Den ultimate rock-høyttaler!!! - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 17 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 334
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    MEN dersom en høyttaler trenger tusendvis av timer for å gi sitt beste så er det noe helt galt med konstruksjonen. Rundt 100 - 300 timer er nok for å "løse opp", og det er vel det vi snakker om, men for at alt skal spille optimalt skal det nok litt mer til, men ikke 100.000 ++ timer.
    Eh, er det sånn å forstå at jeg har kjøptkatta i sekken? Feilkonstruerte til og med? Men 100.000 ++ timer? Håper jeg lever så lenge...

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Eh, er det sånn å forstå at jeg har kjøptkatta i sekken? Feilkonstruerte til og med? Men 100.000 ++ timer? Håper jeg lever så lenge...
    Nei, du har ikke kjøpt "katta i sekken" heller ikke hunden. Du har gjort et valg som for deg og mange andre er bra. Det jeg ikke er enig i er antall timer for at det skal låte bra.

That's it

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes jeg så tallet 1W/1000t, når det gjaldt innspillingstid på RF63/83. Finnes det virkelig de som trenger lenger tid? Du nevnte bl.a. 100.000 timer.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wizkid, jeg vil tro at du kan spare noen timer på innspilling hvis du benytter det gode gamle front til front motfase trikset

Høyttalere front mot front helt intill hverandre.
    Koble en av høyttalerne i feil fase.
    Spill musikk i mono.
    Kast en dyne over høyttalerne for å dempe noe av lyden.

Når man spiller i mono gir høyttalerne fra seg svært lite lyd i forhold til normal drift. Jeg har pumpet 60 watt inn i mine RF-83 på denne måten i timesvis for å løse ting opp. Det hjalp.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes jeg så tallet 1W/1000t, når det gjaldt innspillingstid på RF63/83. Finnes det virkelig de som trenger lenger tid? Du nevnte bl.a. 100.000 timer.
    100 000 timer kan ikke være JBL, innen den tid har man recona elementene mer enn en gang

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    100 000 timer kan ikke være JBL, innen den tid har man recona elementene mer enn en gang
    :-D :-D

Litt god den ja.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting skal RF63 ha allerede etter få timer. Samboeren ville se en film i går. Harry Potter på Nrk :-| ble skrudd på og jeg forventet en kjedelig aften med mine chillinøtter. Etter kort tid ble jeg litt imponert over lyden. Det var jo tross alt "bare" stereo uten sub. For det jeg hørte var en bredde og "surround" som jeg aldri har hørt på noen HT før. Etter en times tid glemte jeg at det manglet både senter og surr-HT. Mot slutten nevnte jeg mine opplevelser til samboeren. Svaret kom kjapt og presist: "ja, det hører til og med jeg, men det var like bra på i går kveld også"! Da så vi en dokumentarfilm av noe så lyd det var det siste jeg tenkte på. Samboeren derimot la merke til det ops: Ikke det at jeg sa noe om mine manglende lytteregenskaper, men responderte som følger: "joda det var det, men i dag var det ennå litt bedre"...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ultimate Harry Potter-høyttaler?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harry er litt rock`n`roll, ikke sant?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harry Potter på Nrk :-| ble skrudd på og jeg forventet en kjedelig aften med mine chillinøtter.
    Fullstendig OT: Bloodhound Gang - The Bad Touch: "Put your hands down my pants and I'll bet you'll feel nuts"

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Fullstendig OT: Bloodhound Gang - The Bad Touch: "Put your hands down my pants and I'll bet you'll feel nuts"
    Du tok han du! Endelig!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som ha noen velvalgte ord angående analyse av målinger?

Første måling

Andre måling ca 100 timer etter

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydelig at det har skjedd noe. Regner med at denne selv finner ut i hvilket frekvensområde den skal korrigere siden det er forskjellige frekvenser for høyre og venstre?

Ser at det er størst forskjell ved de lavere frekvensene, og ikke mye oppover i frekvens.

Det jeg lurer på er om du får forskjellige resultater om du kjører f.eks. 5 analyser rett etter hverandre.

Men spørsmålet er jo: Hvordan oppfatter du lyden nå i forholfd til når de var nye?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Dette er målinger tatt av Yamaha RX-V2700 sin romkorreksjon.
    -Det er ikke foretatt noen manuell justering i etterkant.
    -Det er kjørt 3 RK etterhverandre i hver måling, og forskjellen mellom de er så minimal at det er ingenting å skrive hjem om.
    -Lyttet til musikk og film i dagene før siste RK, og lyden ble sinnsykt dårlig etterhvert. Etter å ha kjørt RK i går ble det ba igjen. I forhold til første dagen er lyden i dag veldig bra. Fikk løftet et innestengt og bokslignende lydbilde. Har nok noe igjen, men tålmodighet kommer ikke på boks dessverre.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tålmodighet kommer på tube, og heter "Ventesalve". Av og til må en smøre seg med et tykt lag.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leker ennå med plassering og vinkling av RF63. Hvordan har dere vinklet horna deres?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer litt an på hvordan du liker lyden wizkid. Jeg har vinklet dem ganske mye inn mot lytteren for et mer direkte og livlig lydbilde, men lydbildet blir dog ikke så stort og bredt som det gjerne hadde blitt med mindre vinkling

Det er bare å prøve seg fram, og se hvilken plassering som passer deg best! :-D

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det jeg også bruker å gjøre, prøve meg frem. Jeg bare lurte på om noen hadde bastante meninger med horn og vinkling osv.
    Jeg har til nå vinklet de som jeg brukte på "vanlige" diskant-HT. Altså inn mot senter så mye at jeg ser bare en liten del av innsiden på HT. Funker bra det så langt. Kommer til å jobbe med saken til jeg har prøvd det meste.

Newcomer soundpressure sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er den ultimate rock-høyttaler? Kan det være Klipsch, eller B&W av en eller annen modell? Flytter de luft nok til at lytteren blir anpusten? Eller er det noe helt annet merke som tar rotta på de fleste andre?
    Jeg spør, dere svarer. Trenger innspill!!!
    Til rock og hardrock eller metal bør du prøve 2 PA topper sammen med 2 PA bunner. passive sådan og så amper du opp med nok effekt. og vips så har du det beste og råeste Rocke oppsettet. Og det finnes mange PA systemer der ute som på lyd kvalitet overgår mange av de hifi sytemene som nevnes her i denne tråden.

Roy

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også vinklet mine rf-82 så jeg så vidt ser siden på dem, Med denne plasseringen fikk jeg en aha opplevelse med q sounden på Amused to death ihvertfall. Jeg syntes det går i bølger hvordan mine låter også. Fra innesteng og boksete til åpent og detaljert. tror jeg nærmer meg 100 timer innspilling nå. har hatt rundt 110db i sweetspot og det hørtes bra ut med full kontroll. Kan bare tenke meg hvor råe rf-63 og 83 er men 82 spiller mer enn høyt nok for meg iallefall.

Side 14 av 17 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •