Den ultimate rock-høyttaler!!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 334
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Klipsch er gjenganger i mange tråder med ulikt tema.
    1. Hva da med RF 63?
    2. Er man nødt til å gå for RF83 for å få det jeg er ute etter?
    DevilEj har lyttet til forskjellene på RF83 og RF63. Hør med ham hva de var (han valgte forøvrig 83).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette synes jeg er et interessant tema jeg selv har fundert endel på uten å finne noen klare svar.

Hvilke parametre er viktigst med en høyttaler beregnet kun for rock? Jeg vil faktisk si at det som kan skille dem mest fra andre sjangere er at parametre som dybde og rominformasjon er lite viktig. Men Bredde er bra, samt fokus.

Men aller viktigst tror jeg er engasjement, hurtighet og basstrykk mellom 200-400hz. Nøytralitet og "korrekthet" er mindre viktig.

Mange snakker om dynamikk men jeg tror mange sammenblander hurtighet og basstrykk med dynamikk. Jeg synes det er vanskelig å skille høyttalere mellom gode dynamikkformidlere og middels dynamiske høyttalere. Derimot er det store forskjeller i dynamikk på plater og generelt synes jeg det er mye mindre dynamikk i rock ++ sjangeren. Da er det ekstra viktig med punch i bassen for å oppveie dynamikktap i studio. Da kreves nærmest litt overdreven bass i høyttaler?

Jeg vet ikke men jeg tenker på en god høyttaler for rock som livlig, bassrik, fyldig mellomtone og litt snill diskant. Selvfølgelig låter også rock bedre med høy oppløsning presis fokus selv om det kanskje ikke er like viktig som med andre sjangre.

Hvilke merker er gode på rock? Jeg vet ikke men har lagt merke til Klipsch, JBL, Patos, Dali og kanskje Spendor også. Elac har jeg ikke hørt.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hammer Dynamics kan kanskje være noe..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    JBL TL260 + Bladelius Thor = hammer dynamics

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg er litt nyskjerrig på JBL TL260, tror den er litt for stor i mitt rom men, er det mye for pengene? Hvor dypt går den? og hvor dynamisk?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og hvor dynamisk?
    Hva er dynamikk for deg?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor rask den er, og at det er stille der det skal være stille og omvendt.. at den har trøkk/basstrykk er det vel ingen tvil om?

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur nede å hørte på Pink Floyd på Live 8 dvd. Til den prisen mine Klipsch rf-82 og svs pb 12 pluss/2 koster er jeg meget fornøyd. De er ikke helt innspilte engang. Til rock og film kan jeg annbefale dette oppsettet på det varmeste. Live følelsen er helt enorm i rf-82. Tror du er litt ute etter det samme som meg, Du vil føle at du er på konserten når du ser en konsert dvd, Det gjør jeg med det utstyret jeg har nå.

Newcomer DCM_Brian sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snell Acoustics da? Jeg kjøpte nettopp disse og de spiller virkelig bra. Se linken i signaturen min så ser du noen bilder. Jeg spiller mye rock og de spilte skikkelig bra, ikke for skjerende skarpt men likevel detaljer. Ellers synes jeg alt var bra ved den, verdt å prøve de og

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg er litt nyskjerrig på JBL TL260, tror den er litt for stor i mitt rom men, er det mye for pengene? Hvor dypt går den? og hvor dynamisk?
    I følge spesifikasjonene spiller den ned til 32hz.

I vedlegget kan du se hvordan TL260 spiller under 160hz i mitt rom. Den spiller 82db både på 50hz og 20hz, men svinger naturligvis en del :-) Når det gjelder hvor dynamisk den er, er det vanskelig å sette noe mål på. At den er dynamisk er det ingen tvil om, men du må nesten høre din musikk på den for å avgjøre (og helst i ditt eget rom).

Den er ikke gratis, men jeg synes ihvertfall jeg har fått valuta for pengene både mht. lydkvalitet, byggekvalitet og utseende.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor rask den er, og at det er stille der det skal være stille og omvendt.. at den har trøkk/basstrykk er det vel ingen tvil om?
    Dynamikk betyr forskjeller i styrke og har vel strengt tatt ikke noe med hurtighet, basstrykk, stille det det skal være stille å gjøre i seg selv. Selv om god dynamikk sikkert påvirker disse egenskapene synes jeg man bør skille mellom parametrene. Synes alfor mange sammenblander her...

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For _meg_, så er den ultimate rocke-høytaler Klipsch RF7.
    På en god annen plass havner RF5. (Har ikke hørt Rf63/83).

---- > Og bare så det er sagt, jeg har hørt mye rart fra både Usher, B&W, SA, JBL, Audio Pro, Dali, osv.. Er man først blitt Klipsch'd er det ingen vei tilbake.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med JBL TL260?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    hva med JBL TL260?
    Ja, hva med de? Er de noe tess da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv syns jeg at mine B&W N803 er litt dårlige på rock og metal. Nå har jeg ikke hørt så veldig mange oppsett, men JBL Array syns jeg var virkelig bra!

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Dynamikk betyr forskjeller i styrke og har vel strengt tatt ikke noe med hurtighet, basstrykk, stille det det skal være stille å gjøre i seg selv. Selv om god dynamikk sikkert påvirker disse egenskapene synes jeg man bør skille mellom parametrene. Synes alfor mange sammenblander her...
    Ja nå er vel de fleste klar over at dynamikk i teorien er variasjoner i volumstyrke, eller forskjellen på laveste og høyeste tone i en høytaler feks.. men man kan se på hvordan det utrykket blir blir brukt nå om dagen så begynner man å lure på om det brukes til mye mere en akkurat det..
    Spesielt i fagblader blir det utrykket "missbrukt" en del, eller kansje ordet har flere bruksområder?

Det jeg egentlig lurer på som jeg håper du kan svare på er om det er no pønsj i denne? er den hurtig og presis? Dynamikk betyr mere luftighet og dermed mere behagelig å høre på, er den det feks?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at du er fornøyd, Whoracle
    Høyttalere som BW, Dali, Spendor, Proac, Patos osv kan ikke rocke som Zuene, så du har nok tatt et godt valg. Klipsch rocker, men uansett hvor stort ønske jeg hadde om at disse skulle passe meg, ble vi desverre aldri bestiser.

Savner du forsatt dyp bass etter inspilling, så må du teste subben som Zu har produsert for Druidene dine. Den anerkjente testeren Srajan Ebaen mente bla at denne komboen spilte like dynamisk som hans Avantgarde Duo hornhøyttalere. Avantgarde lager som kjent noen av verdens mest dynamiske høyttalere!!

Lf

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hammer Dynamics har jeg hørt mye på. Dette er en høyttaler jeg liker svært godt, men den har ikke dynamikken til Druid.

Jeg kan ikke unngå å undre meg i hvorfor du er så nysgjerrig på andre høyttalere når du akkurat har fått nye. Nå burde du konsentrere deg om å spille inn disse, og nyte god musikk på full guffe. Dersom det hele ikke ender opp med "match made in heaven", kan du snuse rundt etter andre høyttalere. Er du kanskje en sånn som har damer på gress selv om du akkurat har fridd til din kjære:-D

LF

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har disse blitt anbefalt, hvis ikke - så nå...

Quadral Aurum Vulkan :twisted:

Bra allround høyttaler.. rett og slett bra - for dem som liker det hardt og brutalt.. (men som også kan kose seg i sofakroken med softis!)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ELEL6200
    Hammer Dynamics har jeg hørt mye på. Dette er en høyttaler jeg liker svært godt, men den har ikke dynamikken til Druid.

Jeg kan ikke unngå å undre meg i hvorfor du er så nysgjerrig på andre høyttalere når du akkurat har fått nye. Nå burde du konsentrere deg om å spille inn disse, og nyte god musikk på full guffe. Dersom det hele ikke ender opp med "match made in heaven", kan du snuse rundt etter andre høyttalere. Er du kanskje en sånn som har damer på gress selv om du akkurat har fridd til din kjære:-D

LF
    Hey, takk for sist Nå er det ikke jeg som skal ha høytalere denne gangen, det er trådstarter wizkid, så jeg bare kommer med forslag jeg, har alt foreslått Druidene selvfølgelig
    Method Sub ser jo unektelig blodstri ut.. men fy så dyr den er.. har du planer?

Side 2 av 17 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •