Den ultimate rock-høyttaler!!! - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 17 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 334
    Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Du kan jo bytte til et audio transparent lerret som smx, så kan du bruke større lerret.:-)?
    Har jo vært inne på tanken, men man bør jo prøve å begrense seg litt. For min del tror jeg at det står mellom RF-82 og RF-63. Jeg skal prøve å få testet disse opp mot hverandre for å se om prisforskjellen kan forsvares. Går jeg for RF-82 blir det jo mer penger til en god forforsterker som er siste lenken som mangler for å få en god hifikjede parallelt med hjemmekinokjeden.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seymour AV | Center Stage Screens har materiale tilsvarende smx, elektrisk motorisert til ein veldig rimelig pris. Mange valg, også kun materiale.:-)

Trenger ikkje bli dyrt, mitt 120" lerret med autolink kom på 11tusen, langt under det ein må ut med her til lands.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Seymour AV | Center Stage Screens har materiale tilsvarende smx, elektrisk motorisert til ein veldig rimelig pris. Mange valg, også kun materiale.:-)

Trenger ikkje bli dyrt, mitt 120" lerret med autolink kom på 11tusen, langt under det ein må ut med her til lands.
    Det ser jo bra ut det her, men jeg har nok for begrenset plass. Skal lerretet være fremfor høyttalerne så må det lengre ut i rommet og dermed nærmere sofaen. Da må jeg ha et mindre lerret og dermed blir det ikke fremfor høyttaleren likevel. Det blir nok bare kål. Men takk for tipset. Det kan jo bli aktuelt senere. Jeg har ikke tenkt til å bo i den leiligheten resten av livet. En gang får jeg nok et dedikert rom til å boltre meg i jeg også.

Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ultimate rock høyttaler..hmm.. mange gode men skal gå helt utenom de fleste i denne linken og si CV AL1000. Ja den spiller ikke fryktelig pent, men rock skal være litt "møkkete" til tider. Men gud for en utrolig morsom høyttaler.
    Har man nok forsterkerkraft er dette en fysisk opplevelse uten tvil!!:-D

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange misforstår uttrykket, "rock skal være rølpete". Det er ikke i høyttalerne rølpen skal ligge. Og ikke er det noe poeng i å spille dårlig heller. Rølp er vel attituden og sounden en rocker har når han spiller på instrumentet. Selv The Ramones syntes det var ok å kunne spille. Mange tror "brødrene" Ramone bare rølpa ivei på lykke og fromme.
    Når det gjelder lydbildet så er det forvrengt og triksa og miksa ferdig i studio. Har man i tillegg en helt på trynet dårlig HT, (tenker ikke på CV!), låter jo alt feil og produsenten blir lyn hakke forbannet. En høyttaler har selvsagt evnen til å farge lydbilde den veien den spesifikke lytteren vil. Og da er vi vel tilbake til horn eller ikke horn etc...

Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg i mye av det. Lyttereb er jo selvfølgelig den viktigste i avgjørelsen. Folk har forskjellig referanser og ønsker rundt lydbildet og dette gir ofte store forskjell i valg av høyttaler. Har hatt CV og faktisk AL1000 og synes de låt tøft på noe rock(og gjerne litt metal), mens andre steder datt de helt gjennom. Må inrømme at i forhold til en pris på 10K som de kostet, så var det få høyttalere i klassen som matchen engasjement og fysisk tilstedeværelse. Må vel si at CV er en typisk bang for the buck...

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir dette nå et rent musikk anlegg eller kombi musikk/kino?
    Som tidligere nevnt er jeg på jakt og heller nok 80% kino 20% musikk og da er det vel Klipschen som står øverst på ønskelista.

Mvh Arne

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville bare nevne at høyttalere er bestilt....

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vi virkelig nødt til å spørre hvilke alltså? vært på lyttetest?
    Jeg tipper RF-63 jeg da..

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm.

kanskje TL260 ?

Hva ble det til ?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ** Trommevirvel **

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KviteKrist
    For ein ond tråd! Må jo skjønne at eg ikkje har peng til dette

Nokon som veit om det er muligt å beskue div. klipsch samt jbl i bergensområdet?

Musikk Magazinet i Bergen fører Klipsch hvertfall...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kombien TL260 og billig H/K er kanskje ikke rette måten å kjøre demo på 260`ene, men uansett så var inntrykket av 260`ene dønn kjedelig! Litt synd med elektronikken for jeg innbiller meg den har fortjent bedre. Men den var altså ikke min oppfatning av hva som er morro.
    Lyttet deretter på lite innspilte RF63, som imponerte. Tok med samme CD og lyttet deretter til RF83. De var en tanke mere inspilt enn 63 og de var jaggu morro! Rommet var på samme størrelse som mitt, men jeg har skråtak som gjør antall kubikkmeter luft til ca 2/3 av demorommet. Tenkte også på at 63 er en tanke strammere, samt alle anbefalinger fra "fagfolk". Det siste momentet er distansen fra vegg. 83 krever så mye lengde at den har blitt stående midt på gulvet, og den perfekte trekanten har blitt for liten.
    For å gjøre en lang historie kort: RF63 og RC64 er bestilt kommer kanskje onsdag. De har til og med eksakt de samme elementene. Altså, en match!

Rare greier dette med veilledende priser. Fikk kr. 0.00,- i rabatt i Trondheim pga "for lite å gå på". Måtte kjøpe komplett 5.1 sett for å få 10% i rabatt. Måtte også bestilles og hentes. Bor dessuten ikke i Tr.heim
    En rask tlf. til "noen sørpå", og jeg fikk de levert på døra for 12,5% under veilledende pris. Sparte ca. 3.600,- samt at de kommer på døra.
    Ikke sikkert de var billigst, men service skal de få poeng for hos de sørpå.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere da. :-) Regner med at det kommer tilbakemeldinger etterhvert som de blir innspilt?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice! Gratulerer wizkid!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Musikk Magazinet i Bergen fører Klipsch hvertfall...
    Jepp, Musik Magazinet og Sony Center fører Klipsch og har noen modeller utstilit i sine lokaler. Dog kan de fleste forretningene i byn skaffe dem såvidt jeg forstod, og det å fiske etter best pris er "ige nogen" dum ide 8)

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch

Gratulerer.
    Nå blir det det spennende å høre hva du sier etter innspillingstid osv.
    Kan du si hvor du handlet? Jeg fikk bare ca 6% i rabatt når jeg spurte om tilbud på HEL surround pakke hos Tonart i Trondheim, grumf.

Arne

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Warlock
    Gratulerer.
    Nå blir det det spennende å høre hva du sier etter innspillingstid osv.
    Kan du si hvor du handlet? Jeg fikk bare ca 6% i rabatt når jeg spurte om tilbud på HEL surround pakke hos Tonart i Trondheim, grumf.

Arne
    Tonart kunne gi 10% på full 5.1. Hva med 5.0, spurte jeg. Ingen rabatter da gutten min, svarte de så. Rabatten de ga fikk de fra importøren kun ved 5.1, og de hadde ingenting å gå på.
    Status: -1 kunde.

Har fra før god erfaring med Stereofil. Ringte de om hva de ville ha ferdig levert på døra, m.a.o. inkl. frakt. Billig, sa de. Sparte som sagt 12,5%, inkl. frakt.
    Status: +1 kunde.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte også på den kritikerroste JBL 1400 Array BG. Koblet opp på McIntosh, låt HT`en papp fra mellomtone og nedover. Aldri hørt styggere basstromme på Deep Purple!??!! Skjønte lite da gitt. Måtte være noe feil en eller annen plass på anlegget. Kunne ikke være bare rommet, som tross alt var et dedikert demorom.
    But what the hell, jeg er nå så nær den ultimate rock-høyttaler som det går an å komme etter mine ører. Håper de holder livet ut. Mitt liv vel og merke.

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch

Du har rett der. Kunne få mer rabatt hvis jeg handlet sub også.
    Har DD15 fra før, så jeg var ikke interessert i noen ny.
    Men kunne likevel få hele 6%?!!
    Arne

Side 11 av 17 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •