Høytalere til +/- 12000 kr - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Penere en denne må en lete lenge etter.. VA har utrolige vakre høyttalere.
    uff, jeg ser ikke det vakre med disse med mindre man har ei vakker kvinne ved siden av i leopardskinn-bikini

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    uff, jeg ser ikke det vakre med disse med mindre man har ei vakker kvinne ved siden av i leopardskinn-bikini

Ja ja.. selv synes jeg leopardskinn-bikini høres ganske harry ut da..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neonblonde
    Da har jeg tatt en prat med foreldrene mine og sett litt på de nevnte høytalerene på nettet. Den ene høytaleren etter den andre ble utelukket pågrunn av design, og sitter nå igjen med kun B&W CM7 og Triangle Altea Es som alternativer. Polk Audio Lsi9 var også lenge et alternativ, men denne finnes desverre ikke i den eneste tre-finishen som er aktuell, bøk.

Tror nok foreldrene mine heller mest mot CM7 på grunn av den fantastiske teste de fikk i Lyd og Bilde. Selv tror jeg nok Altea er min favoritt, selm om jeg ikke har hørt den enda... Skal ut på en lytterunde i løpet av uka og høre på begge. Jeg finner ikke noe særlig med tester av Altea så viss noen har noen er det bare å slenge dem frem

Uansett, jeg vet at lyd er subjektivt og at man skal høre selv hvilke man liker best, men hvilke høytalere ville dere valgt av disse hvis vi kun tenker på lydkvalitet?
    Jeg har desverre ikke hørt CM7 men B&W generelt er veldig nøytrale og "korrekte" lydformidlere. I denne prisklassen er det plusser og minuser med alle. Altea farger litt. Triangle er gjerne litt mere engasjerende og frempå enn B&W.

Men for all del, glem lyd&bilde. De gir topptester til alt og er temmelig useriøse. Jeg leste litt igjennom en gruppetest i HiFi choise (synes de virker troverdige) hvor CM7, Antal og Focal 816V var med. De ga 87% til Focal, 86% til Triangle og 82% til B&W. Focal har kanskje et like eller ikke like design.

Men bøk? Er ikke det omtrent fargen til VA i linken? Nå fåes alle i forskjellige finisch da. Husk at Triangle er en ganske stor høyttaler.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg tatt en prat med foreldrene mine og sett litt på de nevnte høytalerene på nettet. Den ene høytaleren etter den andre ble utelukket pågrunn av design, og sitter nå igjen med kun B&W CM7 og Triangle Altea Es som alternativer. Polk Audio Lsi9 var også lenge et alternativ, men denne finnes desverre ikke i den eneste tre-finishen som er aktuell, bøk.

Tror nok foreldrene mine heller mest mot CM7 på grunn av den fantastiske teste de fikk i Lyd og Bilde. Selv tror jeg nok Altea er min favoritt, selm om jeg ikke har hørt den enda... Skal ut på en lytterunde i løpet av uka og høre på begge. Jeg finner ikke noe særlig med tester av Altea så viss noen har noen er det bare å slenge dem frem

Uansett, jeg vet at lyd er subjektivt og at man skal høre selv hvilke man liker best, men hvilke høytalere ville dere valgt av disse hvis vi kun tenker på lydkvalitet?
    Ja Lsi9 kommer dessverre bare i cherry eller ebony. Synd, for dette er en meget god monitor. Står dere igjen med Triangle eller B&W burde vel en god demo kunne avgjøre saken.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med de nye PSB i pianolakk? hvis ingen alt har foreslått det? fikk god kritikk..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF-82 er jo en sterk kandidat her. Kanon høytalere til rock, de spiller igjunn tøfft på de fleste musikk typer. Ny pris 10000,- oslo hifisenter selger de i allefall til 10000,-

Mvh
    Aleksander

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med JBL Studio L890 fra Hi-Fi Center kjeden?
    Ligger i det minste innen prisklassen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch og JBL er morsomme høyttalere, men kansje ingen design-bomber.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Klipsch og JBL er morsomme høyttalere, men kansje ingen design-bomber.
    Ja, er vel ikke helt det som passer best inn i stua...

Uansett, hvilken elektronikk anbefaler folk til disse høytalerene (CM7 og Altea)?

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Importøren fortalte meg at Altea spilte nesten like bra som Celius, men den største modellen imponerte klart mere i butikk(to forskjellige) enn Altea hjemme. Hva er forskjellen mellom dem egentlig? Det er sikkert samme diskant men forskjellig delefilter? Det kan jo i såfall bety endel for eventuell pågåenhet. Importøren mente Antal er den som har best pris/kvalitet forhold og den går jo innenfor budsjettet omtrent.....
    Altea, Antal, Celius har til dels like elementer

Altea 1 x 6.5" bass, 1 x 6.5" mellomtone og diskant
    Antal 2 x 6.5" bass, 1 x 5" mellomtone og diskant
    Celius 2 x 6.5" bass, 1 x 6.5" mellomtone og diskant

Har selv Altea og kan bekrefte at dem er "frempå" i diskanten. Triangle trenger lang innspilling (noen hevder 700 timer) og er nådeløs ovenfor elektronikken, forer du dem med mørke watt er det ikke mange som tar dem i mellomtone og diskant. Jeg opplever dem som friske, engasjerende og utrolig detaljerte. Som flere hevder så er ikke Triangle noen tordenkasse, de runder godt av ved 45 - 50 Hz så en sub er verdt å vurdere.

Altea | Antal | Celius |

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    neonblonde, forstår god hvis dere går for CM7 høyttalerene. Er selv stor fan av det mellomtone elementet som bla. sitter i denne høyttalen. Det låter forferdelig helt til det har fått en 60-70 timers spilletid, så blir det bare morro etterpå :-D

Bare et lite tips hvis det blir B&W. Vær klar over at kabinett i lønn blir veldig "rødlig" i fargenyansen etter en tid. Tror det blir brukt noe som kalles amerikansk lønn på disse kabinettene, og de skjærer over i rødt i mye større grad enn hva jeg hadde forventet ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestill denne i fra sverige. Den får knallkritikker der borte. Dette merket føres foreløpig ikke i norge...

Hi-Fi Trade Sweden

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torsen37
    Bestill denne i fra sverige. Den får knallkritikker der borte. Dette merket føres foreløpig ikke i norge...

Hi-Fi Trade Sweden
    Selv om kritikkene er bra er det vanskelig å vite om man liker høyttalerens lydsignatur. Kjedelig å bestille en høyttaler man ikke har hørt, for så å være misfornøyd
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uansett, hvilken elektronikk anbefaler folk til disse høytalerene (CM7 og Altea)?
    Hvis forsterker, cd-spiller og kabler skal ligge på ca det samme som høyttalerene vil dere helt klart få mest for pengene ved å se på bruktmarkedet. Er dette uaktuelt anbefaler jeg at dere forhører dere med selgern av høyttalerene. Norsk Hificenter har endel forskjellig, og vet sikkert hva som fungerer best i hver prisklasse
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt CM7 i et par uker nå og er kjempefornøyd. Som sagt så krever de litt prøving og feiling på plassering spesielt mtp. bass. Jeg endte opp med å bruke skumproppene for å dempe bassen littegrann, men jeg har et rom som gir ganske mye i bassen.

Kjøpte den på grunn av mellomtone og diskant som jeg falt for, og i tillegg har de litt trykk i bassen. Slett ikke dårlig til prisen!

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •