plutselig kun diskant i ene høytaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

plutselig kun diskant i ene høytaler

etter en fest i går så ble det spilt høyt.
    i dag morres spilte jeg musikk igjen å alt var som vanlig. fungerte prikkfritt.
    så om møblerte jeg stereoen i andre enden av stua.. flytta HT vanlig uten å dunke di i bakken spesielt.
    nor jeg kobler det opp så er det kun diskant i venstre høytaler. har bytta om så det er ikke forsterkeren som er gåen.
    skrudde ut terminalene bak og sjekka di samt delefilteret. det såg bra ut. ingen svimerker eller svidd lukt.

er det mulig at en kabel sko eller 2 har løsnet fra bass\mellomtone elementet \ elementene i HT..har for øyeblikket ikke umbraco bits så jeg får ikke skrudd ut å sjekket ennda. men håper det er det!

Newcomer AlexanderK sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Margarus
    etter en fest i går så ble det spilt høyt.
    i dag morres spilte jeg musikk igjen å alt var som vanlig. fungerte prikkfritt.
    så om møblerte jeg stereoen i andre enden av stua.. flytta HT vanlig uten å dunke di i bakken spesielt.
    nor jeg kobler det opp så er det kun diskant i venstre høytaler. har bytta om så det er ikke forsterkeren som er gåen.
    skrudde ut terminalene bak og sjekka di samt delefilteret. det såg bra ut. ingen svimerker eller svidd lukt.

er det mulig at en kabel sko eller 2 har løsnet fra bass\mellomtone elementet \ elementene i HT..har for øyeblikket ikke umbraco bits så jeg får ikke skrudd ut å sjekket ennda. men håper det er det!
    Hvordan definerer du "uten å dunke di i bakken spesielt"? Jeg tolker det som at du dunket de i bakken. Da kan ting dette fra hverandre. Skru opp og se etter. Eller send de inn til sjappa du kjøpte de i.. Det ene er enklere enn det andre.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørtes meget rart ut... høres jo ut som det rett og slett er et brudd en plass, siden det ikke kommer noe lyd fra elemtet/ene i det hele tatt. du får åpne og se

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har tatt ut begge elementer nå å kobla en å en rett på forsterker.. di spilte som di skulle... så er delefilter som er dødt. merkele av bare flyttet den 3 meter å kobla opp der....bør jeg få nytt delefilter av dynavoice ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det såg no normalt ut inni HT.. elementen fungerer også.
    jeg kjøpte dem på netthandelen.. har ikke lyst å pakke di ned å sende di tilbake..kan ikke fatte at det ikke burde la seg gjøre å sende meg ett nytt delefilter... dynavoice svarer ikke på mailen min heller

kan hifi center hjelpe montro ? er en slik butikk her i byen.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør få noen som har litt elektronikkunnskap få se på delefilteret og kontrollere komponentene. Er ikke sikkert at de kan hjelpe deg med det på HFC. Finnes det en videregående skole med elektronikklinje i nærheten? Kan hende det er noen med peiling der;-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •