Den ultimate rock-høyttaler!!! - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 17 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 334
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis det er de jeg tror det er så ja, men det er ikke garantert at det er det. Info vet jeg pent lite om, og Klipsch var naturligvis ikke så villigg til å gi slipp på noe info da jeg sendte dem en mail ang. denne serien .

Skal poste linkene som jeg finner dem igjen!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har dere den ultimate råkkehøyttalern:

Aktiv sak. Elementene er 12, 15 og 18". Spiller ned til 26Hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ht over i fra Klipsch?

Det ligger par LA SCALA ute på torget,dersom noen ikke har fått det med seg,102w følsomhet på disse vel?Har aldri hørt det,ikke akkurat WAF faktor med stor W...men lyden....iflg en jeg kjenner låter de visst stort...Prisen på disse er 25k med 5års garanti!

Spiller visst ikke dypt,så kjøpern ryker vel på en klipsch sub i tillegg...he he.:roll:

Er det noen her på tråden som kan svare på om "gamle "rf-7 er en bedre ht enn rf-82,lå ett sett på finn her,eller det var 2 sett fra samme selger(brukt i surround he he)...de er sorte midt i elementene,ellers ser de rimelig like ut fra mitt syn i allefall,skulle vært gøy å hørt de en gang...i forhold til mine rf-82..

Nå har jeg hørt rf-63...og ble mildt sagt sjokkert overhva denne gir,riktignok med fet elektronikk,men de spiller helt sykt bra.....hvis ikke den neste serien er smakfull,så blir det nok 63 på meg neste gang,kassene er jo i ekte tre,noe som gjør den bedre sikkert både lydmessig og lookmessig(noe som teller litt for meg)..virker denne mye solidere bygget...eller rettere sagt den ER bedre bygget.

visstnok også made in USA...de billigere seriene inkl mine rf-82 er vel ekte kinaproduksjon???.

uansett kjempefornøyd med mine rf-82 jeg da,...:grin:

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ta deg en tur innom Haugesund i sommer så skal du få høre hvordan RF-7 på en skikkelig rørforsterker låter

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ixos 76

Spiller visst ikke dypt,så kjøpern ryker vel på en klipsch sub i tillegg...he he.:roll:
    Jeg har noen få låter med relativt bra "byp"bass, og som en kamerat av meg sa når jeg guffa på litt; "fxxn, øreflippa og håret vibrerte jo". Så joda, de går djupere enn hva folk tror, men ikke på normale låter, så en bra sub er uten tvil en god investering.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ixos 76

Nei, de er fra Meyer Sound. MTS4A. 140dB peak, 127 kilo per stk og 144 cm høye.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Litt pirking, men det er ingenting som heter rørwatt. Klipsch fungerer godt på mindre forsterkere fordi de er lettdrevne, og rørforsterkere oppfattes som kraftigere enn en transistorforsterker fordi de er snillere når de klipper/presses. Men en watt er og blir en watt....
    Snillere? Jeg har ikke stort med erfaring med rør men musikk skal vel ikke klippes uansett? Forklaringen kan vel ikke bli noe annet enn at de gir mer strøm enn AB i forhold til likt antall watt?

Angående Klipsch har jeg lyst til å tilføye litt. At Klipsch er gode på rock er det vel liten tvil om og således passer veldig godt til trådstarters ønske også i forhold til pris.

Men til de beste innpillingene, dvs hovedsaklig akustisk, så synes jeg de ikke er gode i forhold til mange andre høyttalere. Jeg spilte nesten bare rock tidligere men mye mindre nå rett og slett for at jeg ikke får unnyttet kvaliteten til anlegget med rock. Eller er deg jeg som ikke vet om referanseinnspillinger på rock? Det eneste jeg vet om med bra lyd er Dire Straits men hører ikke på dem lengre.

Så en typisk høyttaler til Rock men det er grunner for at endel ikke liker Klipsch ... De gangene jeg har hørt på dem synes jeg de er relativt dårlige bortsett fra at de trøkker godt og engasjerer på typisk rock.

En liten motvekt til alt halleluja prat....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Snillere? Jeg har ikke stort med erfaring med rør men musikk skal vel ikke klippes uansett? Forklaringen kan vel ikke bli noe annet enn at de gir mer strøm enn AB i forhold til likt antall watt?

Angående Klipsch har jeg lyst til å tilføye litt. At Klipsch er gode på rock er det vel liten tvil om og således passer veldig godt til trådstarters ønske også i forhold til pris.

Men til de beste innpillingene, dvs hovedsaklig akustisk, så synes jeg de ikke er gode i forhold til mange andre høyttalere. Jeg spilte nesten bare rock tidligere men mye mindre nå rett og slett for at jeg ikke får unnyttet kvaliteten til anlegget med rock. Eller er deg jeg som ikke vet om referanseinnspillinger på rock? Det eneste jeg vet om med bra lyd er Dire Straits men hører ikke på dem lengre.

Så en typisk høyttaler til Rock men det er grunner for at endel ikke liker Klipsch ... De gangene jeg har hørt på dem synes jeg de er relativt dårlige bortsett fra at de trøkker godt og engasjerer på typisk rock.

En liten motvekt til alt halleluja prat....
    Nå er vel dine høyttalere av et fabrikat det har vært mye halleluja prat om. Rimelige elementer i forholdsvis rimelige kabinetter som blir solgt til en ublu pris.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Nå er vel dine høyttalere av et fabrikat det har vært mye halleluja prat om. Rimelige elementer i forholdsvis rimelige kabinetter som blir solgt til en ublu pris.
    Har`n vært stor i kjeften? Hvilke HT har Antonx da?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    He, he... det er dine ord :-D .. Det er lydkvaliteten som gjelder ;-) Hva elementene og kabinett koster vet jeg ikke. Tor gir ofte tilbud og selger ofte demomodeller. Mine fikk jeg for 17,5k (demo).

Hvis du sjekker er det ikke ofte jeg har anbefalt mine egne. Jeg anbefaler dem bare når jeg føler at det kan være riktig høyttaler for vedkommende.
    Jeg har ProAc D15, Sugden A21Se og Cary 303/300 så er det nevnt.

Anbefaler aldri ProAc hvis det spilles mest typisk rock forresten. Ingen typisk rockehøyttaler, imo.

Men har det vært mye halleluja prat om ProAc? Jeg synes de får veldig lite oppmerksomhet og jeg ropte halleluja bare når jeg fikk dem på hjemlån. Driver ikke med halleluja til vanlig...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he... det er dine ord :-D .. Det er lydkvaliteten som gjelder ;-) Hva elementene og kabinett koster vet jeg ikke. Tor gir ofte tilbud og selger ofte demomodeller. Mine fikk jeg for 17,5k (demo)...
    Så du har noe billig-greier du òg Trenger ikke bortforklare det. Bryt sammen, tilstå og "get over it".

Nevner at rocke-entusiaster har like mange referanser som i jazz-klassen. Synes ellers at mine referanser er så variert at det er mange som ikke tror at det går an å være så allsidig. Jeg er veldig lite allsidig i forhold til andre, jeg liker kun! god musikk! Enklere får man det ikke. Og lyden i RF63 holder til alle referansene mine innen musikk, som til film. De spiller med stor pondus der det skal være det, og så spiller de jaggu slik jeg liker det på alt fra Bremnes til Beatles og Beethoven til Blackmore. Får det bare ikke bedre. Skjønner at det kan være et "tap av ansikt" for enkelte og like en såkalt rocka HT. Men vi i den tøffeste klassen tør å snakke om det vi sjø:-D Trenger ikke være en dårlig HT fordi den spiller rock som rock skal spilles.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ja... du skulle bare ha hørt forskjellen mellom ProAc Response serien og Klipsch RF serien med f.eks P.Barber .. . . Sier ikke mer men bra du er fornøyd da 8)..... (joda prisforskjell er det...)

Som alltid... det låter alltid veldig bra helt til du har hørt noe bedre....

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ja... du skulle bare ha hørt forskjellen mellom ProAc Response serien og Klipsch RF serien med f.eks P.Barber .. . . Sier ikke mer men bra du er fornøyd da 8)..... (joda prisforskjell er det...)

Som alltid... det låter alltid veldig bra helt til du har hørt noe bedre....
    Synd at "folk" tror at jeg ikke har hørt noe annet enn det jeg har i dag. Tror jeg har hørt nok til å gjøre meg opp en mening selv.
    Hvor mange ganger har jeg ikke hørt: "bare vent til du hører noe bedre". Og joda, jeg har byttet utstyr ofte. Og joda, jeg nærmer meg målet. Og joda, jeg er for hver dag som går, styrket i troen på at RF63/83 er den ultimate rocke-HT. 63 til mitt rom. Og 83 til noget større rom. På kinolyd tror jeg ikke vi skal diskutere andre løsninger enn Klipsch. Skjønner ikke at dere får utnytta 83 i rom mindre en mitt. Men der er det jo smaken vi er tilbake på.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke andre høyttalere har du hatt?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke andre høyttalere har du hatt?
    Du trodde jeg var førstegangskjøper du. hehe...

Lurer på hva du mener med dette?

Men til de beste innpillingene, dvs hovedsaklig akustisk, så synes jeg de ikke er gode i forhold til mange andre høyttalere. Jeg spilte nesten bare rock tidligere, men mye mindre nå rett og slett for at jeg ikke får utnyttet kvaliteten til anlegget med rock
    Har du hørt den såkalte ref.cd`en med Lofgren, "Acoustic live", på Klipsch FR63?
    Hvorfor er de akustiske innspillingene bedre enn de "elektriske"?
    Og kjøper du musikk anlegget ditt liker? Hvorfor ikke kjøpe musikk du selv liker, for deretter kjøpe utstyr som spiller musikken din "riktig"?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lofgren plata låter bra på omtrent alle ;-). Det er jo brukt pick-up mic og han har sikkert spesielt gode strenger. Det blir jo omtrent mono men låter strålende alikevel. Vokalen er ikke mer enn middels godt gjengitt, imo.

Elektrisk gitar kan absolutt låte like godt, imo. Jeg har et par referanse innspillinger av akustisk musikk hvor det er noe el-gitar på. Det beviste for meg at det er innspillingskvaliteten som er det svake punktet ikke instrumentet i seg selv. Mesteparten av min samling består av rock men veldig få av dem har noe i nærheten av eksemplarisk kvalitet. Har jeg først brukt mange penger på god lyd vil jeg oppleve god lyd også. Da blir det til at jeg setter på vokaljazz, pop og akusisk for å nyte best mens rock blir mere "bakgrunnsmusikk". Nå mener jeg typisk "rock rock".. Cash, Lofren, Ben Harper, Jack Johnson, mm har god lyd men ikke akkurat referanselyd. Til de andre platene kunne jeg gjerne hatt et anlegg nr. 2 med Klipsch.

Jeg spurte om tidligere høyttalere for å vite litt om dine referanser. Alt er jo i forhold til noe annet. Alle høyttalere er jo langt unna orginalen, dvs hvis du har ørene der mikrofonene er. Ser nå at du har hatt B&W og SA.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke orket å lese hele denne tråden, så noen har kanskje sagt det allerede:
    Ønsker man de ultimate rocke-høyttalerne bør man kanskje gå inn i PA verdenen. Der finnes det faktisk mye som kan brukes hjemme, som spiller rock virkelig bra.
    Selv har jeg 4 relativt små PA høyttalere som spiller fletta av mye av det som selges i butikkene i dag. Men ulempen er jo at de ikke er så vakre å ha i stua da....

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser vi har to helt forskjellige innfallsvinkler på saken, Antonx. Enige blir vi ikke, det er helt sikkert. Når det gjelder referanser i musikk så er det håpløst for deg å fortelle meg at enkelte plater ikke er referanser. Det må nok bli øret som hører.
    Ta foreksempel en McCartney-plate som "McCartney II" som kom i `80. Den var jo av enkelte geniforklart på grunn av sin eksperimentelle måtte lyden var skrudd på. For meg så låter som mannen synger igjennom en blekkboks. Og Metallica sitt sorte album er av den yngre hær ansett som noe av det tøffeste verden har fått av lyd. Forstå det den som kan.
    For meg så kan jeg jo nevne at den HT som fikser "Who do we think we are" med Purple er en HT som jeg liker. Og da snakker vi om å høre alle aksentene på skarptrommen også. Samtidig bør den fikse gammel Pink Floyd, Beatles, Stones Dylan, ELP, Yes, Zappa............................................s kjønner?
    Krava er der.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser det er bred uenighet her,og jeg heller mer over til klipsch.....har hatt,infinty,sm 155,sa 1250,kirkaeter stativfaenskap,og nå mine rf-82,JEG syntes rf-82 gir meg utrolig mye med mange typer musikk,som feks andrew lloyd webber,Zamfir,dire staits(hvis det kalles rock er det jo ok),til og med mer klassisk låter meget bra,har flere sagt her hos meg,...aldri hatt ht som er så gode på det meste som disse...og til prisen mener jeg det mye for pengene,... testa mot en kamerat sie sa 1750 her,og det var VELDIG lite moro i sammenlikning,men det spiller fint de og...hatt sa i 3 år,og var fornøyd,men det er ikke noe bass!i forhold da

men til saken,proac har jeg hørt på Lyric...flere forskjellige par i det indre lytterom på cary sli 80 amp,mulig det er å hive bensin på bålet,men jeg skjønner ikke hva som er så fint med proac....syntes de låter lite engasjerende,de jeg har hørt der i allefall,og det er med en BRA forsterker,cary sli er jo en habil forsterker..jeg har hørt de med forskjellig musikk...mulig bare jeg er helt i klipschrus da men....smaken er ulik,det skal vel alle produsentene være sjeleglade for...

nåer en har et ht budsjett på 10 er i allefall min mening at rf serien til klipsch er et godt valg,på toppen trenger en ikke ha en sinnsyk forsterker for å få golyd med sånt utstyr..

men igjen,vi er alle forskjellige...ingen her som har vært i Trøgstad å hentet seg et par la scala ...he he...

Mvh Espen:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til prisen og i rett sjanger tror jeg også at klipsch har få konkurrenter. Trommer og el-gitarer tror jeg er god mat til Klipsch. Engasjernede, dynamisk og med godt driv.

Men når en vakker kvinnevokal et par gitarar og et piano opptaget akustisk eller en kammerkonsert skal gjengis nøyaktig finnes det bedre høyttalere enn klipschene. Det er min ærlige mening. Her er f.eks ProAc i en helt annen klasse.

Side 16 av 17 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •