PB13-Ultra - alt om den nye bokssuben fra SVS - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 18 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 356
    Newcomer GeirBraaten sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    :!: :!:
    Hehe.Står bl.a hva subsonic-filteret skal stå på med tanke på hvor mange port-plugger du har i rørene.
    Denne GeirBraaten ser ikke ut til å ha fått det med seg siden det ser ut som om filter-knappen står i 10Hz modus, da skal det være 2plugger i mens her er det ingen! Eller?
    :-D Joda de er i. men nå er de ute.... Synes faktisk det spiller best med en. (15Hz)

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fytti katta for et beist! Fikk ikke det beste inntrykket på messen i Horten, men tenker det spiller helt anerledes hjemme i stuen. Sikler selv veldig på en en Ultra selv ;-) Men blir nok en plus2 på meg i mellom tiden. Skal flytte snart også, så da må man jo ha noe nytt! SVS til film, og XTZ til musikk!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk pakka ut de nye ultraene igår. koblet opp en og må si det er helt utrolig hva disse boksene trykker ut av lyd. bassen er mye mer definert enn den gamle plus/2 jeg hadde før. Stram og fin lyd og den gjør seg like bra på musikk som den gjør på film etter det jeg har testet til nå.

Nå har jeg bare så vidt testet den ene subben men skal koble opp begge to ikveld og kalibrere de så godt jeg kan få til, så får jeg se hvor bra det går seg til. Det fulgte heldigvis med en god forklaring på kalibreringen i manualen som fulgte med subbene.

en annen ting er finnishen på disse. piano gloss er en helt fantastisk finnish

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høyt lar du de spille i frekvens på musikk, og hva slags utstyr har du ellers?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor
    fikk pakka ut de nye ultraene igår. koblet opp en og må si det er helt utrolig hva disse boksene trykker ut av lyd. bassen er mye mer definert enn den gamle plus/2 jeg hadde før. Stram og fin lyd og den gjør seg like bra på musikk som den gjør på film etter det jeg har testet til nå.

Nå har jeg bare så vidt testet den ene subben men skal koble opp begge to ikveld og kalibrere de så godt jeg kan få til, så får jeg se hvor bra det går seg til. Det fulgte heldigvis med en god forklaring på kalibreringen i manualen som fulgte med subbene.

en annen ting er finnishen på disse. piano gloss er en helt fantastisk finnish
    Riktig kalibrert er Plus/2 veldig definerte og stramme. Høres nesten ut som om du ikke utnyttet Plus/2 fullt ut før du kjøpte Ultra?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men siden plus/2 og ultraen har like forhold/plassering så skulle vel sammenligningen være relevant uavhengig av kalibrering?

Selv har jeg stor tro på de nye Ultraene, og jeg hadde stram og veldefinert bass med min Plus/2

Skulle ikke forundre meg om jeg ikke får testet dette i praksis snart også

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Men siden plus/2 og ultraen har like forhold/plassering så skulle vel sammenligningen være relevant uavhengig av kalibrering?
    Nja, dersom en ukalibrert PB13 låter bedre enn en kalibrert Plus/2, ville jeg stilt spørsmålstegn ved kalibreringen av Plus/2 (hvilket jeg gjorde). Er det noe som sjelden integreres i rommet out-of-the-box så er det vel subber. Og subber er aldri sammenlignbare "uavhengig av kalibrering". Samme sub i samme plassering låter HELT forskjellig kalibrert vs ukalibrert :-)

Selv har jeg stor tro på de nye Ultraene, og jeg hadde stram og veldefinert bass med min Plus/2
    Jeg også, på begge punkter (men er mest interessert i PC13).

Skulle ikke forundre meg om jeg ikke får testet dette i praksis snart også
    Jeg kan jo håpe på dette for min del... vi får se.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda plus/2 var kalibrert riktig den og den spilte veldig bra. Nå hadde jeg ikke oppgradert den til 12.3 da så det er mulig at det var med på å gjøre subben en god del bedre.

Det er mulig jeg over glorifiserer den nye ultraen nå når entusiasmen framfor fakta taler så jeg får se ikveld etter en kalibrering hvordan det står til .

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PB13-Ultra har nok muligens mer "punch" og kontroll, men en godt kalibrert PB12-Plus/2 er nok i nær samme liga, ja.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig jeg over glorifiserer den nye ultraen nå når entusiasmen framfor fakta taler så jeg får se ikveld etter en kalibrering hvordan det står til .
    Vi prøver vel alle så godt vi kan å forsvare innkjøpene våre, gjør vi ikke? ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Det er klart , men blir jeg ikke fornøyd så blir det evt. bare å prøve noe nytt. . Det er ikke akkurat dyre subber så verdens ende er det uansett ikke om jeg føler for å selge de litt fort igjen.

Jeg får satse på at lyden sitter greit etter ettpar runder med radioshacken, da jeg ikke liker tanken på å måtte bære de opp ifra kjelleren igjen. :|

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Jeg får holde meg til mine Plus/2 subber så lenge, og tro at de nye ikke spiller så veldig mye bedre selv om superlativene vil hagle i denne tråden..

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, det spektakulære lar vente på seg her i heimen ..

Hele min digre boks er relativt stille... Virker ikke som om det er kontakt mellom min Onkyo 905 og subben.

Førsteinntrykket er med andre ord heller labert.. får en snikende følelse av at det heller burde vært en Velodyne jeg skulle ha handlet.

Jaja.. får da testet supporten til Lsound.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sleng deg i veggen!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Sleng deg i veggen!
    Det var litt av en Senterhøyttaler

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det var litt av en Senterhøyttaler
    Den nye subwooferen til Wilson audio. Av alle dorkete navn, å har de vagt: Thor`s hammer

"59 inches tall, weighs over 400 lbs, features dual 15" long-throw woofers"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wes
    Jaja, det spektakulære lar vente på seg her i heimen ..

Hele min digre boks er relativt stille... Virker ikke som om det er kontakt mellom min Onkyo 905 og subben.

Førsteinntrykket er med andre ord heller labert.. får en snikende følelse av at det heller burde vært en Velodyne jeg skulle ha handlet.

Jaja.. får da testet supporten til Lsound.
    Hvis det ikke er kontakt mellom subwoofer og receiver kan det jo skyldes innstillinger på receiveren, defekt kabel, bruk av feil utgang/inngang eller defekt inngang på subwooferen. Tar du kontakt med LSound så ordner de/dere opp i det med en gang.

Har du dobbeltsjekket alt?

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Hvis det ikke er kontakt mellom subwoofer og receiver kan det jo skyldes innstillinger på receiveren, defekt kabel, bruk av feil utgang/inngang eller defekt inngang på subwooferen. Tar du kontakt med LSound så ordner de/dere opp i det med en gang.

Har du dobbeltsjekket alt?
    Sjekket med 3 forskjellige kabler, 2 forskjellige recivere + at jeg har brukt alt for lang tid i setup menyene for å finne evt feil. Tror alt skal være dekket. Håper jo på at det er noe jeg ikke har fått med meg.

Har selfølgelig forespurt Lsound om hva dette kan skyldes, skulle jo bare mangle

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikring er hel, og det lyser når det skal bak på forsterkeren?
    Kontakten sitter godt i støpselet også?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart , men blir jeg ikke fornøyd så blir det evt. bare å prøve noe nytt. . Det er ikke akkurat dyre subber så verdens ende er det uansett ikke om jeg føler for å selge de litt fort igjen.

Jeg får satse på at lyden sitter greit etter ettpar runder med radioshacken, da jeg ikke liker tanken på å måtte bære de opp ifra kjelleren igjen. :|
    Du får bare si i fra hvis du trenger hjelp til å bære disse ut igjen tor, (kan kanskje hjelpe deg å kjøre dem vekk og finne et nytt hjem til dem også... ), men håper jo for din skyld at du blir fornøyd og du nå endelig får det riktige bass fundamentet du er ute etter i din meget flotte hjemmekino.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Side 8 av 18 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •