Gammel vs ny, stor vs liten, Dali vs Tannoy

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gammel vs ny, stor vs liten, Dali vs Tannoy

Hei godtfolk! :P

Jeg sliter litt med valgets kvaler her jeg sitter, da jeg har sånn halvveis lovt ut å kjøpe ett sett Dali 606 (til). Og samtidig har jeg ganske lyst til å handle, eller iaff høre på ett par med Tannoy Fusion 2/Mercury F-2!

Om Dali'ene er godt behandlet, vil jeg kunne oppleve et like oppløst og livlig lydbilde med disse som med Tannoy'ene, om jeg for eks. setter sammen nye delefilter, legger i bedre demping og bedre internkabling?

De begynner jo å bli gamle disse også, og det er jo ikke det som er mest hi-end å få kjøpt liksom, men jeg regner med jeg får et litt fyldigere lydbilde med Dali'ene, da de er (i kvantitet) bedre bestykket!

Hadde vært fint om noen kunne komme med noen synspunkter her, for jeg sliter litt med å velge!

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så du vet det så er det stor forskjel på Dali 606 og 6006. 6006 er langt bedre på det meste, mere detaljer, og mye mere sammenhengenede lyd. Så 606 og 808 begynner vel å gå ut på dato. Tannoy har jeg ikke hørt, mens Dali lyden er jo lett å like.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har ett sett 606 fra før, og jeg veit jeg likte de veldig godt så lenge de var i orden..

Men kan hende jeg blir skuffa, når jeg får høre de igjen liksom!

Har også veldig lyst på stativhøyttalere, men jeg får iaff høre på dem, så får vi se hva jeg bestemmer meg for!

Men er det noen enkle knep jeg kan gjøre for å få 606'ene til å låte bedre/bli mer detaljerte? Delefilteret i disse er jo ikke rare greiene liksom..

Stativhøyttalere frister litt, men er redd jeg har vendt meg til gulvstående, slik at det blir for tamt rett og slett..? :s

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan nokk lett få 606 til å spille bedre ja. Bare å bytte ut kondensatorene i filteret til en bedre type. Eltek har mye bra til dette, du bør også i samme slengen bytte ut motstandene til metaloksyd motstander. Til bassen bør du ha inn flere i paralell, slik at de får bedre kontroll i bassen. Fortel gutta på Eltek hva verdien på motsandene er så finner de riktig verdi på de nåe du skal ha flere i paralell.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg ser for meg at (om 606'ene er i god stand) jeg vil bli mer fornøyd med kraften og tyngden i lydbildet fra Dali'ene enn med Tannoy'ene.. Om jeg blir direkte misfornøyd så er det jo ikke værre enn at jeg oppgraderer de litt, eller selger dem videre..

Liker liksom det meste med de høyttalerne! Får bare håpe at ørene mine ikke har vokst helt fra lyden de kommer med..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •