Den ultimate rock-høyttaler!!! - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 17 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17
Viser resultater 321 til 334 av 334
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Akkustiske instrumenter låter best live de òg. Ta for eks. B&W 803D som jeg hadde tidligere: mange hadde slagordet, Metallica er best på B&W, som ikke er nær sannheten da de hørtes ut som et noe røft popband. Akkustiske opptak ble så glatt at de av og til låt som programerte ting. Og den kvinnestemmen du snakker om, var som nystrøken fløyel. Altså glatt og vakkert, nesten som i himmelen. Ingenting galt med den lyden hvis man liker den sånn. Jeg foretrekker at alt høres mest mulig ekte ut, og det gjør det ikke når alt låter så behagelig at selv svigers kan lytte på høyt volum. Utgangspunktet mitt er jo 28 år bak trommene, så glatt lyd blir for kjedelig for meg. Vinner jeg i lotto er det mulig det blir et skifte, men før den tid er det ingen som får Klischene mine! Iallefall etter jeg fikk RC64 senter og RS62 surround, da ble det liv i live DVD`ene mine

Har du forresten noen referanser du anbefaler? Er som sagt glad i god musikk...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos dvd og live konserter. Vil anbefale Phil Collins - The Last Farewell Tour. Et fantastisk bra live opptak i lag med et råbra bilde!

CDON.COM

Til dere som er forelsket i Klipsch's herlige live-følelse og engasjerende driv, så må dere ha denne dvd'en (hvis dere liker Phil Collins). En av de absolutt beste live dvd'ene jeg noen gang har hatt i spilleren :-D . en helt enorm opplevelse

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den. Men liker nok bedre gamle Genesis og Brand X, som er sideprosjekt med P.C.fra 70-tallet, enn Collins solo. Ellers enig at kvaliteten er storveies. Sjekk også ut Peter Gabriel sine DVD`er.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    De beste jeg har er trolig "Sera una Noche". Veldig variert og engasjerende(akustisk). Og Penderecki, Gala (klassisk).

Jeg synes Mari Boines siste plate er en glitrende innspilling og stor musikk.
    Jacintha, autumn leaves er meget god. Patricia Barber og Holly Cole har flere gode innspillinger. Pop Pop med R.L. Jones er en tett og intim innspilling. Lhasa, the living road er veldig fin. Ben Harper, Fight for your mind er neget god, i likeså J. Cash, american IV (foruten bass nivå). Rigmor Gustafsson, on my way to you synes jeg er flott musikk og har veldig god lyd. Shirley Horn, you want forget me.

Tja det er det jeg kommer på i farta.. De forskjellige innspillinene vil jo passe bedre til enkelte oppsett enn andre..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mari Boine, R.L. Jones, Ben Harper og Johnny Cash, se der har vi jo noe felles. Jeg skal prøve disse ved anledning. Ellers takk for tips...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du er trommis har du kanskje glede av den danske perkusjonisten Marilyn Mazur´s future song, daylight stories. Referanse innspilling, skjønt jeg kan tenke meg at den kan være littegrann frempå (småhard) på enkelte anlegg. Mener det er noe el-gitar på denne som låter optimalt. Ellers variert akustisk men vokalen på noen spor ikke er så alt for bra, imo.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den. Men liker nok bedre gamle Genesis og Brand X, som er sideprosjekt med P.C.fra 70-tallet, enn Collins solo. Ellers enig at kvaliteten er storveies. Sjekk også ut Peter Gabriel sine DVD`er.
    Hehe, har dem også

Peters Gabriels "Pay - The Videos" har også lyd og bilde i absolutt referanseklasse. Daniel Lanois har gjort en jobb i særklasse da han stod for miksingen av lydsporet her!

Secret World live er også meget bra! Dog bilde er noe "bob bob"

Liker Genesis meget godt, men synes dvd'ene dere holder relativt lav kvalitet desverre

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg med ved å quote meg selv jeg da...
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion

Camel - For Today, fra albumet A Nod and a Wink (2002). Noe vanskelig å få fatt i både digitalt og analogt.
    Om et slowhand crescendo med små dråper av shred i en god gammel syttitallsstil ikke rører noe i en Marillion fan er noe på tok.

Spock's Beard - She is Everything, fra albumet Octane (2005). Lett tilgjengelig.
    Selv om albumet er litt vanskelig tilgjengelig uten å lytte til det som en entite, på grunn av en sammenhengende historie - vil denne låten virkelig stå ut i kursiv med tanke på gitarsoloen. Noe overprodusert, men med en klangbase som gjør det underholdene og vanskelig på høyt volum.

Freak Kitchen - Breath. Fra albumet Organic (2005). Tilgjengelig i butikker med godt utvalg. Et svensk Zappaseque progrockband som alt for få har hørt.
    Breathe har en av verdens simpleste soloer. De med godt gehør kan telle antall toner som går med på den 40 sekunder lange soloen signert Mattias Eklundh. Jeg forventer tilbakemelding etter at folk har hørt denne! En perle.

Flower Kings - Rythm of the Sea. Fra albumet Retropolis (1996). tilgjengelig i butikker med godt utvalg.
    Roine Stolt har en feeling som overgår mye av konvensjonelle og konforme proggitarister glatt. Ofte mannen folk tror bruker Ebow når han spiller uten...
    På denne låten er det en del krydder for de som synes ambience lyder og store lydbilder er spennende. Gitarsoloen er plassert et stykke bak i lydbildet men tvinger seg frem med stor dynamikk. En killer på horn!

Porqupine Tree - Trains. Fra albumet Trains (2003) Tilgjengelig i butikker med godt utvalg, på nett som DVD-A og SACD.
    Lekende med god spennvidde og et sug av en oppbygning. Flertoning sang og banjo utfordrer en del slappe mellomtoner.

Blackmores Night - Possum Goes to Prague. Fra albumet Under a Violet Moon
    (1999). Tilgjengelig i butikker med godt utvalg.
    Ritchie trenger vel ingen nærmere introduksjon for de som har vært med i gamet en stund. Denne sangen er et bevis på at det funker selv om man slår helt om og blir en fanatisk tilhenger av lutt og renessanse tema, for å spore utviklingen kan man lytte til soloen på låten When a Blind Man Cries. Fra B-siden av albumet Machine Head. En låt Ritchie selv avskrev som noe han ikke var stolt av.

Andy Timmons - Electric Gypsy. Fra That was Then, This is Now (2002). Tilgjengelig i butikker med godt utvalg, en mengde videoer på nett.
    Om du er tøff og tåler en ren gitarlåt signert en av vår tids store spirer lån øre til denne, tenk hva det ville blitt av denne låten i et godt band live fra Montreux?

Jeff Beck - A Day in the Life (Beatles). Fra opptakene Live Montreux Jazz Festival (2001) Tigjengelig som både CD og DVD.
    En gammel perle som glimrer i hendene på en noe herjet helt. Tilfeldigvis er en av verdens beste kvinnelige gitarister med på laget, Jennifer Batten. Hun er dog kun rytmegitarist på denne låten. En alternativ fortolkning av en kjent låt som er et must i platesamlingen.

Don Alder - DR DR. Fra albumet Cool Tunes Compilation (2005). Tilgjengelig
    hos CD Baby (Nettbutikken med verdens beste ordrebekreftelse).
    En showlåt som i tillegg er så vellykket at folk burde unne den en runde eller førti i cd-spilleren. Lytt først til sangen, så se videoen her. Tro det eller ei. Merkelig at "ingen" har hørt om Don Alder som var finalist i International Acoustic Music Awards. En spennende måte å utfordre musikkreproduksjonsutstyret du eier

Stevie Ray Vaughan - Tin Pan Alley (aka Roughest Place In Town). Fra albumet Texas Flood (1983) Lett tilgjengelig. Se også etter spesialutgaven med liveversjonen fra Montreux.
    En klassiker igjen, en låt de fleste har hørt. Den havner her fordi man ikke kommer utenom SRV. Et annet tips til de som ikke har vært borti denne karen før er hans versjon av Little Wing, anbefales.

The Tangent - A Gap In The Night. Fra albumet The World We Drive Through
    (2004). Tilgjengelig i butikker med et utvalg i Prog, ellers lett tilgjengelig på nettet.
    Frettless bass duellerer med en presisjonshåndtert Parker Nightfly. Roine fra Flower Kings med deler av Gong, Porqupine Tree og Marillion på laget. Lukter det god musikk?

Respatexans - Chestnut Eyes. Fra albumet Almost Famous (1998) Lett tilgjengelig.
    Alle kjenner vel Brødrene Haugen? Om ikke så er det en skam.
    En god låt, med god country gitar.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Siden du er trommis har du kanskje glede av den danske perkusjonisten Marilyn Mazur.
    Ja!

Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Hehe, har dem også

Peters Gabriels "Pay - The Videos" har også lyd og bilde i absolutt referanseklasse. Daniel Lanois har gjort en jobb i særklasse da han stod for miksingen av lydsporet her!

Secret World live er også meget bra! Dog bilde er noe "bob bob"

Liker Genesis meget godt, men synes dvd'ene dere holder relativt lav kvalitet desverre
    Tenkte mere "Growin`Up-Live" med Gabriel. "Secret World" har dessverre et dårlig bilde ja. Ellers er det morsomt å se "verdens beste bassist", Tony Levin, danse rundt på scenen :-D
    Genesis med Gabriel har jeg ikke sett på video, men synes den versjonen er bedre enn Collins. Collins før ca`80 er tross alt veldig bra.
    Og Daniel Lanois er viden kjent som en mester bak spakene. Veldig god gitarist også.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da er det klart!
    Jeg har den siste uken brukt mye tid på lyd. Har flyttet litt rundt på HT og sub. Det hjalp veldig. Har også koblet opp igjen Behringeren FBQ2496 på PB12-NSD., og kjørte deretter flat romkorreksjon på hele jævelskapen. Satte deretter på DD 5.1 ref. for uke 32: Peter Gabriel - "Growin` up" med låten "Sledgehammer".
    Må si det enkelt: det går likar no! Redd for at det blir skippet en del finværsdager til fordel for herreavdelingen i tiden som kommer.

Klipschen har virkelig løsnet, og med rett plassering ble alt topp. Det blir ikke byttet HT på lenge, (om i det hele tatt). Må nok en stOOr Lotto-gevinst til uansett.

Konklusjonen er at Klipsch RF63 er den Den Ultimate Rock-høyttaler!!!

(til mitt rom iallefullefall)

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wizkid: Du som er trommis. Har du hørt på Melvins? De er ganske så morsomme live, som på Øyafestivalen f.eks: NRK P3 - Øyafestivalen 2007

For ordens skyld, de spilte på lørdag.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF63 er nesten 50cm dype... hvor langt fra bakvegg bør de stå?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varierer fra rom til rom, men jeg har de 46 cm fra bakvegg.

Melvins er tøft ja. Brukbar trommis òg.

I dag kjørte jeg AC/DC på DVD og glemte alt som heter grenser. Ble ganske høyt. Men svarte hvor det rocka. Klipschen blir bedre for hver eneste time som går.
    Testet også den så mye omtalte Ambra - Prism of Life. Ble litt lurt av den dype bassen i Klipschene. Subben var jo ikke på:-D Ellers var det en grei DVD, men ikke min favoritt. Lyden var jo mycket bra, og bildene var jo rene Star Tour-reklamen.

Ellers ganske fornøyd med RC64 òg. For en center-HT!
    Lyden er nå så troverdig at samboeren slo etter den jævla flua som surra rundt hodet hennes. Hun så ingenting, men hørte den var over hodet hennes.
    Alt dette mens vi så "Apocalypto"...

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melvins er tøft ja. Brukbar trommis òg.
    De hadde jo to trommiser på scenen på øya. Øyas beste og tyngste konsert uten tvil.

Side 17 av 17 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •