Den ultimate rock-høyttaler!!! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 17 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 334
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du skal ha deg Spendor + gjerne Naim.
    Spendor lager høyttalere i en _helt_ annen klasse enn pingle-SA.

Da er selfølgelig JBL-K-serien, Array (PA in disguise), Klipsch La Scala Tannoy Westminster, og annet i den sjangeren holdt utenfor. Hadde det vært disse som var aktuelle hadde du nok ikke eid Explorer in the first place liksom.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er egentlig Spendor? Rocker de? Jeg ser det er 20% avslag på de for tiden.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lapavoni:
    Snakket med Rognlien som har RF63, ikke RF82, i sitt oppsett. Og ja, han er veldig fornøyd.

Hellnoob:
    Bra du kjente deg igjen. Var litt redd for at det bare er meg som er sånn...:???:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnum
    Du skal ha deg Spendor + gjerne Naim.
    Spendor lager høyttalere i en _helt_ annen klasse enn pingle-SA.

Da er selfølgelig JBL-K-serien, Array (PA in disguise), Klipsch La Scala Tannoy Westminster, og annet i den sjangeren holdt utenfor. Hadde det vært disse som var aktuelle hadde du nok ikke eid Explorer in the first place liksom.
    Synd, men jeg har ikke hørt hverken Spendor eller Naim.
    Og pingle-SA er et for meg totalt ukjent begrep. Synes ikke de spiller pinglete, men stramt og fint.

Og til den som synes at man skal kjøpe HT, (Hellnoob også ), etter pris: Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ta deg et par diverse lytterunder i forskjellige butikker, ikke bare HFK og HFCK. SA er pinglete, stramt og fint ja, men fortsatt pinglete til morro-rock. Jeg er en bastant jævel, vet det, men jeg vil ditt beste.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Lapavoni:
    Snakket med Rognlien som har RF63, ikke RF82, i sitt oppsett. Og ja, han er veldig fornøyd.
    Jeg vet ikke om du misforsto, men jeg vet at hjemme har han RF-63. Det jeg skrev i innlegget var at i feinshcmeckeroppsettet som han kjører tilbud på og som står oppstilt i butikken er det RF-82 som brukes.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og til den som synes at man skal kjøpe HT, (Hellnoob også ), etter pris: Lykke til!
    Vet ikke helt om jeg forsto denne (at pris ikke spiller noen rolle?), men antok at du ville gå fra Explorer til noe i tilsvarende (eller høyere) prisklasse - det er jo den vanlige ruten en følger når en endrer. Men dersom RF82 var aktuelle (som vel ligger på rundt 10k?), ville jeg bare nevne JBLene i samme prisklasse.

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg savner er morrofaktoren. Den kan best beskrives som følgende: Legg på en skive med Deep Purple, f.eks. "Burn", og skru godt opp. Da skal den plutselige trangen til å bøtte nerpå store mengder av sterk alkohol fortest mulig komme umiddelbart. Stikk deretter på pub, mas høl i hue på verten (som kun spiller Bryan Adams og lignende) om samme plate som du hørte på før du dro. Stikk så hjem i god tid før stengetid, for hjemme der har jeg rette musikken. Gjør som på fårschpilleth, og skru litt ekstra opp. Det som da skjer er noe ingen husker, men alle karaktiserer som gøy:-? Du blir jaget i seng fort som F! av samboeren for nå har du vekt opp dattera di og halve byen! Det får da være grenser mann! Og de kompisene dine får du si takk og farvel til!
    Men gøy var det, helt sikkert:-? Altså morrofaktoren var der...
    Meget bra sagt.
    Jeg gikk på en brukthandel i forrige uke. Parasound Halo 21 og Klipsch RF-35 slik jeg har forstått så er RF-35 forgjengeren til dagens RF-82. Jeg hadde tidligere Infinity beta50 og nad 372.. Jeg skal si det ble moro i stua nå.
    Byttet først bare høytalere , og jeg fikk rocke lyden jeg har vært på jakt etter. Når jeg koblet til Parasounden så ble bassen mye strammere.
    Nå er det moro å spille høyt...

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sa...

Jeg har hørt SA to ganger selv et oppsett med SA1750 til omkring 12k noe som absolutt ikke var tillfredsstillende, OBS det var med en billig surround reciver fra HK og ingen subb, var anntaklig vis helt feil satt opp! Men det ble desverre førsteinntrykket uansett.

Senere hørte jeg vel Ranger i den nye Centerkjeden med hegels store effekttrinn noe som var en helt annen verden!
    Dette låt bra ingen tvil om det. Den var kjapp og bra på rock syns nå jeg ,men liker sakene litt mer fyldig formidlet selv jeg hører på mye forskjellig men også en del rock og pop.

Jeg skal helt klart vente på en høytaler jeg har store forventninger til, Capri.
    Selvom det ikke skal hindre meg i å høre på det jeg har mulighet til.
    Blir vel høytalere i 20k klassen på meg etter hvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Enda et innspill fra en JBL-eier: JBL Studio L890 (eller L880 som jeg har). 880 trykker overraskende bra til tross for sine to 6". De har en vanvittig slaglengde (basert på øyemålinger i halvfylla en kveld jeg dro dem opp i stuen før stueanlegget kom på plass). Jeg har ikke hørt 890, men ettersom prisen er 12k og RF-82 vurderes (som jo er et steg ned i prisklasse fra Explorerne), ville jeg absolutt tatt en prøvelytt.

For å sitere en kjent person i bransjen som ikke selger noen av merkene: "JBL gjør akkurat det samme som Klipsch - bare mye mer og mye bedre". Det er mulig dette er en brannfakkel, men skitt la gå. Jeg har selv ikke hørt noe på Klipsch, BTW.
    Det er markante forskjeller på JBL og Klipsch, og hva man foretrekker av disse to merkene - det er opp til enhver å finne ut. Man må ikke basere seg for mye på andres utsagn om hva som er best. det er en veldig subjektiv sak.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lapavoni
    Jeg vet ikke om du misforsto, men jeg vet at hjemme har han RF-63. Det jeg skrev i innlegget var at i feinshcmeckeroppsettet som han kjører tilbud på og som står oppstilt i butikken er det RF-82 som brukes.
    Ok, da skjønner jeg...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Vet ikke helt om jeg forsto denne (at pris ikke spiller noen rolle?), men antok at du ville gå fra Explorer til noe i tilsvarende (eller høyere) prisklasse - det er jo den vanlige ruten en følger når en endrer. Men dersom RF82 var aktuelle (som vel ligger på rundt 10k?), ville jeg bare nevne JBLene i samme prisklasse.
    I tilfelle vi prater rundt hverandre: RF82 er ikke aktuelle. Heller ikke JBL i samme priskat. Trodde du mente noe helt annet. Beklager.

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Klipsch

Hallo i luken.
    Har akkurat kommet ut fra Tonart i Trondheim, etter å ha lyttet til Klipsch RF83.Jeg synes disse var skikkelig morro å lytte til. Spilte noe Kent og Marcus Miller (desverre ikke DP Burn). Med Rotel elektronikk var det virkelig morsomt, mye trøkk og god oppløsning. Er vel i samme båt som deg, men velger primært ut fra kino (80% kino, 20% musikk). Har også lyst på Focal Electra 1027be serien, men det er jo en annen prisklasse sjøl med gode priser fra Andrè på Hifihuset. Satser på hoved, center og surround pakke, har sub (dd15). Bruker en Denon AVC A11 XVA som "kraftverk", Denon 2930, Playstation 3 for BD. Spennende å følge med på tråden. God jakt.

Mvh Arne

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte mesten samme oppsettet som deg jeg da. Har "mast" litt om at de godt kunne fått montert et sett med RF63 ved siden av for å sammenligne. De venter på svar fra importøren om evt. demopar. Kjekt å høre om det er noe i det at mellomtonen i RF83 tar for mye plass i mellomstore og mindre rom.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT:
    Er det noen som er ute etter meg Har i følge AVforum mange private meldinger (65535 uleste)! Går det an da? Det er bare å stille seg i kø folkens :twisted:

Eller er det håp om en liten feil...he-he

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT:
    Er det noen som er ute etter meg Har i følge AVforum mange private meldinger (65535 uleste)! Går det an da? Det er bare å stille seg i kø folkens :twisted:

Eller er det håp om en liten feil...he-he

HAHA.. er nok en feil .. hihi. Det som er litt synd med Klipsch, det er så utrolig mange som har de at det nesten er kjedelig å eie . Vil ha RF-63/83 selv da :P. hehe.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    HAHA.. er nok en feil .. hihi. Det som er litt synd med Klipsch, det er så utrolig mange som har de at det nesten er kjedelig å eie . Vil ha RF-63/83 selv da :P. hehe.
    Enig med du, det er nesten for mange som har Klipsch, men ingen som jeg kjenner heldigvis. Mulig det er "mye for pengene" som er grunnen?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter ditt geniale inlegg her tidligere har jeg spilt en del Deep Purple. Har funnet ut at mine Infinity Kappa 600 rocker ganske bra.

Men det eneste jeg har av Deep Purple er noen gamle cd'er. Er vel egentlig ikke rare lyden i disse. Har du erfaring av nyere remastrede utgaver? Ser at det blant annet finnes en 30th anniversary utgivelse av Burn.

Favoritten er vel Made in Japan - spesielt Child In Time
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Etter ditt geniale inlegg her tidligere har jeg spilt en del Deep Purple. Har funnet ut at mine Infinity Kappa 600 rocker ganske bra.

Men det eneste jeg har av Deep Purple er noen gamle cd'er. Er vel egentlig ikke rare lyden i disse. Har du erfaring av nyere remastrede utgaver? Ser at det blant annet finnes en 30th anniversary utgivelse av Burn.

Favoritten er vel Made in Japan - spesielt Child In Time
    Made in Japan er den eneste remaster jeg har med de, og den er det godlyd på. Ellers så har jeg alt til og med "Slaves and Masters" på LP. Den gjorde at jeg slutta å kjøpe DP i mange år fremover. Ellers så er det en tendens til at remastere blir litt for popete/glatt i lyden.
    Skal jo helst være som før i tiden da sjø : store cover med mye tekst, legge skiva på spilleren, sette seg godt ned i stolen, skru opp litt over nok med volum og SVARTE! hvem er det som har tent opp i peisen! Eh, ingen? Da er det vel kanskje LP`en daops:
    Ikke det at jeg spiller mindre plater av den grunn. Det er bare noe eget med LP-plater.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Made in Japan er den eneste remaster jeg har med de, og den er det godlyd på. Ellers så har jeg alt til og med "Slaves and Masters" på LP. Den gjorde at jeg slutta å kjøpe DP i mange år fremover. Ellers så er det en tendens til at remastere blir litt for popete/glatt i lyden.
    Skal jo helst være som før i tiden da sjø : store cover med mye tekst, legge skiva på spilleren, sette seg godt ned i stolen, skru opp litt over nok med volum og SVARTE! hvem er det som har tent opp i peisen! Eh, ingen? Da er det vel kanskje LP`en daops:
    Ikke det at jeg spiller mindre plater av den grunn. Det er bare noe eget med LP-plater.
    Vinyl er kanskje veien å gå på klassisk rock, får se og skaffe meg en rigg Det ligger jo et par hundre lper i kjelleren.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Side 7 av 17 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •