Den ultimate rock-høyttaler!!! - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 17 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 334
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ingenting er feil, bare det at når man leser artikler og tester om høyttalere/forsterkere som leverer varene, får man mersmak.. Den smileyen var egentlig bare litt ironisk! Det jeg har nå, som i sig'en min, fungerer allright, men ikke noe mer ikke noe mindre. Kunne tenkt meg å oppgradere til forsterker med flere krefter og mer dynamikk som Cayin, Hegel eller i beste fall NAD Master - med høyttalere som RF83 eller Triangle Celius Es. Bitt av oppgraderingsbasillen, er det ikke det det heter da? Bare det at jeg syns det manglet litt krefter, litt bass og litt detaljer i oppsettet mitt i dag. For all del det er jo bare gøy å la seg inspirere av slike tråder, bortsett fra at jeg tømmer lommeboken hele tiden hehe ops:

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stakk innom hificenterkjeden i dag etter jobb. JBL TL260 engasjerer virkelig. Umulig å holde foten i ro når man hører musikk på disse høyttalerne. Det ga absolutt mersmak. Jeg må nok tilbake med egen musikk for å høre mer.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker meg demo jeg også.. har du hørt noen av de større klipsch modellene da Lapavoni?
    Lurer på om TL260 er like kravstor på romstørelsen som RF-83, og hvem kan spille med mest trøkk på lavere volum?
    Hva tror du om TL260 på H/K Hellnoob?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Ønsker meg demo jeg også.. har du hørt noen av de større klipsch modellene da Lapavoni?
    Lurer på om TL260 er like kravstor på romstørelsen som RF-83, og hvem kan spille med mest trøkk på lavere volum?
    Hva tror du om TL260 på H/K Hellnoob?
    Dette er viktig for meg òg. Veldig viktig. Og etter det jeg leste på testen fra Lyd & Bilde så var RF83 like bra på lavt volum.

Sitat:
    "Endelig kan akustisk musikk som klassisk og jazz spilles med høy innlevelsesfaktor, og høyttalene opptrer normalt ved lavt lyttenivå.
    For mens andre rockehøyttalere må over et visst lydnivå før de låter riktig, har Klipsch RF-83 en evne til å låte relativt delikat når man spiller lavt. Dette har først og fremst med bassen å gjøre, som er lett og ledig, og responderer nesten jevnt i hele sitt frekvensområde."

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt på RF-63 hos Stereofil og RF-82 hos Fryd Hifi. Det er vanskelig å sammenligne i og med at rommene var så forskjellige. Rommet hos Stereofil er stort, harde flater hos Fryd og som ei vanlig stue hos Hificenterkjeden. Jeg må nok ta en til runde før jeg kan sammenligne ordentlig. Alle disse høyttalerne har det felles at de har en PA-følelse og at de engasjerer. Jeg har liksom ikke tatt disse høyttalerne seriøst før inntil nylig. Derfor har lyttingene egentlig bare vært for å sjekke om det går an å høre på i det hele tatt. Jeg må si at jeg har blitt gledelig overrasket.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en H/K 635, men fikk ikke brukt den på 260, så jeg vet ikke av egen erfaring. Men H/K har krefter, og JBL kommer fra samme gruppen (Harman-gruppen), så det trenger absolutt ikke bli feil. Jeg kan imidlertid ikke få sagt dette nok ganger: prøv ut selv! HFC har H/K, så en kombinasjon med 260 burde la seg prøvespille hos dem.

Første gang jeg hørte 260 var de drevet av en svær McIntosh, og jeg ble imponert over lydgjengivelsen på lave volumer. Jeg testet dem på Primareelektronikk (som jeg hadde den gang), og det gikk også svært bra.

Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ein ond tråd! Må jo skjønne at eg ikkje har peng til dette

Nokon som veit om det er muligt å beskue div. klipsch samt jbl i bergensområdet?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KviteKrist
    For ein ond tråd! Må jo skjønne at eg ikkje har peng til dette
    Ja, den er ond! Hele forumet er ondt, og har kostet meg masse penger!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vi har det jo så morro folkens:-D
    Hvorfor skal vi klage når kjerringa klager

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste testen i Fidelity på 260`en. Det gjorde meg litt skeptisk til denne.

Fritt sitert fra testen:

-...såpass ryddig at enkelte nok vil synes at høyttaleren kan virke litt tam.

-Her er simpelthen visse begrensninger i dynamisk kontrast og utklinging som minner om typisk elektrostat enn en dynamisk konstruksjon.

-Morofaktoren er dermed litt redusert i forhold til foreksempel en råtass som en typisk Klipsch.

Har forståelse for at folk kjøper denne, men kan ikke begripe hvorfor den skal se ut som den er laget av plastikk? Er dette noe som designeren har kommet opp med, eller er lyd som teller? Tenker da først og fremst på sølvfargen kombinert med pianolakk. Sølvfargede elementer fremhever, for meg vel og merke, platikkføleser i fleng. Ikke det at det er det avgjørende, men det er en psykologisk faktor.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom både Ton Art og Hifi Center-kjeden i forigårs, og det inntrykket jeg fikk etter en veldig kort runde med hver av disse (Klipsch Rf 83 og Jbl 260), stemmer litt overens med det du skriver Wizkid. Ikke det at Jbl'en virket tam, men synes Klipsch hadde mer av det trøkket og drivet jeg liker i rockemusikk. Synes den var bra på rolig musikk også.

Men dette var som sagt etter en kort lytterunde med bare fem-seks sanger. Det som derimot er sikkert, er at begge to er store høyttalere som sikkert trives best i større rom, og ikke mitt 16kvm krypinn.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir interessant å høre hva ørene dine sier, wizkid. Noen konkrete planer om lytterunde?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Det blir interessant å høre hva ørene dine sier, wizkid. Noen konkrete planer om lytterunde?
    Det var satt av en dag i forrige uke, men som alltid så kommer jobben i veien. Neste uke er det nye muligheter. Kan ikke bare sette av en ettermiddag til dette, må nok ha en hel dag.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.. TL260 er for tam? og den største centeren i serien blir også for tam, det lover ikke bra..
    RF-83 blir for stor for de fleste rom, da har du bare RF-63 igjen?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mine ord Whoracle, det er fritt sitert ut ifra en test som bør leses i sin helhet. Det er derimot disse sitatene jeg bet meg merke i.
    Uansett skal jeg høre på de før noen bestemmelse blir tatt. Uttalelsen om RF83 og romstørrelse er også hentet fra tester og konversering med selgere og testere, samt enkelte som har de i sin egen stue. Tror fremdeles at det er mine egne ører som kommer til å ta avgjørelsen til slutt.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å hører på united abominations nå og det låter egentlig helt konge..Nå er riktignok dette er en veldig god produskjon da, men jeg vil nok har lånt et øre til Druid var jeg deg..
    Ønsker meg kanskje litt mere fysisk trøkk i disse, men det blir på bekostning av mye annet om jeg feks velger Klipsch..
    Om TL260 er tam så er den iallefall uaktuell, det finner vel du ut av i nærmeste fremtid Wizzy? Jeg får ikke dratt på lytterunde med det første..

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Har forståelse for at folk kjøper denne, men kan ikke begripe hvorfor den skal se ut som den er laget av plastikk? Er dette noe som designeren har kommet opp med, eller er lyd som teller? Tenker da først og fremst på sølvfargen kombinert med pianolakk. Sølvfargede elementer fremhever, for meg vel og merke, platikkføleser i fleng. Ikke det at det er det avgjørende, men det er en psykologisk faktor.
    "Vulgært utseende elementer gir skyhøy Harryfaktor" Lurer på hva de egentlig har tenkt her for jeg har ikke hørt om noen som syntes kombinasjonen sort blank lakk og grå plastikk så spesielt bra ut.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det "gråe" på TL260 er ikke plastikk. Det er faktisk metall. Sikkert noen på JBL "fabrikken" som har tenkt at det ble mye kulere hvis de fikk metallet til å se ut som plastikk ;-)

Tror det er aluminium, ikke helt sikker...

Edit: Tenker selvfølgelig på det sølvgråe rundt elementene...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes høyttalerne ser mye kulere ut i virkeligheten enn på bilder. Jeg ble faktisk gledelig overrasket da jeg så de i butikken første gang.

Etter lytten jeg hadde i forrige uke så målte jeg opp muligheten for å ha disse stua. Det gikk ikke. De er 50 cm brede i bånn og det går ikke inn hos meg. Jeg må tilfelle ha et mindre lerret og det er ikke aktuelt. Da blir det vel Klipsch da.....?

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo bytte til et audio transparent lerret som smx, så kan du bruke større lerret.:-)?

Side 10 av 17 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •