mentor 6 og rotel. er dette en god kombo?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer bart24 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile mentor 6 og rotel. er dette en god kombo?

hei. lurer på å gå til anskaffelse av alis nye mentor 6 høytalere. da disse har fått mye skryt. og det virker som de passer til min spilletype. og de er i min øvre prisklasse akkurat nå. så det jeg lurer på etter at jeg så en test om at de kunne være litt lyse i klagen i noen forsterker kombinasjoner...

har fra før rotel rmb 1075 og rdv 1050, og kimber 4tc kabler. som forforsterker/prosessor bruker jeg "foreløbig" en mindre yamaha receiver.. som skal skiftes ut eterhvert. en må ta litt etter hvert noen som har hørt disse høytalerene på rotel utstyr før? eller om noen vet om det blir for stort på en loftstue på 22 kvadrat? kan også nevnes at det med tiden skal utvides til hjemmekino anlegg.

har et audio pro blue diamond, black vector, black pearl sett til salgs da også...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dali mentor 6

har ikke hørt de på rotel elektronikk, men disse høytalerne står også på min liste for tiden. Bedre gulvhøytalere til den prisen har jeg ikke hørt før! nydelige høytalere både på det lydmessige og på finishen..

skal ikke dali også komme med dali mentor 8?

Newcomer Journeyman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lyttet til Mentor 6 og kan bekrefte at de er noe pågående i toppen og ville ikke matchet denne med lysklingende elektronikk. Har ikke peil på hvordan Rotel låter, men til siste avhenger det av dine egne preferanser. Det noen oppfatter som nøytralt vil andre kanskje mene låter lyst eller mørkt.

Du kan sikkert ta med Rotelen til din lokale HFK og be om å få den koblet opp på Mentor 6. Det er nok den beste løsningen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Velkomen til AVforum bart24!!

Tror det skal være ganske god kombinasjon jeg.. Rotelen er ikke særlig kvass i toppen så det skal nok gå bra ja.. Når det gjelder rommet, så tror jeg ikke det heller skal være det største problemet, hvis det viser seg å bli litt problem så kan du jo alltids dempe vegger og tak..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde rotel på mine mentor 6 før og det gjekk greit det. Men gjekk over til parasound og det passet bedre for mine ører. Ble litt varmere lyd i dem da. Men rotel går fint det visst du ikke er hyper allergisk mot skarp diskant.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det for ille kan du bytte signalkabler, ble kvitt kvass diskant når jeg fikk meg MIT signalkabler..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker nok det at du ikke angrer visst du kjøper dei. Det er en knall ht. Var og hørte på mangen før eg bestemte meg.Var liten tvil på slutten av dagen når pengene skulle fram fra lommen

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke elektronikk hørte du de med i butikken? Jeg tipper Denon.
    Dersom du ikke hørte de med lys elektronikk, bør du tenke minst en gang før et kjøp. Ingenting er kjedeligere enne å sitte med høyttalere som du ikke kan kose deg fult ut med fordi de er pågående i toppen.
    Prøv de gjerne i butikken med annen elektronikk, f.eks NAD og Thule. Merker du fortsatt at de er en tanke skarpe, så ikke kjøp de før et hjemlån.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har også nylig fått hørt Mentor. Støtter det som blir sagt her. Jeg syntes de passet best til rock da klassisk musikk avslørte nokså mye farging.
    Merket den var noe lys (litt mye energi i øvre mellomtone/diskant) uten å være skarp. Så de bør prøves med forskjellige forsterkere. Hva med Roksan Caspian som jeg tror du kan få ned mot 10 lapper? Den låter veldig bra og er nøytral bortsett fra litt mørkt lydbilde. Kanskje Thule også kan passe? Rotel kjenner jeg ikke.

Newcomer bart24 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sånn som jeg har forstått det er både kimber om monster kabler som heller litt mot det mørke. kjører nå på kimber høytaler kabler og monster signal.

det at de er litt pågående i toppen er ikke gøy å høre på i lengden. vertfall ikke når en skal guffe littegranne ser ikke for meg noe elektronikk bytte i nermeste fremtid så det bør kunne fungere med rotell oppsettet.. innspillet om å dempe tak og vegger er nok ikke aktuelt pga min bedre halvpart som jeg tipper aldri hadde godtatt noe sånt... hehe det må da isåfall se pent ut.. nå er det jo lyst panel i taket. med noe skråtak. "bra for akustikken? "
    noen som vet om der er mulighet for å prøve med egenbrakt elektronikk på hifiklubben da? eventuelt det beste å få lånt med seg hjem. men låner man ut høytalere da? hade jo vært greit for 20 lapper er en del å legge ut vis man blir misfornøyd når man kommer hjem.

noen som har hørt mentor 2 by the way?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig ingen problemer med å ta med seg forsterkeren til butikken. Det bør du gjøre. Omtrent alle låner ut produkter men klubben er litt vanskelig der.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Selvfølgelig ingen problemer med å ta med seg forsterkeren til butikken. Det bør du gjøre. Omtrent alle låner ut produkter men klubben er litt vanskelig der.
    Det er da aldri vært noe problem å låne med seg noe fra hifiklubben. Må vel som regel i et depositum. (full pris) ikke alltid fult så bra, men som sagt ikke noe problem. Kan jo være en fordel å teste høyttalerne i eget hus kontra å ha med forsterker til butikken.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •