Den ultimate rock-høyttaler!!! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 334
    Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Så hvorfor skryte av hva du har
    Har jeg skrytt av noe produkt jeg har? Nei, har bare nevnt hva jeg har. ikke mening å fortelle hva dere skal ha..

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    OK :-) Jeg har forøvrig ikke oversikt over JBLs årgangsmodeller, men stusset litt over formuleringen din "nytt vintageprosjekt" (halvveis i flaska? )
    Lurte på om JBL sin 260-modell er basert på noe vintagegreier siden det er en slubileumsutgave.
    Farlig nær en kvart flaske Martell Noblige igjen nå:twisted: Men skulle ikke den være tom nå da:evil: Svarte!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    Har jeg skrytt av noe produkt jeg har? Nei, har bare nevnt hva jeg har. ikke mening å fortelle hva dere skal ha..
    Kødda med signaturen din og ditt utsagn om at du er så fornøyd at du ikke vil selge...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på om JBL sin 260-modell er basert på noe vintagegreier siden det er en slubileumsutgave.
    Se nederst til høyre på side 5, så får du litt av historien bak 260.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Farlig nær en kvart flaske Martell Noblige igjen nå:twisted: Men skulle ikke den være tom nå da:evil: Svarte!
    260 er LANGT fra sine tideligere systemer. Som å sammmenligne BMW og Trabant.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se nederst til høyre på side 5, så får du litt av historien bak 260.
    Er diskanten så bra som det stod skrevet? I så fall er den litt mer intr.
    Så langt er det nok Klipsch og JBL som leder før siste runde. Foreløpig kan ingen ta de igjen.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    260 er LANGT fra sine tideligere systemer. Som å sammmenligne BMW og Trabant.
    Synd man ikke driter penger, eller vinner kr 449.995,00 i Lotto da,(D66000). Hva er det du har? Blir veldig nysgjerrig nå.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er diskanten så bra som det stod skrevet? I så fall er den litt mer intr.
    Så langt er det nok Klipsch og JBL som leder før siste runde. Foreløpig kan ingen ta de igjen.
    Cherio miss Sofie! Von Snaider ,,, SKALL. osv.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DevilEj har lyttet til forskjellene på RF83 og RF63. Hør med ham hva de var (han valgte forøvrig 83).
    Hallo Wiz.
    Etter oppussing av kinoen min var jeg på utkikk etter høyttalere i samme prisklasse for rock og film.

For min del endte det opp med 4 kandidater.
    -Patos Lyric 502 mkIII
    -Klipsch RF83
    -Klipsch RF63
    -JBL TL260

Ved test av RF83 mot RF63 (begge med ca like mange timer innspilling) falt 63 fort igjennom. 83 var en mye mer dynamisk høyttaler, og der hvor 63 spilte hardt og skarpt var 83 behagelig og morsom. RF63 var derfor ikke aktuell, og 83 er vel verd mellomlegget.
    Dette er uten tvil den høyttaleren som leverer mest dynamikk og høyest morrofaktor av disse alternativene, men holder ikke samme kvalitet i diskant/mellomtone som 502 og 260.

En god venn av meg har JBL TL260, så disse har jeg etterhvert fått mange timer med. De var førsteønsket mitt i kinoen da de uten sammenligning spilte best på rock av alternativene her.
    Eneste grunn til at det ikke ble "løp å kjøp" med disse er at det ikke finnes en matchende center. Studio-centerene gjør dessverre ikke jobben etter min mening.

Tett oppunder 260 når det gjelder musikalske kvaliteter innen sjangeren "rock" kommer Patos Lyric 502 mkIII. Denne spiller kjapt, presist og kjellerdypt. Diskanten er også utrolig behagelig(dog ikke like oppløst som 260) og opplevdes aldri som skarp i mitt anlegg med Denon og Arcam.
    Ettersom centern 202C også tilferdstilte kravene mine gikk jeg for dette oppsettet.

I ettertid har jeg erfart at jeg faktisk ikke sitter i kinoen å spiller musikk, i tillegg til at jeg ønsker å kjøre et merke i hele oppsettet.
    Kom derfor frem til at valget av høyttalere ble tatt på feil grunnlag og Patos 502/202 har blitt byttet ut til Klipsch RF83/RC64.

Dette ble kansje litt rotete skrevet, men kan oppsummeres slik.

-TL260 er den klare vinner som rocke-høyttaler av disse alternativene, men har ingen tilferdstillende centerhøyttaler til serien

-Patos Lyric 502 mkIII med 202C mkIII er den beste allround-løsningen for en kino med stor vekt på musikk (spesielt rock) i 2 kanaler.

-Klipsch RF83 med RC64 stikker av med seiern som beste rene kino-oppsett.

Mange har sikkert innvendinger her, men dette er hvertfall min erfaring etter å ha testet alle disse.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mye rot her devilej. Og den A21 kan du bare sende "hjem" igjen:-D
    Likte det du skrev om TL260, men Har hatt mange dårlige senter-HT, så det har litt og si det og. Jeg får finne pubskoa, så regner jeg med dere kommer til en konklusjon på hva skal kjøpe før jeg våkner i morgen.
    Schnackes!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Det ligger et sett med Klipschhorn til salgs på HiFiSentralen. De rocker
    Disse spiller nok fantastisk, men må vel kreve et veldig stort og luftig rom??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den A21 kan du bare sende "hjem" igjen:-D
    He he....
    Vurderer du Klipsch kan jeg si at A21 spilte mildt sagt imponerende på disse. Den jeg kjøpte av deg står dog trygt i racket her i Casa del Diablo....:twisted:
    Vurderer en rørløsning i hifi-oppsettet, og blir det aktuelt rykker nok A21 inn i kinoen for å ta seg av Klipsch.

JBL LC1 og LC2 er helt greie centere til Studio L serien, men jeg synes ikke de holder samme klasse som TL260
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis jeg skulle valgt en høytaler til og lytte til rock hjemme ville jeg valgt seas argon eller den... den med den exstreme melomtonen og den 10" bassen..

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

JBL ja

JBL array var virkelig en opplevelse, men det skal sies at jeg hørte dem i oppsett med 1200watts monoblokker og subben, samt spiller til en halv mill.
    Men det var søren meg trøkk!

Elles så har jo Avantgarde noen fine horn modeller, som selges hos lyric hifi.

Den klipch LaScala ble jo solgt laangt under 84k på elektroworld 06, trodde det var nede på rundt 50 jeg, men når budsjettet er 25 så er det jo fortsatt høyt.

Selv har jeg tilltro til Midgards høytaler prosjekt som jeg likte i oppsettet i stokholm og det var prototypen, høre med Mr Snickers-is om detaljene der. kommer vel på ommkring 20k til høsten eller noe, for seint kanskje?

Hva med elektrostat ....?
    Final og ML krever jo en del jobb for å låte bra men så kan det låte bra også da.

For 25,000,- er det jo mye morro å få

(T+A skal jo også være bra saker, oslo hifi senter fører jo det.)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er rart at ingen har nevnt den, men jeg synes Dali Helicon 400 spiller rock så det synger etter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt om Zu. Høres ut som de kan passe, men ble litt tvilende etter å ha lest at de er lite oppløst og ikke noe kontant i bassen. Stemmer dette?
    Hvor har du lest at Zu ikke er oppløste og ikke noe kontant i bassen?
    Sammenligner du Zuene med de mest oppløste høyttalerene i klassen så kan du si at oppløsningen på Druid kanskje er litt dårligere en disse. Sammenlignet med klipsch snakker vi om mye bedre oppløsning på Zu en med de gamle RF/RB modellen og også bedre enn de nye modellene. Du får ikke dypbass ut av Zuene (maks 35-40Hz).

Lf

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke alt jeg leser så jeg bare spør: Er TL260 like bra i bassen som i diskanten?

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvis du vurderer 260, hvorfor ikke lete etter noen pent brukte eksemplarer av tidligere "jubileumsmodeller" fra Jbl?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar i dag fra en anerkjent skribent i et av mange hifi-mags. Han skrev bl.a. dette om RF 63 vs. 83:

"Der de skiller lag er i grunn relatert til rommet de skal spille i. Jeg valgte 63 selv, ettersom 83 overladet rommet mitt en smule, da spesielt i mellomtonen. Likeledes er jeg litt usikker på overgangen mellom horn og basselementer på 83, synes 63 er hakket bedre der. Men er rommet over 40 kvadratmeter, kan nok 83 være å foretrekke uansett."

Etter å ha nevnt litt om Heresy III avsluttet han med følgende:

"I korte trekk: Foretrekker selv RF til 70-talls musikken min, men kan godt forstå at andre vil ha det hele enda villere og heftigere, (Heresy III). Jeg synes selv det må litt mer "fedme" til, og dermed kommer RF-serien inn i bildet...

Husk for øvrig at rett ut av esken spiller Klipsch ofte fryktelig kjedelig. Etter å ha omsatt i området 1 kWh er de betraktelig fyldigere, hurtigere, luftigere og mer elegante...
    "

Og dermed er RF63 opp på siden av TL260 og RF83 i nest siste sving! Nå er spennende dere, veldig spennende!

Extra: Nevner romstørrelsen min på 5x6m minus takhøyde pga V-tak.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [I]Likeledes er jeg litt usikker på overgangen mellom horn og basselementer på 83, synes 63 er hakket bedre der.
    Dette er faktisk det motsatte av hva jeg opplevde. Samspillet mellom horn og elementer var klart bedre på 83 enn på 63. Mulig rommet spiller endel inn, og sef elektronikk.
    Anbefaler deg å få hørt disse mot hverandre før du tar en avgjørelse.

Jeg kom akkurat hjem fra demo på Swan F2.2 i kinoen til hjemmekino. Disse imponerte stort, uansett om det ble puttet akustisk eller tyngre rock i cd-skuffen. Finishen på disse er også mildt sagt fantastisk. Kan ikke komme på en eneste høyttaler som jeg har hørt i denne prisklassen som i heletatt kommer i nærheten av disse lydmesig.
    Det er i tillegg en virkelig voksen center og ikke minst bakhøyttalere i samme serie.
    Prisen på F2.2 er 35000,- men selges i forbindelse med demo denne helgen med 20% rabatt. Bedre høyttalerkjøp har jeg vanskelig for å forestille meg, og jeg har gjort avtale med importør at han skal ta med et par hjem til meg for test etter sommerferien

Link til høyttalerinfo:
    Soundwave AS

Bestykning

Enorm finish
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 4 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder