PB13-Ultra - alt om den nye bokssuben fra SVS - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 18 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 356
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Er nok litt romavhengig, og tror du nytter godt av å ha noen mindre beist på ditt rom. Plus/2 kan ha en tendens til å kreve en del temming. PC'ene er nok langt mer plasseringsvennlig, og vil tror de er en del lettere å integrere i systemet

Forøvrig går det fint an å finne pene Plus/2 til veldig overkommelig pris på brukten:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=36101&cat=all

Kommer desverre veldig an på selger og evt. marked.

Gratulerer med ny(e) sub(er) forresten
    Den trenger litt tilpassing ja, men fytti katts som det river i veggene når det sitter :-D
    Og du har da plass til to plus/2 kasser til oppå de du har fra før... det burde riste sikkelig i huset :-D
    Har vært uheldig med de to romene jeg har brukt til hjemmekinoen så langt og har måtte bruke SMS-1 aktivt til og få til brukbar frek.respons i subbene :-(

Mine to Tårn spiller høyt nok for meg vertfall :-) og svært fornøyd med kjøpet.

Uansett hvilken svs med Ultra element en kjøper kommer det nok et stort :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, å riste hust kan mange suber gjøre, tricket er å få dem til å spille så rent og tight som mulig i hele arbeidsområdet. Må ikke være for mye, men perfekt mengde

Nå er det en ting som mangler, og det er best mulig bassymmetri i lydbildet, så nå er planen å få inn en sub bak hver front slik at vi kan begynne å jobbe med den saken. Er mye bra å velge mellom, så vi får vente og se hva tiden bringer.
    Vil ikke ha mer bak, kanskje en plus/2 i midten bak i tillegg til det som er og er planlagt. Å stacke der blir unødvendig.

Har forstått du har slitt en del med rommene, men vær forsiktig med bruken av SMS-1, håper du ikke booster ved problemdip'er.

Ingenting er bedre enn at du er fornøyd h/k, da er jo ting akkurat slik det skal være

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Den trenger litt tilpassing ja, men fytti katts som det river i veggene når det sitter :-D
    Og du har da plass til to plus/2 kasser til oppå de du har fra før... det burde riste sikkelig i huset :-D
    Har vært uheldig med de to romene jeg har brukt til hjemmekinoen så langt og har måtte bruke SMS-1 aktivt til og få til brukbar frek.respons i subbene :-(

Mine to Tårn spiller høyt nok for meg vertfall :-) og svært fornøyd med kjøpet.

Uansett hvilken svs med Ultra element en kjøper kommer det nok et stort :-D
    Trenger ikke være Ultra for at man skal glise vettu'

Lyttet til Longbow sine to NSD 12", og må si jeg var meget imponert hvordan disse rimelige subene spilte i forhold til pris etter kalibrering. Hvis man har et begrenset budsjett så anbefaler jeg absolutt flere rimeligere suber enn færre dyre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av korp_mo
    Hei! Jeg ser det nå ligger både SVS PB13-Ultra og PB12-plus/2 ute på buktmarkedet.
    Jeg ville anta at kanskje PB-13 Ultra er hakket bedre, men jeg mener å ha lest et sted at PB12-plus/2 spiller dypere..?
    Noen anbefalinger, da jeg ser mest på film?
    Hvilket budsjett har du?

Hvordan er rommet ditt bygd opp (evt. tegning/bilde(er))?

Hva er du ute etter ved kjøp av subwoofer(e)?

høres sikkert natig ut de spm'ene, men det kan være greit for oss å ha noe å forholde seg til

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, å riste hust kan mange suber gjøre, tricket er å få dem til å spille så rent og tight som mulig i hele arbeidsområdet. Må ikke være for mye, men perfekt mengde

Nå er det en ting som mangler, og det er best mulig bassymmetri i lydbildet, så nå er planen å få inn en sub bak hver front slik at vi kan begynne å jobbe med den saken. Er mye bra å velge mellom, så vi får vente og se hva tiden bringer.
    Vil ikke ha mer bak, kanskje en plus/2 i midten bak i tillegg til det som er og er planlagt. Å stacke der blir unødvendig.

Har forstått du har slitt en del med rommene, men vær forsiktig med bruken av SMS-1, håper du ikke booster ved problemdip'er.

Ingenting er bedre enn at du er fornøyd h/k, da er jo ting akkurat slik det skal være

Trenger ikke være Ultra for at man skal glise vettu'

Lyttet til Longbow sine to NSD 12", og må si jeg var meget imponert hvordan disse rimelige subene spilte i forhold til pris etter kalibrering. Hvis man har et begrenset budsjett så anbefaler jeg absolutt flere rimeligere suber enn færre dyre.

Ingen boosting over 0 grensen her nei, kun demping for og få en grei oppoverbakke fra 80hz til 15hz :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ingen boosting over 0 grensen her nei, kun demping for og få en grei oppoverbakke fra 80hz til 15hz :-)
    Veldig bra

Newcomer korp_mo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket budsjett har du?

høres sikkert natig ut de spm'ene, men det kan være greit for oss å ha noe å forholde seg til
    Da har jeg slått til på en pb13-ultra (brukt 3 mnd). Skal hente den til neste helg Jeg har aldri hatt sub før, så jeg gleder meg som en unge!

NB. Jeg håper 10500kr var en ok pris?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe... "rabla" ned en skisse av rommet i full fartops: Men det gir kanskje en beskrivelse på rommet?
    Jeg ser for meg at plaseringen kanskje blir best å prøve mellom venstre front-høytaler og tv benken? Forslag...?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er glad i en dose med BASS, men jeg liker ikke at bassen henger etter, blir romlete og mister kontroll ved litt volum. Dette har jeg vert borti mange ganger når det gjelder bil. Det blir også en del film-kikking, så det er vel en stor fordel at den kan spille dypt.
    Etter det jeg har lest, så virker det som om denne sub'en er veldig bra, så jeg håper jeg ikke blir skuffet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg slått til på en pb13-ultra (brukt 3 mnd). Skal hente den til neste helg Jeg har aldri hatt sub før, så jeg gleder meg som en unge!

Gratulerer med ny sub Ingen tvil om at det er en fin pris du har fått. Tilbud/etterspørsel gjelder jo her og det ligger vel så og si aldri PB13 eller PC13 på brukten (skule gjerne hatt en PC13 til selv )

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En veldig fin sub til en veldig fin pris

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Ser virkelig fram til å få denne i hus

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hjelp til kalibrering

Her er testen jeg kjørte, noen som kan gi noen tips til og få dette bedre

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har no fått min nye sub i huset. Pb13-ultra

Lurer litt, ifra før har jeg en System Audio SE200 vil det vere noe poeng å kjøpe et y-ledd å bruke begge samtidig? vil SA suben bare vere en flaskehals?

Men slik jeg egentlig har sett det for meg er at SA suben tar seg av de litt høgere frekvensene, og kutter på f.eks 50hz og nedover? Er dette mulig med det oppsettet jeg har no? jeg har Denon 3806 reciever

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg ville brydd meg om å koble på SA i tillegg til PB-13.

Hvis du skal gjøre slik som du sier må du kanskje innm med et aktivt filter, men SA vil nok neppe henge med PB-13 i lydtrykk, pluss at du vil få litt problemer med fase siden SA kun har 0-180 grader, mens SVSen har trinnløst 0-180 grader.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Ole
    Hei, har no fått min nye sub i huset. Pb13-ultra

Lurer litt, ifra før har jeg en System Audio SE200 vil det vere noe poeng å kjøpe et y-ledd å bruke begge samtidig? vil SA suben bare vere en flaskehals?

Men slik jeg egentlig har sett det for meg er at SA suben tar seg av de litt høgere frekvensene, og kutter på f.eks 50hz og nedover? Er dette mulig med det oppsettet jeg har no? jeg har Denon 3806 reciever
    La meg si det slik...:

Det blir som å gå på tur - med perfekt smurte ski - men med en drittunge på slep... ;-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så egentlig er det bare til å selge den?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel en grei konklusjon det

Blir jo en grei start på en sparekonto til en ny en det da
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. (PB13-ultra)

Lurer på hvilken crossover frekvens disse subene kan spille til samtidig med høyt volum, uten at det går noe særlig på bekostning av lavere frekvenser, forvrengning og diverse?

Har nemmlig System Audio 1750, som trenger litt dra hjelp lengre oppi frekvensene og.

Slik det er innstilt no er:
    Gain, et hakk under halvt.
    Room, medium
    Tune: 20hz
    Phase: 0, har ikke fått juster dette noe særlig, med suben står i front, og peker utover, så da er vel det normalt med 0, evt rett over?

Alt annet av på sub.
    På forsterkeren, er status:
    Front: -7
    Senter: -6
    Sub: -7 til -4 (avhengi av film/musikk)

Grunnen til at jeg ligger mye på minus siden er enkelt å greit fordi jeg har sittet en sperre på recieveren min, slik at det ikke er mulig å skru over 0db, og jeg opplevde litt forvrengning i høyt. mine litt før 0db, når høytallerene låg høgere.

Crossover står no på 120hz. Har mulighet til å sitte den til 200hz, eller 250hz på forsterkeren (Husker ikke helt).

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0