Den ultimate rock-høyttaler!!! - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 17 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 334
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

jepp

Stereofil er det bare godt å si om! bare synn de er en av de minste hifi butikkene i Oslo. (kanskje den minste?)
    Men vet man hva man skal ha så spiller jo ikke det noen rolle uansett.

Grattulerer så mye, jeg har faktisk kunn hørt klipch 62 men syns den også låt bra selvom det er en langt billigere sak.

Hva blir bakhøyalere i oppsettet ?

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hørtes jo knallbra ut, Wizkid. Gratulerer med nye høyttalere!

Har du fått hørt både rf-63 og rf-83 godt nok til å kunne påpeke (u)likheter? Og vet du om Stereofil har mulighet til å levere i hele landet (les: Trondheim)?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nybestilte høyttalere, wizkid. Stereofil-gutta er gjengen sin det, som vet hva kundeservice er. Har også gode erfaringer med den butikken selv, en ekte entusiastbutikk.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Tonart kunne gi 10% på full 5.1. Hva med 5.0, spurte jeg. Ingen rabatter da gutten min, svarte de så. Rabatten de ga fikk de fra importøren kun ved 5.1, og de hadde ingenting å gå på.
    Status: -1 kunde.
    Jeg vet hva audiocompaniet tar for disse høyttalerene ut til leverandører, så jeg kan bekrefte at dette er bare tullprat. Her har de masse å gå på på alle høyttalersettene. En rabatt på 10-15% bør lett kunne forhandles, og butikken tjener fortsatt greit.
    Jeg fikk også et hyggelig tilbud på oppsettet fra Stereofil, mens Oslo Hifisenter levert samme leksa angående fortjeneste, så der var det helt uaktuelt å handle.

Uansett...... Gratulerer med valget:-D :-D :-D
    Selv har jeg nettopp fått bestilt 2 par RS62, men jeg venter fortsatt på leveringsdato. Populært med Klipsch om dagen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    vet du om Stereofil har mulighet til å levere i hele landet (les: Trondheim)?
    Når jeg snakket med dem sist sa de hvertfall at levering ikke var noe problem uansett hvor i landet man bodde
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk 17,5% avslag på 7.0 pakka mi + gratis levert på døra av OHFC

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan annbefale jfs sound systems! De gir meg 10% rabatt på alt jeg bestiller derifra..god service også, gratulerer med nye speakers da wizzy

Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først, grattis med valg wizkid! Du har ialefall gjort leksa når det gjelder lytting og vurdering

Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Musikk Magazinet i Bergen fører Klipsch hvertfall...
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Jepp, Musik Magazinet og Sony Center fører Klipsch og har noen modeller utstilit i sine lokaler. Dog kan de fleste forretningene i byn skaffe dem såvidt jeg forstod, og det å fiske etter best pris er "ige nogen" dum ide 8)

Takk, skal stikke hodet innom de i nærmeste framtid

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det et problem at de bare spiller til 21kHz +/-3dB?

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det Wizkid, har du fått høyttalerne ennå?

Spent på å høre hvordan e låter rett ut av esken i rommet ditt, og hvor mye de forandrer seg når de spilles inn. Etter det jeg har hørt er det snakk om ganske markante forskjeller.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Er det et problem at de bare spiller til 21kHz +/-3dB?
    Hva er det du refererer til her?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er RF63 i hus (pust/pes!). Tungt å bære de opp til herreavd. i 2. etg alene! Blir satt opp i løpet av dagen! Rapporter kommer!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er RF63 i hus (pust/pes!). Tungt å bære de opp til herreavd. i 2. etg alene! Blir satt opp i løpet av dagen! Rapporter kommer!
    Spennende, på med Burn - håper det rocker
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Who do we think we are" er dagens Purple-plate! For en feit lyd! Blir jo bare sittende og nyte, og det lover bra. Det mangler litt i forhold til det paret jeg hørte i Trondheim, men de er slett ikke dårlige rett ut av esken. Gleder meg til fortsettelsen, men kommer ikke til å lytte etter hvor mange timer det tar før de er optimale. Det blir som med SA Explorerne, det kommer plutselig en dag da en skjønner når de er innspilte. Må vel jobbe endel med plassering og vinkling tenker jeg. Har de på eksakt samme sted som Explorerne nå. Det får bare bli sånn til helgen.
    Spilte en liten snutt på B&W 603 S3, som til daglig hører til i stua, for å sammenligne. RF63 ga mye mere på samme volum, men hørte at 603 var innspilt selv om lydref. var forskjellig.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gjenstår det å se om disse er de ultimate rockehøyttalerne. For min del så har jeg lagt høyttalerskifte litt på hylla og venter på at Parasound skal få ut den nye forforsterken med bass management. Med den nye CD-spilleren så synes jeg cabassene leverer gode varer, men de mangler litt i bunnen.

Det jeg fant ut etter å ha hørt på alle de høyttalerne som har vært oppe til diskusjon i denne tråden er at det er vanskelig å sammenligne høyttalere presentert i forskjellige rom og med forskjellig elektronikk. TL260 hørte jeg i to forskjellige rom og med to forskjellige komponentoppsett. Det første jeg hørte var helt forferdelig. I et skikkelig rom med Primare-elektronikk så låt det skikkelig bra.

Klipsch har jeg hørt på tre ganger. Den siste gangen var med Arcam FMJ-oppsett på Stereofil. Dette trodde jeg skulle være en supermatch, men det svingte liksom ikke helt.

Det er mange faktoerer som spiller inn og jeg synes det er rimelig vanskelig å sammenligne. Det beste er nok hjemlån, men det er noe forferdelig styr. Er det noen som har noen tips til hvordan man evaluerer høyttalere når man er i en butikk?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte også på den kritikerroste JBL 1400 Array BG. Koblet opp på McIntosh, låt HT`en papp fra mellomtone og nedover. Aldri hørt styggere basstromme på Deep Purple!??!!
    eller kanskje du ikke har hørt det så bra før? eller kanskje du hørte faktisk hva som ble spilt inn i studio for 1. gang i ditt liv?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geva1
    eller kanskje du ikke har hørt det så bra før? eller kanskje du hørte faktisk hva som ble spilt inn i studio for 1. gang i ditt liv?
    Kanskje det ja? Tenkte ikke over den vinklingen før du nevnte det. For jeg har vel ikke hørt 1400 Array før, ikke studioerfaring, ikke live-erfaring og heller ikke vært lydmann live og studio. Neida, jeg har hørte de på messen i Molde før jul engang på annen elektronikk, og jeg likte de ikke den dagen heller. Så hvis skarptrommen min har hørtes sånn ut så har jeg enten drept lydmannen eller solgt skarptrommen. Og skarptrommen min er av det kalibret som går under "referanse". Det vil si at hodet til lydmannen ligger tynt an :evil:
    Smaken er som baken, den er delt i 2. Synd det er noen som faller down in the hole... (en spøk).

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geva1
    Hvilke studio er det som bruker Klipch?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    Hvilke studio er det som bruker Klipch?
    Det lurer jeg på også? Er det nevnt noe sted?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter et døgn pause fra RF63 gikk jeg inn og slo av AC/DC som ha stått på i et døgn. Allerede når jeg nærmet meg døren fra utsiden kunne jeg fornemme at bassen har løsnet betraktelig. Satte på div ref. CD`er og lyttet Morsomt tenkte jeg. Satte så på musikk jeg liker :-D Blir dette bedre dag for dag, så vet ikke jeg. Satte så på "Who do we think we are" med Purple igjen Javel ja! Dette nærmer seg et par av de så lenge ettersøkte høyttalerne. Og det etter kun 24 timer!
    Gleder meg til jeg passerer 100 timer, og 1000 timer tør jeg ikke tenke på

Side 12 av 17 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •