Den ultimate rock-høyttaler!!! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 17 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 334
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    så hva er "god" elektronikk til disse? og hva er absolutt ikke?
    Jeg bruker Electrocompaniet EC 4.7 mk2 og Midgard Oberon 6.1 på mine Klipsch RF-83. Synes det låter veldig bra, Og bare hørt positive tilbakemeldinger fra folk som har vært å lyttet.

Med dette oppsettet med f.eks sangen: "Metallica - Enter Sandman" får man et trykk i brystet og en konsert opplevelse jeg selv aldri har hørt maken til.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor duger horn bedre til rock en andre? Hvis det er sant da. Og hvilke signaturforskjeller er det mellom horn og "the others" når det gjelder lyd?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags forsterker brukte du på Explorerne? Jeg har hørt SA Explorer rocke ganske så bra med en Hegel H4 mk2 i ryggen.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte ikke Hegel H200(?), på Explorer iallefall. Det ble mye skrik og skrål. Noe skyldtes rommet, det vet jeg, men resten var nok Hegel. Jeg har nå Yamaha RX-V2700 som pre, og Rotel RB-1092 som eff. Det fikk Explorer`n til å spille bass, samt synge i mellomtone og topp. Blir veldig perfekt og får lyst til å spille alle referanseplatene som er nevnt i AVforum Hifisentralen etc.
    Det jeg savner er morrofaktoren. Den kan best beskrives som følgende: Legg på en skive med Deep Purple, f.eks. "Burn", og skru godt opp. Da skal den plutselige trangen til å bøtte nerpå store mengder av sterk alkohol fortest mulig komme umiddelbart. Stikk deretter på pub, mas høl i hue på verten (som kun spiller Bryan Adams og lignende) om samme plate som du hørte på før du dro. Stikk så hjem i god tid før stengetid, for hjemme der har jeg rette musikken. Gjør som på fårschpilleth, og skru litt ekstra opp. Det som da skjer er noe ingen husker, men alle karaktiserer som gøy:-? Du blir jaget i seng fort som F! av samboeren for nå har du vekt opp dattera di og halve byen! Det får da være grenser mann! Og de kompisene dine får du si takk og farvel til!
    Men gøy var det, helt sikkert:-? Altså morrofaktoren var der...

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 309 er den desidert beste høyttaleren jeg har hørt på rock. Har også hørt RF serien til Klipsch, så synser ikke. Vanskelig og beskrive, men 309 spilte bla Nirvana og AC/DC på en helt naturlig måte som Klipsch ikke var i nærheten av. Ubeskrivelig. Anbefaler en lytt selvom den er en del under budsjettet:-D

B&W DM309 Høyttalere

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Det jeg savner er morrofaktoren. Den kan best beskrives som følgende: Legg på en skive med Deep Purple, f.eks. "Burn", og skru godt opp. Da skal den plutselige trangen til å bøtte nerpå store mengder av sterk alkohol fortest mulig komme umiddelbart. Stikk deretter på pub, mas høl i hue på verten (som kun spiller Bryan Adams og lignende) om samme plate som du hørte på før du dro. Stikk så hjem i god tid før stengetid, for hjemme der har jeg rette musikken. Gjør som på fårschpilleth, og skru litt ekstra opp. Det som da skjer er noe ingen husker, men alle karaktiserer som gøy:-? Du blir jaget i seng fort som F! av samboeren for nå har du vekt opp dattera di og halve byen! Det får da være grenser mann! Og de kompisene dine får du si takk og farvel til!
    Haha, konge innlegg

Hva med disse:

Finn Torget - Klassikere fra JBL

Ellers er jeg så godt kjent på den lokale puben at de lar meg kople inn ipoden på anlegget deres
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært morro å hørt disse. Kjøper ikke noe som jeg ikke har hørt jeg. Tør ikke det i tilfelle de jeg solgte var bedre...

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har eit poeng der.:-) Da må eon nesten ha råd til å ha to par stående ein periode så ein får testet skikkelig. Kjipt å angre i etterkant. Trur nok dei JBLene kunne vært noke ja, men litt store var dei da.:-).

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stor og stor...de e nå romme mett ja.

Noen som har fyldig beskrivelse av toppen i RF63 og 83? Redd jeg og min tinitus er følsom for intense diskanter.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer den Zu Druid Center Crusade? ønsker meg

Bruker du steinheller under dine mk4? hvilken type og størelse?

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Centeren fungerer veldig bra:-)

Venter på lerret, til no har det bare vært ein 3-4 filmer men når lerret og projektor kjem opp så blir det mange filmkvelder rekner eg med.;-) Nesten synd det snart er sommer, ser fram til vinteren når ein nesten MÅ sitte inne..hehe.

Har steineheller ja, lokal skifer, ca. 3cm tjukk med filt under.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da føyk System Audio Explorer ut dørene og ny eier blir garantert fornøyd. Det var med andre ord ikke med lett hjerte jeg solgte de. Koblet opp B&W 603 S3 etterpå og kjørte med samme oppsett, kun ny romkorreksjon. Da hørte jeg at Explorer er verdt pengene. Må bare si at gutten var heldig som fikk strøkne SA til fin pris.

Da roper jeg bare HJEEEÆAÆEELP!!!!! Trenger nye og det fort!

Må bare på lytterunde først og det er ikke lett når en har altfor mye jobb.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte ikke Hegel H200(?), på Explorer iallefall. Det ble mye skrik og skrål.
    Dette er det samme som jeg opplevde når jeg testet H200 på TL260.
    Gratulerer med salget av SA. Ta en telefon til gutta som selger Swan. Kan hende noen i området rundt deg har kjøpt et par, eller leverandør kan fikse en demo hos deg på en eller annen måte. Anbefales om mulig
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må tro jeg har sjekka Swan. Tomt på lager. Får ikke før om ca. 8 uker(som betyr 12 på norsk). Ikke noe sjans for demo utenfor Oslo som er 50 mil en vei:cry: De viste ikke noe om kjøp i nærheten av meg heller.
    Men det er alltid håp. Hvor, det vet ikke jeg.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er gjenganger i mange tråder med ulikt tema.
    1. Hva da med RF 63?
    2. Er man nødt til å gå for RF83 for å få det jeg er ute etter?
    3. Kan det holde med en billigere modell også, eller får man La Scala til en fornuftig bruktpris?
    Spørsmålene er mange, og svarene er vel ikke langt unna. Eneste Klipsch jeg har hørt er en RF83 med ca 200-300 timer bak seg.
    Jeg hører på omtrent alt av rock og metal. Har hatt CV, B&W 604 S3, og nå Klipsch RF-82. Disse er kanonbra på rock og alt som har med gitar og trommer å gjøre. Tror neppe jeg kommer til å bytte ut mine Klipsch på en god stund....

1. og 2.: Hvorfor ikke RF-82 some t alternativ?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    1. og 2.: Hvorfor ikke RF-82 som et alternativ?
    Se punkt 3. "Kan det holde med en billigere modell også..."

Det betyr bl.a. RF82.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se punkt 3. "Kan det holde med en billigere modell også..."

Det betyr bl.a. RF82.
    Jepp, jeg synes ikke det var så sinnsyk forskjell på lyden i 82 kontra 83 (kan være mange ting som har spilt inn som har gjort at det kunne vert bedre på 83).

Sitat Opprinnelig postet av ShellMotul
    Jeg bruker Electrocompaniet EC 4.7 mk2 og Midgard Oberon 6.1 på mine Klipsch RF-83. Synes det låter veldig bra, Og bare hørt positive tilbakemeldinger fra folk som har vært å lyttet.

Med dette oppsettet med f.eks sangen: "Metallica - Enter Sandman" får man et trykk i brystet og en konsert opplevelse jeg selv aldri har hørt maken til.
    Electrocompaniet EC 4.7 mk2 og Midgard Oberon 6.1 er en kanonbra match på RF-83 syns jeg. Helt sinnsykt pen lyd og skikkelig trøkk...

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående RF-82 så må det jo nevnes at Håkon Rognlien har disse i sin Feinschmecker-pakke til 56000 kr. Øvrige komponenter er Marantz SA 11 S1 og Copland CTA 405. Jeg synes det var litt rart å parre en forsterker og en CD-spiller som hver koster 28 000 kr med høyttalere til 10 000 kr med vinylfinish, men det rocker det.

Jeg har hørt på denne pakken og den funker den. RF-63 koster jo tross alt 10 000 kr mer enn RF-82.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda et innspill fra en JBL-eier: JBL Studio L890 (eller L880 som jeg har). 880 trykker overraskende bra til tross for sine to 6". De har en vanvittig slaglengde (basert på øyemålinger i halvfylla en kveld jeg dro dem opp i stuen før stueanlegget kom på plass). Jeg har ikke hørt 890, men ettersom prisen er 12k og RF-82 vurderes (som jo er et steg ned i prisklasse fra Explorerne), ville jeg absolutt tatt en prøvelytt.

For å sitere en kjent person i bransjen som ikke selger noen av merkene: "JBL gjør akkurat det samme som Klipsch - bare mye mer og mye bedre". Det er mulig dette er en brannfakkel, men skitt la gå. Jeg har selv ikke hørt noe på Klipsch, BTW.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra beskrivelse! Kjenner meg igjen der

Side 6 av 17 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •