Den ultimate rock-høyttaler!!! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 17 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 334
    Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Warlock
    Du har jo både Tonart og Hificenterkjeden i byen. Tonart har som sagt Klipsch klart oppkoblet og jommen hadde HFC TL260 også oppe med HK på forsterker siden. Fikk desverre ikke tid til å lytte på JBL. JBL mener jeg har ett stort problem og det er center/surround for de som sikter seg inn mot kino biten.
    Er helt enig med deg, super interessant tråd.

Arne
    Du leste tankene mine

Med alt av eksamner unnagjort og bare blanke ark fremover i kalenderen, lukter dette mini-lytterunde lang vei.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg har faktisk et Hifi & Musik, som nettopp sammenlignet Array 1400 og 260. Mulig jeg skal skanne denne også i morgen...

Highlights:
    - de har begge komplekse elementløsninger, men låter homogent
    - begge har helstøpt klang (homogenitet), varme og fylde
    - de har noe neste provoserende naturlig og lettlyttbart(?) over seg
    - tross forskjellene slås man av slektskapet når det gjelder skala ("stor lyd", som jeg kaller det) og "utlevande"/dynamisk spillestil

Array "vinner" naturligvis, men da til nesten 4 ganger prisen.

Den var interessant...

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg være enig i. Selv har jeg en LC1 som senter, men med support av en Velodyne CHT-12R som dedikert sentersub. Sammen matcher de 260 bra :-)

På sidene har jeg L880 - ja, det er nok overkill, men jeg har bare 1 sidevegg (sjekk plantegning på minHjemmekino), så vegghengte er ikke et alternativ. Og med stativer hadde L830 kommet omtrent på samme pris som 880, så jeg tenkte what the hell...

Helt bak har jeg et par JBL Northridge E20 - prioriterer ikke denne kanalen spesielt høyt.

Jeg har faktisk et Hifi & Musik, som nettopp sammenlignet Array 1400 og 260. Mulig jeg skal skanne denne også i morgen...

Highlights:
    - de har begge komplekse elementløsninger, men låter homogent
    - begge har helstøpt klang (homogenitet), varme og fylde
    - de har noe neste provoserende naturlig og lettlyttbart(?) over seg
    - tross forskjellene slås man av slektskapet når det gjelder skala ("stor lyd", som jeg kaller det) og "utlevande"/dynamisk spillestil

Array "vinner" naturligvis, men da til nesten 4 ganger prisen.
    Hadde vært uhyre lekkert om du kunne ordne kopier av disse testene!
    Lurer fortsatt på om den er noen centerkanal som kan passe inn med et par TL260, bakhøytalere er ikke så kritisk..

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Du leste tankene mine

Med alt av eksamner unnagjort og bare blanke ark fremover i kalenderen, lukter dette mini-lytterunde lang vei.
    Hadde ikke du Kappa 600 en gang?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, du husker godt.
    Det var de første "skikkelige"høyttalerne jeg fikk, og de som virkelig ga meg en aha-opplevelse når det gjelder musikkformidling. De spilte med andre ord bedre enn noe jeg hadde hørt da.

Men i denne hobbyen skifter sånt noe ganske raskt...

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vi stadig rykker nærmere et kjøp, må vi vel finne ut hvem som selger Klipsch. Jeg vet til og med at de solgte Klipsch på Spaceworld på Moa-senteret utenfor Ålesund. Og så vet jeg Stereofil,(ikke midt-norge, leverer på døra), har fine priser på de. Er det noen som vet mere om utsalgssteder i midt-norge?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer artiklene jeg har omtalt tidligere!

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer artiklene jeg har omtalt tidligere!
    Bra at du legger disse ut. Jeg får ikke opp omtalen fra HIFIMusik. Er det bare min browser på jobben som er litt gammel? Den første går imidlertid.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PM meg e-postadressen din.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med kaffen i hånden, men blir det mere godt lesestoff må jeg snart ha påfyll. Ja, og avspassering.
    Topp service mann.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tonart i Trondheim har Klipsch. Er vel kjappere å kjøre til Ålesund for din del?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjappere å kjøre til Tr.heim enn Ålebyen. Ferja tar vel ca 40 min. tenker jeg, pluss ca 16 mil på veien. Vet du om de har Klipsch hos Spaceworld ennå?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er over et år siden jeg var på Spaceworld. Men på Tonart har de skikkelig lytterom, og jeg regner med at du kan "bestille" en lytt. Mener Tonart har både Rotel og Midgard også, så du kan kanskje få hørt det på litt forskjelig elektronikk.

I tillegg er det jo ikke langt fra Tonart i Tr.heim til Hificenterkjeden, er vel 200m. i luftlinje regner jeg med. Og om du skal innom Hifiklubben er det også i gangavstand.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    I tillegg er det jo ikke langt fra Tonart i Tr.heim til Hificenterkjeden, er vel 200m. i luftlinje regner jeg med. Og om du skal innom Hifiklubben er det også i gangavstand.
    Har vært med å laget det sporet mellom de to. Innom og maser opp til flere ganger hver gang jeg er i Trondheim. Har også vært på Tonart på lynlytting på RF83. Litt dumt at jeg ikke fikk sette på min egen musikk, men skal vel innom før jeg handler noe. Får ta med et lass med musikk da.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt greit å høre musikk en er vant til. Blir noe Deep Purple da?
    Kan være greit å få hørt både TL260 og RF83 på omtrent samme tid, så du ikke "glemmer" hvordan det ene eller andre låter.

Har ikke hørt noe særlig på Klipsch selv, men det lille jeg har hørt taler ikke til deres fordel dessverre. Ville nok holdt en knapp på TL260 om jeg skulle handlet... Tror nok jeg har hørt det under særdeles dårlige forhold, så jeg lar foreløpig tvilen komme "tiltalte" til gode.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, er JBL TL260 de høyttalerne som ser best ut med fronttrekket på? Dvs litt billig utseende på elementene som ikke står i stil til fin pianolakk. Hvis så er tilfelle fikk disse god omtale også i Fidelity for noen nummer tilbake. Verdt å lese vil jeg tro.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Hmm, er JBL TL260 de høyttalerne som ser best ut med fronttrekket på? Dvs litt billig utseende på elementene som ikke står i stil til fin pianolakk. Hvis så er tilfelle fikk disse god omtale også i Fidelity for noen nummer tilbake. Verdt å lese vil jeg tro.
    Det er nok foretrekt å ha frontstoffet på ja ^^
    Den fidelity testen skulle jeg ha likt å ha lest, hvem vil ha æren av å legge den ut? Eller i det minste kanskje quote konklusjonen elns?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff liker ikke å lese på slike tråder Nå sparer jeg til Klipsch RF83... Min første entry level "high end" om den kan kalles det :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Huff liker ikke å lese på slike tråder Nå sparer jeg til Klipsch RF83... Min første entry level "high end" om den kan kalles det :P
    Hvorfor liker du ikke det, er det fordi du får lyst til å oppgradere, eller er det å lese om alle de andre alternativene til Klipsch rf-83 som du har lyst på?

RF-83 er en kjempe køytaler synes jeg, og sikkert mange andre som synes det også.
    Satte på spikes i dag, og man spør seg selv: finnes det bedre lyd?" Finnes jo selfølgelig det, men det er artig å spørre seg selv, når lyden er så bra at man lurer på hva som kunne vært bedre med den.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg kjøpte mine, hadde jeg "bare" erfaring med 4 andre høyttalere. Og da jeg fant 260, ga den meg det jeg hadde savnet tidligere. Jeg tror det er veldig viktig å enten ha en god beskrivelse av hva en savner før en går på høyttalerjakt, eller si seg fornøyd med de man har. Man kan alltid finne noe annerledes - uten at det dermed blir bedre enn hva man hadde.

wizkid har et godt definert behov, og vurderer da flere alternativer som kan dekke dette behovet. Det er en fornuftig fremgangsmåte.

For de som har tatt sitt valg, nytter det ikke å skjele til hva andre har eller mener, dersom en er fornøyd med sin høyttaler i dag.

Pianoblack: du burde ikke bli nervøs for tråder som dette - du har tatt ditt valg, og jeg regner med at uansett hva andre måtte mene, så er du fornøyd? I så fall - relax, og kos deg med trådene her inne :-) Hvis ikke - hva er "feil" med RF83?

Side 9 av 17 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •