Høyttalere til innbygging i tak på soverom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer hercule sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere til innbygging i tak på soverom

Har tenkt å bygge inn et par høyttaler i taket på soverommet til bruk sammen med Sonos. Har sett på et par muligheter:

B&W CCM 746S In-wall høyttalere

BOSE® Europe

Har hørt Bose'ene men ikke B&W'ene. Har noen hørt disse, evt har andre gode forslag i denne prisklassen (2500-3000,-)? (Bose 191 koster ca 4000 her hjemme, men kan kjøpe dem med fra USA til 2500,-).

-R

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltek har noen som spiller overraskende bra til 1000kr, og burde være et særdeles godt alternativ til merkevarer som koster 2-3000. Bruk mellomlegget på å oppgradere noe annet i kjeden. Sjekk ELTEK AS.

Newcomer hercule sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra tips. Takker :-)

-R

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound har også to stk for innebyging i tak, C85 og C65.

Parasound C-Series

Parasound C-Series

Send meg ein PM om du er interessert i noken av disse. Eg kjøpte inn disse i forbindelse med husbygging, og har ikkje fått bruk for alle. Har eit par av kvar modell liggende. Er kun husefyll for tida, så selges billig(1/2 pris)..

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    746S har jeg i taket på badet mitt. Den fungerer sinnsykt bra. Men to av dem ville nok ikke vært så gøy, ettersom den er en hybrid-stereohøyttaler. Lyttet rundt på mye rart for halvannet år siden da jeg kjøpte den, og syntes den var veldig bra. Men demo på in-wall er ikke alltid så lett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte 4 stk av denne på ebay: LC80i Product Page : Round 2-way in-ceiling loudspeaker. : Polk Audio
    Sendt fra USA, Kr 2053,- pr stk inkl. frakt og moms i Norge.
    Med mine ører, knall lyd!

Newcomer Thomas_R sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder også på å pusse opp et bad og vil gjerne ha høyttalere i taket. Jeg har søkt litt rundt her på forumet og ellers rundt på nettet og satt sammen en liten oversikt over innfellingshøyttalere som finnes på markedet:

NCMS Trykk på innfelling i menyen til venstre.

Sony marinehøyttaler til båt 16,5cm (XSMP1620W)

ELTEK AS Trykk på Innbygningshøyt. i menyen til venstre.

Hi-fi Center kjeden Øverste modell er mest aktuell til innfelling i tak.

Hi-Fi klubben Her er sammenligning av noen aktuelle modeller.

Elektroimportøren AS

Oslo Hi-Fi Center

Elgiganten

Akustikk

Audiens

Jeg har lyst til å ha en iPod/iPhone docking-stasjon på badet hvor jeg har en iPod stående med musikk som gjestene kan bruke fritt – eventuelt sette i sin egen iPod! Har tenkt å strekke kablene inn i naborommet (soverommet) hvor signalkilde(r) og forsterker kan stå. Har ikke helt bestemt meg for oppsettet enda, men har ikke tenkt å bruke alt for mye penger på dette i første omgang. Har lest mye om forskjellige T-Amp-modeller og det virker jo som et interessant alternativ.

http://avforum.no/forum/receivere-fo...rad-t-amp.html

lydogbilde.no sin test av T-Amp

Offisiell side

Jeg har også etter hvert lyst til å installere en multiroms-løsning for å kontrollere musikk i flere rom med én fjernkontroll!
    Alternativene jeg har sett litt på til nå er:

Sonos Digital Music System

Squeezebox™ Duet

Jeg tenker å styre volum fra iPod/iPhone når denne er i bruk. Noen som har en løsning på å bruke flere signalkilder – kunne switche mellom disse og justere volum fra badet?

Hvis noen har erfaringer med noen av disse produktene er det bare å dele dem her! Jeg tar også gjerne i mot tips på hvilke kombinasjoner her som er å anbefale. Budsjettet mitt er "billig uten crappy lyd".

Jeg er svært takknemlig for kreative svar!

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er taket snart senket og det er klart for montering av høyttalerne!

Er det ingen som har noen tips til meg..? :-? (les forrige innlegg)

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et tips fra Eltek om disse:

Earthquake CM8S (1495kr per par)

Noen som har erfaringer..?

Newcomer colaboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil gjerne anbefalle innbygnings høytalerne til Focal, de minste koster rundt 1200 per stk. Skal selv montere 2 slike i taket på soverommet i løpet av høsten, blir berre lekkert!

HI-FI Huset AS - Vis Produkter >>

Focal JMlab enceintes acoustiques haute fidélité haut-parleurs voiture audiomobile Car audio tuning -> "Home Audio" -> "Custom Solutions".

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av colaboy
    Vil gjerne anbefalle innbygnings høytalerne til Focal, de minste koster rundt 1200 per stk. Skal selv montere 2 slike i taket på soverommet i løpet av høsten, blir berre lekkert!

HI-FI Huset AS - Vis Produkter >>

Focal JMlab enceintes acoustiques haute fidélité haut-parleurs voiture audiomobile Car audio tuning -> "Home Audio" -> "Custom Solutions".
    Når du sier anbefaler, betyr det at du har hørt på de? Vurderer nemmelig noe lignende for badet mitt, men det er vanskelig å få noe demo på slikt.....

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Når du sier anbefaler, betyr det at du har hørt på de? Vurderer nemmelig noe lignende for badet mitt, men det er vanskelig å få noe demo på slikt.....
    Jeg sendte en mail til Eltek for å høre om de hadde noen runde høyttalere til innfelling i tak og jeg fikk dette svaret:

Vi har flere typer runde innfellingshøyttalere for tak.
    1par Earthquake CM8S koster 1495kr. Disse skal komme inn iløpet av denne uka. Funker bra til prisen.
    3400kr SP-A8C Parasound. Dette er en bedre kvalitet.
    6800kr SP-H8TT Parasound. Eller toppen av Parasound sitt sortiment.
    Spiller utrolig bra til å være innbygging, men krever litt god forsterker for å vise seg fra sin beste side.

For min del er penger/pris en faktor og Earthquake CM8S er vel derfor mest aktuelle. På spørsmål om det var mulig å høre disse i aksjon fikk jeg dette til svar:

Vi får se når vi får tid til å montere dem opp. De kommer inn på lager iløpet av torsdag.

Jeg har kjøpt anlegg til bilen min hos Eltek – det har jeg ikke angret på! Jeg har ikke funnet 2 stk. høyttalere til en bedre pris hos seriøse lydforhandlere, så det er godt mulig at jeg her har funnet høyttalerne som havner på badet mitt! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Thomas R!

Fant dette innlegget ditt og lurer på om du har gjort deg noen flere erfaringer?
    Holder fortsatt på mitt prosjekt på badet og har mange av de samme tankene og ideene som deg.

Vil gjerne ha 2 høyttalere i taket og en i-Pod dokking i skapet med en liten forsterker sammen med håndklene.
    Men har ikke funnet den riktige kombinasjonen ennå (synes egentlig det er lite å velge i tli budsjettet mitt) og blir svært takknemlig for tips fra deg eller andre her inne.

Håper å finne et par høyttalere, i-Pod dokking, forsterker og kabler til ca. 5000,- er det mulig tro?

Kias

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På soverommet bør man ha høytalere som tåler fukt i følge denne utleieren: - Sex gir muggskader (om Hamar, Sex) - Nettavisen Arkiv

Klarte ikke å dy meg.... Sorry...

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kias
    Hei Thomas R!

Fant dette innlegget ditt og lurer på om du har gjort deg noen flere erfaringer?
    Holder fortsatt på mitt prosjekt på badet og har mange av de samme tankene og ideene som deg.

Vil gjerne ha 2 høyttalere i taket og en i-Pod dokking i skapet med en liten forsterker sammen med håndklene.
    Men har ikke funnet den riktige kombinasjonen ennå (synes egentlig det er lite å velge i tli budsjettet mitt) og blir svært takknemlig for tips fra deg eller andre her inne.

Håper å finne et par høyttalere, i-Pod dokking, forsterker og kabler til ca. 5000,- er det mulig tro?

Kias
    Vel...høttalere kjøpte jeg for lenge siden, men badet er ikke ferdig enda *sukk* og de har ikke blitt testet.

Jeg endte opp med å kjøpe lillebroren til Earthquake-høyttalerne jeg snakket om i forrige innlegg. 6-tommerne (ELTEK AS) duger i massevis til mitt bad på 4-5 kvm. Disse koster 1195 kr per par og er dermed i kategorien nice-price! :-D

Kabler koster deg maks et par hundre. Ikke kjøp dyre kabler til billige høyttalere!

Jeg kjøpte en volumkontroll som plasseres mellom forsterker og høyttalerne. Denne skal jeg integrere i et av skapene på badet!

Billige forsterkere snakkes det mye om i denne tråden her:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...rad-t-amp.html

Lykke til :-D

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har erfaringer med innbyggingsht. til surround og precence.

Vurderer Focal og Bose 191

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du som hadde kjøpt Polk Audio LC80, er du fornøgd med lyden? Er de kraftige nok til at du klarer deg uten sub? Eg har tenkt å kjøpe nokon litt rimeligere Polk, trur de heter tc80. Tenkte å bruke 1 par tc 80 på stue og kjøkken, samt eit par tc265 som front i tv stua.
    Eg var forresten innom hifi-klubben og hørte på demo der. De hadde nokon b&w 6,5 tommere som det var ok lyd av. Hørte også på nokon Dail Helicon in wall, de var det skikkelig grim lyd av. Ekkel, lys og irriterende lyd!!

Hvordan er lyd bildet i Polk? De værste eg veit er når lyden blir for lys og irriterende :-)

Hvordan er Parasound?? JBL??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå flytter vi rundt på en gammel radio for å få musikk på bad- og soverom, men hvordan vil det fungere å felle inn kun èn høyttaler på badet? Dette blir jo en slags mono-greie, men kan man koble sammen høyre og venstre kanal for å få frem hele lydbildet? (tenkte på en slik fra Fence Audio)

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller så har du denne:
    Høyttaler - In-fellingshøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W CCM 646S In-wall høyttalere

Eller denne:
    Høyttaler - In-fellingshøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W CCM 746S In-wall høyttalere

De er single innbyggingshøyttalere for takmontering, med dobbel diskant for et slags stereoperspektiv. Som nevnt tidligere i tråden, har jeg 746 i taket på badet mitt, og er strålende fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så da må man kjøpe høyttalere som er spesielt beregnet for dette bruk? Mono-høyttalere som kjører "en slags stereolyd".

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •