svs plus 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: svs plus 2

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

svs plus 2

Ja det er uendelig mange tråder hehe. men de er jo så lange at jeg blir helt forvirret. Jeg har nå bestillt meg en slik som skal spille sammen med cls 215. jeg bestillte med ledning og radioshack med cd. hva gjør jeg nå? hehe bare å sitte på plass og trykke på? hvilken hertz anbefaler dere med disse høytalerene? har en 2,6 kw cv forsterker på de om det skulle bety noe og en hk 635 reciever. om det har noe å si
    håper på noen forståelige tips til en som aldri har hatt sub før

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ivertfall MYE og morsomt arbeid foran deg! Gled deg!

Jeg gjorde som du skriver her, dumået den i ett hjørne og fyrte i gang. Det ble knall lyd som overgikk det meste annet jeg hadde dradd inn i rommet, men etter nøye kalibrering (så nøye som en amatør kan da....) så ble det ekstremt mye bedre...

Jeg ser for meg at du kansje er av typen som liker HØY musikk av den litt basstunge typen, det kan da muligens være en god ide å begynne med en 25hz tuning, siden dette visstnok gir en høyere SPL i frekvensene over 20hz.

Men her er det egentlig å bare prøve seg frem. Min pluss/2 våknet ikke skikkelig før jeg tunet den til 16hz, så det er veldig opp til deg og rommet ditt.
    (det skal sies at min står på ett 30kvm rom, og deler plassen med en Pb12/ultra)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spill den inn så er det bare og slippe den løs.
    Suben skal tåle 120 db sies det med s.s filter og tuning 25/20 hz :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo liker det høyt medmye bass ja, ble anbefalt denne subben da jeg ikke var helt fornøyd med bassen i cls215. syntes ikke den var dyp nok og manglet mye i film opplevelsen. Foreløpig blir den stående i stuen, men skal inn i hjemmekinoen når jeg får tid til å begynne på den rommet står no der
    skal bli meget spennende å høre dette greiene. Blir nok litt ringenes herre film når jeg kommer hjem. og noen andre god biter så blir det nye bakhøytalere og lerret og projektor fremover blir bra dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •