Den ultimate rock-høyttaler!!! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 17 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 334
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    SVS subene er bra trøkk i

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er disse Klipsch RF-63/83? Tenker på om de krever en strømsterk forsterker. Har en Cambridge 640A som gjerne vil prøve med Klipsch, i og med at mine Dynavoice M-65 ikke er helt der jeg ønsker dem... Liker gøye høyttalere jeg.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Hvordan er disse Klipsch RF-63/83? Tenker på om de krever en strømsterk forsterker. Har en Cambridge 640A som gjerne vil prøve med Klipsch, i og med at mine Dynavoice M-65 ikke er helt der jeg ønsker dem... Liker gøye høyttalere jeg.
    Med en følsomhet på 100db er de ganske forstekervennelige, men det er fortsatt mange elementer å sette i sving. Ville nok tatt med Cambridgen og testet dette før jeg handlet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Med en følsomhet på 100db er de ganske forstekervennelige, men det er fortsatt mange elementer å sette i sving. Ville nok tatt med Cambridgen og testet dette før jeg handlet

Googlet litt nå og skjønte at de var litt større enn det jeg antok på forhånd. Vente med det da, de var litt dyrere enn budsjettet mitt også, men til høsten skal jeg garantert oppgradere Tror RF82 BM Audio hadde passet litt bedre.

Edit; Lyd og Bilde om RF83...
    Vi anbefaler likevel å bruke en nokså kraftig forsterker, for å holde kontrollen på de hele tre 8-tommers mellomtonebassene av keramikk/metall, som alle spiller samme frekvensområde. Høyttalerne er nemlig toveis-konstruksjoner, altså har de ikke et dedikert mellomtoneelement. Dette setter også sine krav til en forsterker med kontroll, for å bevege 8-tommerne raskt nok til å gi en god og stor mellomtone.
    Så du har vel rett.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Vinyl er kanskje veien å gå på klassisk rock, får se og skaffe meg en rigg Det ligger jo et par hundre lper i kjelleren.
    Ligger de og tar plass skal jeg gjerne adoptere de :-D

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Ligger de og tar plass skal jeg gjerne adoptere de :-D
    Nei, nei de tar ikke plass
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare minne om at jeg er intr. i tester av HT som f.eks RF63/83, JBL 260, etc. Linker, scannede kopier, (som kan sendes privat), og lignende mottas med takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Vil bare minne om at jeg er intr. i tester av HT som f.eks RF63/83

RF83 Lyd og Bilde: Lyd og Bilde : Tester - Kjøpeguide GAMMEL

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT:Glemte å skrive takk for linken. Den testen gjorde meg ikke mindre lysten på Klipsch.

Vet ikke hva dere likte med denne testen, men dette er hva jeg har savnet i alle år som trommis:

"...Endelig kan akustisk musikk som klassisk og jazz spilles med høy innlevelsesfaktor, og høyttalene opptrer normalt ved lavt lyttenivå.
    For mens andre rockehøyttalere må over et visst lydnivå før de låter riktig, har Klipsch RF-83 en evne til å låte relativt delikat når man spiller lavt. Dette har først og fremst med bassen å gjøre, som er lett og ledig, og responderer nesten jevnt i hele sitt frekvensområde. Timingen mellom diskant- og bassele*mentene er eksepsjonelt bra. Dette er viktig for å få et helhetlig lydbilde med et bra perspektiv..."

"...En plate som kan spilles så høyt man ønsker uten å bli lyttetrøtt. I hvert fall med Hegel og Klipsch! For volumhjulet kan vris helt opp til over klokka 3 uten at det gjør vondt. Vel, man kjenner det i kroppen, for å si det sånn! For nå er det rundt 122-123 dB i rommet, uten at det låter hardt. Vegglampene blinker i takt med bassen! En høylytt latter bryter ut. En latter som vedvarer når lydnivået er skrudd ned igjen..."

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste testen jeg kan huske å ha sett av TL260 (det finnes ikke noe på nettet) er i Hjemmekino 6/2006.

Noen høydare fra testen (som ga den 5, forøvrig):

""Kreftene som settes i sving er betydelige, og resulterer i en bass som er akkurat så avrundet og dyp som den skal være, men med en hastighet som skaper punch og trykk selv ved overraskende lave volum."

"Vi har akkurat - i dette nummeret - berømmet Klipsch RF82 for å spille dynamisk og morsomt, men dessverre har den ikke i nærheten av den kontrollen som TL260 oppviser. Klipsch har heller ikke superoppløsningen og det perfekte samspillet mellom diskant og mellomtone heller."

"TL260 spiller feiende flott. Det er ikke noen deler av lyden som stikker seg ut og høyttaleren er ikke engang i nærheten av å bli spiss. Sjelden har lyttetrettheten vært lenger unna med en så villig og dynamisk høyttaler koblet til anlegget! Det er ofte vanskelig å finne rockespor som virkelig låter godt, men med TL260 var det bare å feie gjennom CD-hylla og ta ut det man hadde lyst til å spille der og da. Etter den flotte konserten med Roger Waters i Oslo i juni, var kanskje dette anledningen til å lytte til ekte konsertlyd på et par skikkelige JBL-høyttalere."

"Det er svært få høyttalere som klarer å gjengi den klingende, bjellelignende lyden til en Fendergitar. Har har JBL ingen problemer overhodet og balanserer det nydelig uten å brenne ørene av lytteren."

"Denne høyttaleren burde alle lytte til minst én gang i livet. Kanskje ikke bare for å kjøpe, men for å skape en diskusjon om hva lyd og hi-fi egentlig handler om."

Testen ble forøvrig publisert etter at jeg kjøpte mine basert på en lyttetest hos HFC.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TL 260 høres ut som en knakandes god høytaler! noen kunne ikke gjort en stor tjeneste å scannet den testen og lagt den ut for oss?

Krever TL 260 et stort rom? har de bassporten bak? flytter de mye luft?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    TL 260 høres ut som en knakandes god høytaler! noen kunne ikke gjort en stor tjeneste å scannet den testen og lagt den ut for oss?

Krever TL 260 et stort rom? har de bassporten bak? flytter de mye luft?
    Vet ikke hva AVforum sier til scannede artikler fra Hjemmekino... men hvis ikke administratorene setter fyr på kontoen min, kan jeg få gjort det i morgen.

Jeg har bare spilt 260 i mitt 24/37 kvm rom. Ja, de har porten bak, men jeg har forsøkt med plassering 20-30 cm fra bakvegg uten de helt store problemene (har dem 70cm fra bakvegg nå av andre årsaker). JA, de flytter mye luft (12" + 6" + 4" + 2 diskanter i hver HT) :-)

Jeg ser jeg pusher denne høyttaleren i denne tråden nå, men det er fordi jeg er så sabla fornøyd med den selv at jeg unner andre samme opplevelse :-)

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo fort bli litt "propaganda" da mange føler de trenger å forsvare sine egne kjøp, jeg sier ikke at du gjør det, men man bør jo være litt skeptisk av natur, når det begynner å bli en del penger ute å går så gjelder det å velge riktig, jammen ikke lett i dette prisjiktet,

Det man ønsker seg til rock og i hjemmekino'n er vel praktisk talt en PA høytaler med hifi kvaliteter, ( alà Array serien ) hvor nært ligger TL260?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg ser jeg pusher denne høyttaleren i denne tråden nå, men det er fordi jeg er så sabla fornøyd med den selv at jeg unner andre samme opplevelse :-)
    Hva skulle vel JBL gjort uten deg:lol:
    Du skal ha en ting, og det er at du har gjort meg nysgjerrig på 260`en.

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel og bra med JBL, men hvis man skal ha senter og noe bak virker det som om JBL havner noe bak i leksa?

Arne

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan virke sånn.. men kan være andre alternativer som matcher kanskje?

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en god stund siden jeg har skrevet særlig med innlegg på avforum nå, men denne tråden var meget interessant. Etter å ha lest igjennom, og sett hva du er på utkikk etter, føler jeg mer og mer at jeg har samme oppfatning som deg om hvilke egenskaper en høyttaler skal inneha, Wizkid.

Har allerede begynt å tenke på demo av Klipsch og JBL (og jeg som hadde trodd jeg var ferdig med å bytte høyttalere...), og kommer til å følge tråden tett for å se hva du ender opp med.

Keep us posted!

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trondheim

Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Er en god stund siden jeg har skrevet særlig med innlegg på avforum nå, men denne tråden var meget interessant. Etter å ha lest igjennom, og sett hva du er på utkikk etter, føler jeg mer og mer at jeg har samme oppfatning som deg om hvilke egenskaper en høyttaler skal inneha, Wizkid.

Har allerede begynt å tenke på demo av Klipsch og JBL (og jeg som hadde trodd jeg var ferdig med å bytte høyttalere...), og kommer til å følge tråden tett for å se hva du ender opp med.

Keep us posted!
    Du har jo både Tonart og Hificenterkjeden i byen. Tonart har som sagt Klipsch klart oppkoblet og jommen hadde HFC TL260 også oppe med HK på forsterker siden. Fikk desverre ikke tid til å lytte på JBL. JBL mener jeg har ett stort problem og det er center/surround for de som sikter seg inn mot kino biten.
    Er helt enig med deg, super interessant tråd.

Arne

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Warlock
    Vel og bra med JBL, men hvis man skal ha senter og noe bak virker det som om JBL havner noe bak i leksa?

Arne
    Det kan jeg være enig i. Selv har jeg en LC1 som senter, men med support av en Velodyne CHT-12R som dedikert sentersub. Sammen matcher de 260 bra :-)

På sidene har jeg L880 - ja, det er nok overkill, men jeg har bare 1 sidevegg (sjekk plantegning på minHjemmekino), så vegghengte er ikke et alternativ. Og med stativer hadde L830 kommet omtrent på samme pris som 880, så jeg tenkte what the hell...

Helt bak har jeg et par JBL Northridge E20 - prioriterer ikke denne kanalen spesielt høyt.

Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Det man ønsker seg til rock og i hjemmekino'n er vel praktisk talt en PA høytaler med hifi kvaliteter, ( alà Array serien ) hvor nært ligger TL260?
    Jeg har faktisk et Hifi & Musik, som nettopp sammenlignet Array 1400 og 260. Mulig jeg skal skanne denne også i morgen...

Highlights:
    - de har begge komplekse elementløsninger, men låter homogent
    - begge har helstøpt klang (homogenitet), varme og fylde
    - de har noe neste provoserende naturlig og lettlyttbart(?) over seg
    - tross forskjellene slås man av slektskapet når det gjelder skala ("stor lyd", som jeg kaller det) og "utlevande"/dynamisk spillestil

Array "vinner" naturligvis, men da til nesten 4 ganger prisen.

Side 8 av 17 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •