i anden højtaler, så chek lige denne:
    ((o Neeper Acoustics o)) - home
    jeg har givet mig selv denne i sommer ferie gave. får den til juli.
    Efter min mening er dette en højtaler i verdens klasse.
    konstruktøren af denne har tidlige været ansat v. tulle audio Og T GLAMUT
    så jeg er overbevist om at denne er noget helt i sær klasse

Mvh:johnny.

PS Prøv nu at tage forstærkeren direkte i netstikket ! vis ikke mini sup dymamik begrænser, er dette det første betalbare filter i verden der klarer dette !!!

Du verden! Gratulerer!

Går det an å spørre hva du må gi for noe slikt?

Har forresten prøvd med forsterker direkte i nett. Etter mye bytting og finlytting kunne jeg kanskje registrere en forskjell i dynamikk. Men strammheten, presisjonen og definisjonen i nedre mellomtone og bass hørte jeg ikke forskjell på.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sdk
    Det jeg leste på avsforum.com sin dali tråd var at både helicon of euphonia tar ofte opp mot 600-800 timer med innspilling før bass og lave mellomtoner blir som de skal. Vet ikke om dette er tilfelle men det var det det sto iallefall.
    Interessant..Håper du har rett. Mine er vel spilt ca 300-350 nå. Så langt i prosessen har jeg jo selvsagt merket en gradvis forbedring. Men jeg har jo antatt at det meste var gjort etter 300 timer.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke ennå prøvd en annen forsterker hjemme? Som sagt det koster ingenting.

Hva med rommet? Har du prøvd andre plasseringer? Kanskje du kan poste noen bilder?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liste prisen på Neeper-acoustics Perfection one er:

Amerikanske marked sat til.: 16.800-USD (ca 102 a de store norske)

Liste prisen for det skandinaviske marked skule blive afklaret i ugen som kommer,og jeg tror den vil blive lavere.

mvh johnny

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Her kommer en liten oppdatering.

Har nå vært innom Klubben og sammenlignet H800 direkte med MS4, og selvsagt med tda2200 på forsterkersiden. Og resultatet var for meg at MS4 hadde alt det jeg savner idag, og mere til. :-D

H800 hadde selvsagt noe mere dypbass, men iforhold til mine preferanser og den musikken jeg spiller mest opplevde jeg MS4 som svært tett på idealet. Jeg utelukker ikke at det kommer et par nye H800 for salg snart. Tror kanskje at dette kan være den mest kostnadseffektive måten å kome i mål på.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liste prisen på Neeper-acoustics Perfection one er:

Amerikanske marked sat til.: 16.800-USD (ca 102 a de store norske)

Liste prisen for det skandinaviske marked skule blive afklaret i ugen som kommer,og jeg tror den vil blive lavere.

mvh johnny
    Takk for tilbakemeldingen!

Dersom disse høytalerne låter noe i nærheten av hvordan de ser ut så kommer ikke du til å få en stripe sol på kroppen i sommer..
    Prisen blir nok noe drøy for meg, desverre.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro med enda et nytt høyttalermerke fra Danmark men JR-audio er tydeligvis inhabil her. Jobber i bransjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så mange tråder som bare svinner ut uten å få høre hva som ble løsningen :-? . Hva skjer (skjedde)?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper så inderlig han beholdt Lyngdorfen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering

hei,

Status er at jeg uansett beholder Lyngdorfen. Forsøker nå å selge høytalerne, selv om det vel desverre ikke er høysesong for slikt akkurat nå. Dersom det lykkes så vil jeg kjøpe enten MS4 eller prøve meg på et av Lyngdorf sine 2+2 oppsett (se Lyngdorf). Jeg har stor tro på dette prinsippet, men må selvsagt høre først. Det er vel heller ingen ulempe at alt kommer fra samme hus. MS4 har jeg hørt med mitt utstyr og det låt meget tilfredsstillende etter mine preferanser.

Dersom det ikke lykkes å selge så vil neste steg være Room Perfect modul i Lyngdorfen, og muligens biamping. Heliconene har noen fantastiske kvaliteter som det uansett går an å bygge på, men som flisespikker vil man jo gjerne ha det "perfekt" etter egne preferanser før man slår seg til ro...

Takk for interessen, jeg skal selvfølgelig komme med fyldig rapport hvis det skjer noe. :smile:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hifil,

du har pm.

Mvh.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mh-1

Sitat Opprinnelig postet av hifil
    Takk for engasjement og mange gode svar!:-D

Har eksperimentert mye med plassering uten å komme helt i mål. Selv heller jeg kanskje mot at følgende har aller mest å si (basert på deres råd, andre eksperters råd og egen erfaring):
    1. Rommet vil uansett gi noen uheldige resonanser på enkelte "turtall". Et akustisk optimalisert rom blir nok min stue aldri. Men dette tror jeg på sikt kan løses/bedres med Room Perfect.
    2. Jeg har sannsynligvis litt lite krefter til rådighet for å drive H800 slik at de låter helt etter min smak.
    Det siste kan jo da løses ved enten å skifte høytalere eller ved å bi-ampe de jeg har. Her er jeg fortsatt usikker. Har lest noen tråder her der det uttrykkes skepsis til effekten av bi-amping med mindre man by-passer filteret i høytalerne. TDA'en har faktisk innebygget digitalt delefilter og muligjør dermed full pakke, men jeg er skeptisk til å gjøre inngrep i høytalerne med mindre det blir gjort "professjonelt". Noen som har innspill/tips eller erfaring på dette?

Har ellers vurdert å snuse på Lyngdorfs egne høytalere MH-1. Dette er en klassisk 2,5 veis kvalitetshøytaler (2 x 6,5", og ganske lettdrevet)som burde være en god match for TDA'en. I tillegg kan de bygges ut med egne bass-høytalere på sikt, "bi-ampet" av en lyngdorf nr. 2. Problemet her er prisen (72000,-), og at Klubben ikke har dem for demo i Norge. Er det noen av dere som har hørt/hørt beskrivelser av disse?

Til de av dere som har uttrykt skepsis til TDA'en: Jeg respekterer fullt ut at den kan oppleves som tam i forhold til M3. Har selv sammenlignet og syntes M3 låt veldig bra. Valgte likevel TDA 2200 da jeg opplevde den som mer åpen og nøytral (og ikke for tam), og fordi den muliggjør Room Perfect. Sammenligningen foregikk på Dali Mentor 6.

Jeg tar gjerne imot flere tips til alternative høytalere eller forsterkeralternativer til evt. bi-amping. Eller helt andre ting som kan hjelpe!:-D
    Jeg får mine levert på mandag. Skal gi tilbakemelding når de er skikkelig innkjørt. Spilte mye bedre en SF Cremona.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •