B&W DM309 vs DALI Concept 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W DM309 vs DALI Concept 8

Jeg har tenkt og få meg nye høyttalere og da tenkte jeg på en av desse gulvhøyttalerene, men lurer og på hvilken av desse spiller renest og samtidsig høytest?

Jeg har en DENON PMA-1500AE forsterker som jeg bruker nå og de høyttalere jeg bruker nå er Quadral Rubin MK III og de spiller fint, men det er bare en fest så må jeg bytte elementer på de(er andre gangen nå) og da er det mellom tone høyttaleren jeg må bytte, men nå også bassen.

Og det som er rart er at det er kun på venstre side dette skjer

Hva er og anbefale av desse to høyttalere da?

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt consept 8 selv, men har ikke hørt bw så jeg skal ikke utale meg om de, men consept 8 kan jeg trykt anbefale, det er my morro faktor i disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan jeg tenke meg, men blir det noe bra med den forsterkeren jeg har da?

Har nå lest litt her på forumet og det er mange som mener at med 2*150 blir det kjempe trøkk, men på min forsterker som er 2*70 i 8 ohm og 2*140 i 4 ohm.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noe formening om desse høyttalerene da og om denne forsterkeren jeg har spiller bra med de høyttalerene da?

Noen som har prøvd denne kombinasjonen da?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 16-17 mai nå så du må bare vente litt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får aldrig for stor forsterker. Mener nok din er for liten, du burde ha min 150 watt. har selv concept 10 og en forsterker som gir 2x150 som er alt for lite på mine.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W DM309 hørte jeg i fjor da jeg var med en kamerat for å kjøpe anlegg. Fikk sammenliknet den med Dali 5005 og konkluderte med at vi likte Daliene best av disse. DM309 var helt ordinære, men heller ikke noe mer syns jeg! Consept-serien har jeg ikke hørt, men ettersom du finner begge de modellene du snakker om (og i tillegg forsterkeren), så bør det jo være enkelt å få til en sammenlikning i butikken.

En høyttaler som jeg derimot har hørt på denne forsterkeren er Dali Ikon6, og det var en knallkombinasjon! Et annet alternativ i den prisklassen er jo B&W DM603 som spiller ganske annerledes enn Ikonene. Er kun en smaksak hva man liker best der. Jeg vil uansett mene at du får igjen veldig mye for å gå opp til en av de høyttalerne jeg nevner her. Et prishopp du ikke vil angre på! PS: Det fins jo et bruktmarked også!

Når det gjelder størrelsen på forsterkeren, så ikke se deg blind på antall watt! Kan ikke skjønne at PMA1500 skal ha noe problemer med å drive noen av de nevnte høyttalerne her på en god måte, selv om det selvfølgelig alltid er bedre med større.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har ikke hørt noen av de enda men tenkte jeg skulle ta meg en tur på HiFi klubben og få høre på de to here pluss noen andre.

Da jeg kjøpte forsterkeren sa han som jeg kjøpte den av på Hifi i Drammen at den driver det meste av høyttalere da, så det er vell ikke tilfeldig det da?

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det fins noen butikk der du bor som fører Patos, så vil jeg anbefale deg å ta en lytt til Patos lyric410. Selv om jeg ikke har hørt dem direkte mot hverandre (har hørt dem i butikk), så er jeg ganske sikker på at denne har mer å gi enn B&W DM309 på alle måter.

Hvis det er til fest som er hovedformålet, så bør du vurdere QLN artec-serien. Den har de på Hi-fi Center Kjeden

(oi, ser at jeg skrev lyric410 på patosene. de heter selvsagt basic410!)

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_dvd
    Får aldrig for stor forsterker. Mener nok din er for liten, du burde ha min 150 watt. har selv concept 10 og en forsterker som gir 2x150 som er alt for lite på mine.

Tror nok Denon skal klare Concept 8 fint. Watt er ikke alt, Denon har strømsterke forsterkere.

Har selv hatt Concept 10, og savnet aldri mer trøkk da jeg brukte Vincent SP-331 som er 2x150w i 8Ohm.

Hva slags forsterker bruker du MR_dvd?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gimsegutten: Ikke som jeg vet er det noen butikker som har Patos og har hørt at det er bra høyttalere jeg og

Jeg og lurer på hvilken forsterker du bruker MR_dvd?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er disse høyttalerene da QLN Artech 8 vs Dali Concept 8?

Skal vell til HiFi klubben som er nermest for meg i Porsgrunn og der ligger også Hi-Fi Center kjeden som ikke ligger så langt fra HiFi klubben da.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denty
    Skal vell til HiFi klubben som er nermest for meg i Porsgrunn og der ligger også Hi-Fi Center kjeden som ikke ligger så langt fra HiFi klubben da.

Problem solved! :-) Dine ører er uansett det beste i verden, stol på de

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan du vere sikker på at jeg skal stole på mine ører, så da er det vell bare og komme seg dit og få høre litt på forskjellige da

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Problem solved! :-) Dine ører er uansett det beste i verden, stol på de
    Enig i den. Unødvendig å spørre hva andre mener om dette så lenge du får sjekket det på Hifi klubben selv.
    Lykke til med valget!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det er sant da Kasper, men ville bare høre hva andre hadde formening om disse høyttalerene da.

Kan vere litt lurt og spørre litt og da

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pratet med HiFi klubben i dag og han jeg snakket med anbefalte Dali Concet 8 til meg og der var ikke noe problem med og dra de høyttalerene med den forsterkeren jeg hadde da

Spurte han om han hadde hørt om QNL høyttalere og da sa han at det var vist konkurenten til CV og det var som natt og dag i forhold til Dali Concept 8.

Og han sa at den forsterkeren jeg har er oppgitt til 2*70watt i 8 ohm, men den har vist mere på lager da og det er strøm sterke forsterkere Denon har, så det byr ikke på noe problem sa han.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QLN 12 fikk mye bedre karakter i test mot nettop CV i siste hjemmekino tror jeg det var. hva klubben sier skal du ta med en klype salt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men jeg skal uansett høre på begge høyttalerene merkene da, så får jeg se.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja i dag ble det nye høyttalere på meg da:-D

Og hva tror dere det ble, jo Dali Concept 8 og nå gjennstår det bare innspilling av høyttalerene og litt fin justering av plassering av det lekkerbiskene mine

Så jeg venter til helga med og prøve de skikkelig ut

Jeg vil si jeg er kjempe fornøyd med de så langt da, jeg fikk ikke høre på qnl sine høyttalere da det var stengt da jeg kom der:cry:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •