Høytalere til +/- 12000 kr - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 55
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Robin.T
    System Audio SA1750 kan være et godt alternativ, har disse selv i et hjemmekino oppsett.

De kan se og høres på hifi centeret

link: System Audio SA1750 - Hi-fi Center Kjeden

Jeg hadde disse i 1,5 år, ble i grunnen aldri helt fornøyd.
    Jeg flytta rundt på de, bytta elektronikk, kabler etc.
    De fungerer nok bra til film, men til musikk mangler de sjel, er tamme å lytte til og mangler dynamikk og kropp.:-|

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror folk om Boston vs. CM7?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Tror nok Triangle gir mye for pengene også, men skal ikke de vært litt svake i diskantområdet?
    Jeg vil si tvert imot. Triangel har sin sterke side i diskantområdet i mine ører. Dydbass derimot...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neonblonde
    Hva tror folk om Boston vs. CM7?

De er jo ganske ulike i lydbilde, du må nesten bare høre selv, finne ut av hva du selv liker. Personlig ville jeg nok ha valgt cm7 av disse to.. Men prøv å få fingrene i noen Patos.. spiller meget bra!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Jeg vil si tvert imot. Triangel har sin sterke side i diskantområdet i mine ører. Dydbass derimot...

Enig, god diskant (kan være litt kvass i enkelte tilfeller..) Men bassen kunne gitt litt mer..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Husk at det finnes andre forhandlere enn Hifi Klubben, gutter.

Hva med å kjøpe brukt?

Patos Symphonic 4 til 15000,-
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=18256&cat=12

Usher CD6311 i rød:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=18233&cat=12

Spendor S6e til 15000:
    Spendor S6e Selges

Igjen anbefales merker uten å si et dugg om hvordan de låter. Disse har helt forskjellig lydfilosofi.

Altea har ikke svak(hva nå enn det egentlig betyr) diskant slik det nevnes her..

Spørsmålet er: Hvordan tror du dine foreldere vil at det skal låte? Er de kritiske eller synes de slik som veldig mange andre at det meste låter "bra" uansett? Er de opptatt av bass(trykk) eller er det mindre viktig? Vil de at det skal låte behagelig og varmt eller mere raffinert "HiFi" lydende?

Ellers er jeg enig i at det er synd de ikke godtar brukt da de får bedre lyd for pengene med høyttalere som låter og ser ut som nye (for det meste?).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Enig, god diskant (kan være litt kvass i enkelte tilfeller..) Men bassen kunne gitt litt mer..
    Ja, men med god match er ikke hardhet i diskant noe problem (jeg har ikke hørt noe hardhet i allefall, hverken i butikk eller hjemme).

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, men jeg har hørt dem med dårlig match.. låt meget kvast synes jeg.. Men med rett kombo.. Phu!! rett og slett meget bra til den prisen..

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Enig her. Triangle gir veldig god kvalitet for pengene, men de er ikke blandt de som spiller dypest. På den annen side er vel ikke toner under 40Hz avgjørende på den musikken du nevner. Finishen på disse høyttalerene er også ganske gjennomført til prisen i tillegg til meget bra tester.
    Selv finner jeg ikke mine Triangler annet enn utrolig oppløste og behagelige i diskanten, men har lest her inne at noen har opplevd dette på blandt annet Celius Esw
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Enig her. Triangle gir veldig god kvalitet for pengene, men de er ikke blandt de som spiller dypest. På den annen side er vel ikke toner under 40Hz avgjørende på den musikken du nevner. Finishen på disse høyttalerene er også ganske gjennomført til prisen i tillegg til meget bra tester.
    Selv finner jeg ikke mine Triangler annet enn utrolig oppløste og behagelige i diskanten, men har lest her inne at noen har opplevd dette på blandt annet Celius Esw
    Importøren fortalte meg at Altea spilte nesten like bra som Celius, men den største modellen imponerte klart mere i butikk(to forskjellige) enn Altea hjemme. Hva er forskjellen mellom dem egentlig? Det er sikkert samme diskant men forskjellig delefilter? Det kan jo i såfall bety endel for eventuell pågåenhet. Importøren mente Antal er den som har best pris/kvalitet forhold og den går jo innenfor budsjettet omtrent. Alternativer? Hmm.. Prisområdet er ikke helt der jeg har mest kunnskap men Linn Ninka audiophile.no i tillegg til B&W kanskje? De er konstruerte for å stå tett inntill bakvegg og låter veldig nøytralt og godt. Kommer ikke på noen andre i farta..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Igjen anbefales merker uten å si et dugg om hvordan de låter. Disse har helt forskjellig lydfilosofi.

Altea har ikke svak(hva nå enn det egentlig betyr) diskant slik det nevnes her..

Spørsmålet er: Hvordan tror du dine foreldere vil at det skal låte? Er de kritiske eller synes de slik som veldig mange andre at det meste låter "bra" uansett? Er de opptatt av bass(trykk) eller er det mindre viktig? Vil de at det skal låte behagelig og varmt eller mere raffinert "HiFi" lydende?

Ellers er jeg enig i at det er synd de ikke godtar brukt da de får bedre lyd for pengene med høyttalere som låter og ser ut som nye (for det meste?).
    De er vel ikke sånn ekstremt kritiske, men de hører forskjell på høytalere for å si det sånn. De var egentlig helt sikre på å kjøpe B&W XT4, på grunn av designet, men da de fikk sammenlikne med CM7, mente de at den var såpass mye bedre at de la bort tanken om å kjøpe disse.

Etter å ha lest gjennom tråden så ser jeg at jeg kanskje ikke har lagt nok vekk på at foreldrene mine er rimelig opptatt av design. De har tidligere bare hatt B&O anlegg så å gå fra det til f.eks. Boston kan kanskje bli en litt for stor overgang for dem

EDIT: Det virker som de fleste av dere anbefaler Triangle i denne prisklassen hvis jeg forstår dere riktig?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vienna Acoustics Bach Grand er veldig pene høyttalere som om enn ikke låter dønn nøytralt men oppløst, bløtt, varmt og vakkert. Neppe noen bassmonster men mor og far skal kanskje ikke spille opp til fest?

Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og så har de en finish som går utenpå det meste.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Og så har de en finish som går utenpå det meste.

Penere en denne må en lete lenge etter.. VA har utrolige vakre høyttalere.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en annen høyttaler i denne prisklassen med lekkert design og imponerende lyd. Fås i varierte farger hos hifihuset.no
    Monitor Audio Silver S10 (har selv et par MA Silver S1 som tv/dvd høyttalere i tv-stua)

Om stativ er et alternativ åpner det seg endel fler alternativer.

Min personlige favoritt til denne prisen er Polk Audio Lsi9. Fantastisk oppløst diskant og spiller med trykk og dynamikk som en gulvstående modell. (hadde disse tidligere i hifi-oppsettet)

Eller Aurum Cantus Leisure 3SE, som også har fått mye skryt, men som jeg personlig ikke har noen erfaring med:

De to siste selges hos Emtech.no

Forsterker/CD-spiller løsningen spiller jo selvsagt også inn på valget av høyttaler. Hva ser du for deg her? Budgett?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stativhøytalere kan være interessant for dem også, men det er visst helst gulvhøytalere de er på jakt etter, men for all del, et par stativhøytalere som ser lekre ut og gir god lyd tror jeg ikke de sier nei takk til.

Angående budsjett til forsterker/CD-spiller, tror jeg budsjette ligger på ca. det samme som for høytalere, kanskje litt over.

Egentlig litt off-topic dette, men min far ble anbefalt en Marantz pakke til 6000 kr på Maxwell butikken. Husker ikke modellen han sa, men etter min mening skal det mye til at en pakke til 6000 klarer få ut noe særlig av potensialet i høytalere til 14000?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vienna A Bach Grand er gulvmodell alså. Som du selv skrev, finn høyttaler først så kan du tilpasse forsterker/kilde. Marantz f.eks tror jeg ikke passer til VA.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg tatt en prat med foreldrene mine og sett litt på de nevnte høytalerene på nettet. Den ene høytaleren etter den andre ble utelukket pågrunn av design, og sitter nå igjen med kun B&W CM7 og Triangle Altea Es som alternativer. Polk Audio Lsi9 var også lenge et alternativ, men denne finnes desverre ikke i den eneste tre-finishen som er aktuell, bøk.

Tror nok foreldrene mine heller mest mot CM7 på grunn av den fantastiske teste de fikk i Lyd og Bilde. Selv tror jeg nok Altea er min favoritt, selm om jeg ikke har hørt den enda... Skal ut på en lytterunde i løpet av uka og høre på begge. Jeg finner ikke noe særlig med tester av Altea så viss noen har noen er det bare å slenge dem frem

Uansett, jeg vet at lyd er subjektivt og at man skal høre selv hvilke man liker best, men hvilke høytalere ville dere valgt av disse hvis vi kun tenker på lydkvalitet?

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Kef IQ-serien????
    Har selv IQ9,en kanon høyt

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes selv at Kef'ene ikke rekker f.eks. VA opp til knærne engang..

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •