Den ultimate rock-høyttaler!!! - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 17 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 334
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mitt poeng er ikke høy lyd, men rett lyd. Rett lyd for meg og min allsidige musikksmak. Skal først og fremst spille 70-talls musikken min på rett måte. Men den skal også spille alt fra Kari Bremnes til Dimmu Borgir på en ok måte. Det er egentlig umulig, men målet er at det skal være gøy å lytte til musikk. Jeg er så drittlei av å høre etter lyder og frekvenser og alt det som følger med. Jeg vil trives. Dermed basta!

Når det gjelder vinkling: jeg bruker også "Amused to death" sitt åpningsspor som referanse og for å ikke rote meg helt bort. Hos meg er det som om jeg sitter utenfor campingvogna og hører hunden til naboen 2 vogner bortenfor til høyre, og radioen står nesten rett bak min venstre skulder. Eller så funker jo både Waters og PF på Klipsch. Og ikke minst begge ref. DVD`ene til Eagles låter kanon! Peter Gabriel og AC/DC er testet med det resultat at brennevinet kom på bordet! Det er det som er gøy! Bremnes-platen "Løsrivelse" og "The final cut" med PF anbefales på det sterkeste på Klipsch. Ble helt lam, og satt dønn rolig og nøyt hver en tone og ikke minst trommene
    Snakk om å få den "live"-følelsen jeg var ute etter.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Peter Gabriel og AC/DC er testet med det resultat at brennevinet kom på bordet!
    Hehe, konge. Skulle ønske du skrev testref. for hifi-blader.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt poeng er også rett lyd. Nærmer meg 36 år så ørene mine orker ikke flatt jern lenger. Men syntes også det er deilig å guffe på litt i korte perioder når man hører på noe som virkelig engasjerer. Har du hørt rf-82 Wiz? Er litt nysgjerrig på 63/83 hvis lydkvaliteteten er betydelig bedre. Hvis det er som jeg tror at alt bare er større dimensjonert for å kunne spille høyere så blir det ikke aktuelt å bytte ut 82 da som sagt de spiller høyt nok i bøtter og spann. Håper du har finni høyttalerne du har søkt etter.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig guffer jeg også opp lyden av og til. Hva skal man gjøre når god drikke settes på bordet en sen kveld? Sitte og se på anlegget Neida, høy lyd til sin tid. Eller er det vel nevnt mange steder etterhvert at RF63/83 har andre og forbedret utgave av både topp og bunn, samt skikkelig kassekonstruksjon.

Hehe, konge. Skulle ønske du skrev testref. for hifi-blader.
    Ja det skulle tatt seg ut Mr_Spock...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det gått noen dager, fått noen inntrykk ? Er det rett høytaler for deg?

Har blitt teoretisk klipsch'd i d siste så jeg skal ta meg en tur til tonart å få meg en skikkelig demo. Evnt kjøpe b2 bare for å teste det ut hjemme.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare si at det har aldri vært så morro å spille musikk! Tror jeg beholder disse noen år. Konklusjonen kommer vel ikke før de er noe mere innspilt, men kan ikke tenke meg mere rocka HT med såpass kvalitet på lyd, også når det gjelder såkalt "standard referansemusikk". Som jeg forresten er dritt lei av å høre. Finnes selvfølgelig krem der òg, men mye er dønn kjedelig.

SISTE:
    Har akkurat nå festet RS62 på veggen og RC64 er plassert under lerretet. Måtte ta to minutter før jeg setter igang innspillingen. Dette er store høytalere, og svarte! det er morro Får la de stå på utover og sjekke de i kveldingen.

Er nok Klipsched jeg òg...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når åpner du for demo?

Tror det er flere som kunne tenkt seg det etter alt det positive fra du har sagt om dem. Har hørt Klipsch et par ganger, men har ikke blitt bitt av basillen, men er egentlig ganske nysjerrig på dem.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut wiz:-)
    du har vel yamaha har du ikke?uten å ha noen fakta om dette ser jeg for meg det som en god match!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,jeg har klipsch rf-82 fornøyd med de,og hatt de noen mnd....

når det gjelder 63/83 så er disse av en mye bedre finish,og bedre kasser i tillegg til andre delefiltere(visstnok),83 krever stooore rom,men hørte 63 her,å for noen ht det er....spiller en helt sinnsyk dyp bass disse,med sine små elementer,hadde aldri trodd det skulle låte så bra!

Rf 63 ble spillt på sinnsyk rørelektronikk fra Engelske AUDIONOTE såkalte p4 balance blokker,på 15 rørwatt pr. kanal...

En helt ufattelig bass med dette..nå er det vel ikke mange som har flerkanalselektronikk som er noe i nærheten av dette,men jeg tviler ikke på at disse rf-63 jobber meget godt med mye annen god elektronikk også..

Selv bruker jeg mine rf-82 med 2x40 rørwatt og det låter meget bra,syntes oppsettet er noe kresent på kabelvalg,men funnet ut at det låter best med audioqest eller kimber i mine ører i allefall.....

Klipsch kommer med en ny serie etterhvert,disse havner trolig over 50k men kan bli gøy å se hva de kan prestere.:-D :-D

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt pirking, men det er ingenting som heter rørwatt. Klipsch fungerer godt på mindre forsterkere fordi de er lettdrevne, og rørforsterkere oppfattes som kraftigere enn en transistorforsterker fordi de er snillere når de klipper/presses. Men en watt er og blir en watt....

Spennende det du sier om en ny serie over 50k. Er dette noe som skal ta over for Array? Har du noen link...?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HåkonN: JBL har Array, ikke Klipsch.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    HåkonN: JBL har Array, ikke Klipsch.
    Selvfølgelig, skjønner ikke hva som fikk meg til å tenke på JBL Array... horn kanskje? :?

Spørsmålet står fortsatt. Noe mer info om Klipsch.... ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,det emd watten her veit dere..he he.HAR HATT TRANSISTORUTSTYR PÅ 100W SOM IKKE ER I NÆRHETEN AV DENNE 40 WATTERN UANSETT.

Men har bare hørt noen rykter ang.denne..kommer visst sen høst hvis det ikke blir forsinkelser da.

Den skal visst IKKE ta over for LA SCALA,men etter som jeg har skjønt være noe imellom.
    dukker det opp mer info,legger jeg det ut her..

(kanskje en tlf til AUDIOKOMPANIET hadde vært noe??

Ellers skulle jeg etter litt tid,kanskje vurdere rf-63 selv....det er flott ht,emd bedre kasser enn rf #2 serien.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Selvfølgelig, skjønner ikke hva som fikk meg til å tenke på JBL Array... horn kanskje? :?

Spørsmålet står fortsatt. Noe mer info om Klipsch.... ?
    Hei HåkonN, hva mener du med "mer info om Klipsch?", tenker du på wizkid sine? :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, HåkonN lurer på den nye Klipsch-serien til over 50k.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ok. Det gjør jeg også! :-D

Hvis de tilfredstiller forventningene mine, så kommer jeg til å bytte ut hele sublamitten her hjemme, ASAP!

Gleder meg som en unge!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Labbetuss,vi har nok noe å glede oss til,desverre litt kostbare,så det blir nok langt mellom disse brukte sikkert...men det er vel bare å begynne å spare

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ixos 76
    Ja Labbetuss,vi har nok noe å glede oss til,desverre litt kostbare,så det blir nok langt mellom disse brukte sikkert...men det er vel bare å begynne å spare
    Hehe ja! Jeg har allerede begynt faktisk!!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Hehe ja! Jeg har allerede begynt faktisk!!
    Edit: Har dere link til flere bilder av dem?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Edit: Har dere link til flere bilder av dem?
    Nei, bilder og info var det HåkonN ba om... :-) Og har du sett noen bilder noe sted?

Side 15 av 17 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •