Den ultimate rock-høyttaler!!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 334
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med lyttetretthet folkens? Leser stadig at lyttetrettheten er fraværende hos mange. Andre synes de samme merkene blir slitsom. Regner med det går på smak og ikke kvalitet i de fleste tilfeller.
    Et annet flott ord er engasjement, det synes jeg er viktig. Får jeg ikke litt glede, til og med en tåre i øyekroken av og til, så er det kjedelig.

Rommet: 5m i omvendt V(^), og 6m andre veien. Høyeste punkt i V-tak er 3m, og laveste er 1,20. V-taket gjør at jeg mister noen kubikk med luft. Så spør jeg dere: er dette nok for RF63, RF83, JBL TL260 og de andre foreslåtte? Er det for lite for enkelte modeller får man ikke utnyttet HT for fult og jeg synes det er bortkastet.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Hva med lyttetretthet folkens? Leser stadig at lyttetrettheten er fraværende hos mange. Andre synes de samme merkene blir slitsom. Regner med det går på smak og ikke kvalitet i de fleste tilfeller.
    Et annet flott ord er engasjement, det synes jeg er viktig. Får jeg ikke litt glede, til og med en tåre i øyekroken av og til, så er det kjedelig.

Rommet: 5m i omvendt V(^), og 6m andre veien. Høyeste punkt i V-tak er 3m, og laveste er 1,20. V-taket gjør at jeg mister noen kubikk med luft. Så spør jeg dere: er dette nok for RF63, RF83, JBL TL260 og de andre foreslåtte? Er det for lite for enkelte modeller får man ikke utnyttet HT for fult og jeg synes det er bortkastet.
    Jeg merker ingen lyttetretthet med mine Klipsch RF-83. Jeg blir trett men det er fordi jeg sitter for lenge utover kvelden og natten for bare å høre et par låter ekstra. Et godt tegn. Felles for alle B&W modeller for å ta de som et eksempel var et jeg som oftest hadde fått nok etter en håndfull timer. Det var rett og slett slitsomt. Det skal nevnes at dette var tidligere modeller i Nautilus serien der diskanten må ta mye av skylden for slitne ører.

Jeg har RF-83 i en stue som er ca 6 x 8 meter så romstørrelsen er ikke et problem hos meg. I den forbindelse kan jeg varmt anbefale en prat med Haakon som driver Fryd HiFi. Han kan nok komme med noen anbefalinger når det gjelder passende modeller. Hyggelig er han også

Det var også en test av RF-83 i Fidelity for noen nummer tilbake skrevet av den samme Haakon som kan være verdt å lese.

Velkommen til Fryd HI-FI

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Har disse blitt anbefalt, hvis ikke - så nå...

Quadral Aurum Vulkan :twisted:

Bra allround høyttaler.. rett og slett bra - for dem som liker det hardt og brutalt.. (men som også kan kose seg i sofakroken med softis!)
    Må si meg enig her HoJ. Av de høytalerne jeg har hørt må vel Quadral Vulkan vært bortimot til ultimate til rock. Disse flytter noe vanvittig med luft, men med stor kontroll. Spiller kontant, men allikevell ikke vulgært. Rett og slett en glimrende høytaler til det meste av musikk, men spesielt til musikk som trøkker litt (rock, punck, techno osv). Og ikke minst til film.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "sitat mg_martin:
    hva med JBL TL260? "

"sitat Wizkid:
    Ja, hva med de? Er de noe tess da?"

Stikk og lytt.. det må du nesten avgjøre selv, jeg synes i hvertfall at de var bra.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du begynner å ha veldig mye å velge imellom nå wizkid, hvem er forhandler av Quadral? pris på vulkan?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri hørt om dem, men denne ser virkelig ut som en rocker..:-D

AURUM

Fotophono er satt opp som distrubutør..

Velkommen til FotoPhono - Lyd

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger et par Quadral Aurum Montan på Finn nå. Dette er en kjempehøytaler som jeg tror kan gi deg det du er uten etter.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger et sett med Klipschhorn til salgs på HiFiSentralen. De rocker

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wizkid!

Dynamikkbombe de Grande!

KLIPSCHORN

Ser ut til å være selveste Klipschhorn! De er sinnsvake :twisted::twisted:

DISSE ROCKER!

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er budsjettet da wizzy? 45.000kr,- for de klipscha da..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter denne tråden og div. tråder her og hos andre forum så ligger vel Klipsch godt an til å få spille mine Deep Purple-LP`er. Eneste jeg har lånt ører til av de foreslåtte er RF83. Må uansett ta en runde med ørene. Klipschorn har jeg hørt så mye om. Holdt nesten på å sende mail om kjøp, men avhengig av å selge SA`ene først. Deretter et aldri så lite brekk. Tips anyone? Budsjett er nok på ca 25.000,- etter mye diskusjoner med nettbanken. Hjalp ikke å se lenge på kontoen heller:cry:
    Føler meg litt rådvill. Har altfor liten tid, for lite penger og for mye jobb.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Hey, takk for sist Nå er det ikke jeg som skal ha høytalere denne gangen, det er trådstarter wizkid, så jeg bare kommer med forslag jeg, har alt foreslått Druidene selvfølgelig
    Method Sub ser jo unektelig blodstri ut.. men fy så dyr den er.. har du planer?
    Sorry, whoracle, skal lese litt mer nøye neste gang
    Skal få låne en Zu Method av Vendur. Tror nok ikke det er umulig for deg å gjøre det samme. Kanskje kan du få en spesiell god pris om du velger å kjøpe Zu druid + Zu method sub om det skulle falle i smak.

Heisan wizkid.
    Jeg synes de gamle Snell høyttalerene rocker (bla Snell E2, E3) . Du får ikke den høyest oppløsningen eller strammeste bassen, men du får rock og musikalitet. Billig er de også.

Amerikanske høyttalere rocker i mine ører ofte mer enn engelske og typiske høyttalere konstruert i Europa.

Klipsch og Zu er to gode kandidater. Har testet klipsch med forskjellige SET rør, PP rør og transistorforsterkere, men i mine ører fungerer Zu mye bedre. De store Klipsch høyttalerne (og da snakker jeg ikke om RF 83 med mer) har jeg desverre ikke hørt, men de virker spennende.

Lf

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter denne tråden og div. tråder her og hos andre forum så ligger vel Klipsch godt an til å få spille mine Deep Purple-LP`er. Eneste jeg har lånt ører til av de foreslåtte er RF83. Må uansett ta en runde med ørene. Klipschorn har jeg hørt så mye om. Holdt nesten på å sende mail om kjøp, men avhengig av å selge SA`ene først. Deretter et aldri så lite brekk. Tips anyone? Budsjett er nok på ca 25.000,- etter mye diskusjoner med nettbanken. Hjalp ikke å se lenge på kontoen heller:cry:
    Føler meg litt rådvill. Har altfor liten tid, for lite penger og for mye jobb.
    Høres ut som du trenger ert par Vintage JBL.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt om Zu. Høres ut som de kan passe, men ble litt tvilende etter å ha lest at de er lite oppløst og ikke noe kontant i bassen. Stemmer dette?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    Høres ut som du trenger ert par Vintage JBL.
    Vintage som f.eks? Har ikke noe peil på JBL. Er ikke 260`en et nytt vintageprosjekt da?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vintage = årgangs- = eldre modeller.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt om Zu. Høres ut som de kan passe, men ble litt tvilende etter å ha lest at de er lite oppløst og ikke noe kontant i bassen. Stemmer dette?
    Slurve bass er mange som har. ... Så kjøp dem... Vintage JBL får du vel neppe tak i likevel. Dem som har dem (som meg) er så fornøyd at de ikke selger dem.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Vintage = årgangs- = eldre modeller.
    Den tok jeg, men hvilke modeller? (er ikke helt i bunnen av flaska ennå:? )

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    Slurve bass er mange som har. ... Så kjøp dem... Vintage JBL får du vel neppe tak i likevel. Dem som har dem (som meg) er så fornøyd at de ikke selger dem.
    Så hvorfor skryte av hva du har

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tok jeg, men hvilke modeller? (er ikke helt i bunnen av flaska ennå:? )
    OK :-) Jeg har forøvrig ikke oversikt over JBLs årgangsmodeller, men stusset litt over formuleringen din "nytt vintageprosjekt" (halvveis i flaska? )

Side 3 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •