Er subben min ødelagt? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 167
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    tror du d er så dyrt hvist d bare er ei sikring?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi noe til felles

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei ikkke viss det bare er en sikring, men viss det er forsterkeren så skal hifiklubben ha penger for å gjøre arbeidet og for eventuelt den nye forsterkeren.

Men far din kan skifte sikring det er slett ikke nødvendig å levere den inn til service viss det bare er en sikring.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du flaks er det kun en sikring som er gått. Men ofte kan skadene bli mer omfattende. Det er nok stor sjanse for at du må ta en eventuell rep på egen kappe siden man ganske enkelt kan se hva som er skjedd ut ifra hva som er svidd av.

La oss håpe det er sikringen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg håper d er ei sikring..
    =) men vet/ noen hvor sånn circa sikringa ligger henne?? må jeg skru opp subwooferen min? (plata bak)

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs..

På subben min (en litt gammel Kef Model 20) og en nyere KEF sub til KHT2005 serien, trengte jeg bare å skru opp en liten sak, for og så dra ut sikringen.

Gir du meg fem minutt, så skal jeg poste et bilde av dette. Tviler på det er særlig forskjell..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Jeg og har ett problem med høyttalerne mine, jeg har: Cerwin vega Clsc-12 og STK VS-20 effektforsterker som jeg e koplet til en gammel forsterker som jeg bruker som forforsterker.
    For når jeg guffer på en skikkelig bass test blir det bare dårlig å rar lyd. men ve ikke alt for høy lyd er det helt fint. Kan det ha noe med at jeg kopler forforsterkeren til effektforsterkeren ved at jeg har jack-mono-plugger i effektforsterkeren, og i forforsterkeren koplet jeg bare den i vanlig høyttalerinnganer for det er ikke pre out på forsterkeren.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her har du plassen hvor selve sikringen "bor".. En skrutrekker må du ha!

Så var den ute..

Liten og hendig sak..

Altså, det er lettere å sette sammen et bord fra IKEA! Tror dette går rimelig greit for fatt'ern din..:-D

Ps.. dårlige bilder skyldes mobilkamera..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bak på forsterkern har du sikkert en rund dings hvor det står FUSE. Denne kan du skru ut med en stjernetrekker eller noe... Er slik det oftest er iallefall.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dust123456
    Kan det ha noe med at jeg kopler forforsterkeren til effektforsterkeren ved at jeg har jack-mono-plugger i effektforsterkeren, og i forforsterkeren koplet jeg bare den i vanlig høyttalerinnganer for det er ikke pre out på forsterkeren.
    Definitivt :|

Det er ikke samme spenningsnivår på høyttalerutganger som på pre-out-utganger, så når du kobler høyttalerutgangene på en forforsterker til inngangen på en effektforsterker, så forsyner du effektforsterkeren med signaler den ikke er designet for å ta imot.

Dette er neppe særlig sunt for forforsterkeren heller, da høyttalerutgangene er beregnet på å kobles til passive høyttalere og ikke aktive forsterkere...

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Gir du meg fem minutt, så skal jeg poste et bilde av dette. Tviler på det er særlig forskjell..

Skrytegutt! Det tok syv minutter!!

Høres veldig snodig ut at en sånn bryter kan ryke noe særlig mer enn en sikring, hvertfall hvis ikke subben stod og spilte på full guffe mens bryteren ble slått over!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    subwooferren min stod av . så switsa jeg over på volt knappen (hadde den på 230) så switsja jeg åver på 110 volt.. etter jeg gjore dette sa d bare poff , så døde den
    takker for bildene
    men d er desverre ikke slik jeg har ,, jeg har leta på baksiden d eneste jeg fant var en liten gummi plate hvor d stod use only 250v fuse..
    kan noen hjelpe meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har funnet frem til riktig sted mister... Det skal være en sort runding der du kan sette en flat skrutrekker inn. Du kan nok også bruke neglen din... Ganske lett. Du trenger bare å skru maks en runde, så kan du ta den ut. Da ser du sikringen. Er denne svart, så kan du prøve deg med en ny sikring. Ser denne hel og fin ut, så kan det være noe annet alvorlig med subben.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk torsteinvh Men vil denne Netthandelen.no - Vis auksjon forsterkeren funka bra som forforsterker til anlegget mitt?

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dust123345677

Slutt å stjel tråden, start din egen om du har et problem? Tror ikke trådstarter er interressert i dine "problemer" om du forstår!

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av i love cerwin vega
    subwooferren min stod av . så switsa jeg over på volt knappen (hadde den på 230) så switsja jeg åver på 110 volt.. etter jeg gjore dette sa d bare poff , så døde den
    takker for bildene
    men d er desverre ikke slik jeg har ,, jeg har leta på baksiden d eneste jeg fant var en liten gummi plate hvor d stod use only 250v fuse..
    kan noen hjelpe meg?
    Fuse er sikring på engelsk, så da kan du nok pirke ut dette gummidekselet og finne sikringen bak der.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, jeg får vel prøve meg fram med et skrujern eller noe , takk forsvarene

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I love cerwin vega: Du må la folk få litt tid til å svare på tråden din også.. Hjelper ikke at du skriver 3 svar med 5minutters mellomrom. Hadde alle gjort dette så hadde forumet her blitt kaos... Skjønner ikke at ingen moderatorer har kicka på dette. Det er også ett pluss å lese igjennom posten sin og se at man ikke har for mange skrivefeil, og at man ikke skriver sms språk. Dvs at "det er ikke bra" blir "d r ikke bra".

Til selve tråden: Hvorfor rørte du knappen? Det må da være en grunn til at du trykka på den? Ikke at du handler før du tenker.. Ingen som bare rører den uten videre.. Du får prise deg lykkelig om det nytter å bytte sikring...

-totto

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da er han heldig... Likeretter og lyttebank har jo fått over dobbel av normalspenning over seg (selve forsterkeriet også for den saks skyld). Dette pleier ikke å være kjempe populært, og hvis det er en slo-blow sikring på "høspenning" siden så kan litt av hvert ha tatt kvelden.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, greit i fra nå av skal jeg ta det lit med ro, når det gjelder skrivinga og innleggene mine totto

Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •