Xtz 99.36 Førsteintrykk.. EC i hus!! Spørsmål til EC-kjennere i post #78. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 87
    Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har etter denne tråden ble startet lagt ut min hjemmekino med flere bilder av høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer en H&K AVR245 å drive disse høytalerne?

Hvordan klarer de seg i tester mot Dali Ikon 6 og SA 1750?

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR 245 vil sjølvsagt kunne drive dei heilt fint, men du burde nok skaffa deg noko kraftigare om du vil ha full kontroll på øyreblødar-lydnivå, dei er som kjend litt tungdrevne.

Etter det eg har erfart denne helga med mykje testing og justering på mine 99.36 så står dei ikkje tilbake for andre konkurrerande i prisklassen. Er storfornøgd! Spesielt imponerte dei meg på hard rock/metal musikk, der mine gamle AP Blue Diamond blei skrekkeleg udetaljerte og nesten litt vonde å høyra på i forhold ved litt volum-auke. Syns faktisk òg dei er betre enn BD på mine favoritt Dire Straits CD'ar, stereoperspektivet fekk seg eit stooort løft...deilig. Strålande klar gjengiving av diskant-registeret utan å vera slitsomme. Og bassen er ørten gongar strammare og meir kontant enn kva eg var vand med frå BD. Dette er vel også hovedårsaka til at eg selde dei gamle høgtalarane, då bassen frå sub'en var NOKO treg. Ville ha meir punchy og stram basslyd. Og dei kan verkjeleg levera ein del bass, nyttar dirfor ikkje SVS'en til musikk. Om byggekvalitet: dei er fysisk mindre men veg ca det samme som BD som jo har innebygd forsterkar og eit 10" sub-element. Så kvalitets feelingen er lite å sei på, kabinettet er godt avstiva og solid laga. Ikon 6 er jo 10kg lettare etter det eg kan sjå på specs.

Skal ikkje sei dei er bedre enn konkurrentane her sidan eg ikkje har samanligna, men kan sei sopass at dei som bestiller seg eit par vil mest sannsynleg ikkje senda dei i retur før 14-dagers fristen.

Newcomer Theater sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse høyttalerene virker veldig interessante, men det føles litt skummelt å bestille ett par usett/uhørt. Får satse på at det dukker opp flere overbevisende omtaler i hifi-pressen. Hadde det bare vært mulig å sett dem i Stavanger-området så ....

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Theater
    Disse høyttalerene virker veldig interessante, men det føles litt skummelt å bestille ett par usett/uhørt. Får satse på at det dukker opp flere overbevisende omtaler i hifi-pressen. Hadde det bare vært mulig å sett dem i Stavanger-området så ....
    Det er bare å gi beskjed så skal du altids få sett og hørt dem. Drar på ferie nå og har relativt fulle dager til vanlig, men med litt plalegging så skal det gå. Gi meg en PM hvis interesse.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høytalere bestilt

Da har jeg bestilt 99.36 og 2x W12, gleder meg som en unge til de blir levert på døra

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Hvilken forstersterker planlegger du å benytte sammen med disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr. Hi-Fi!
    Gratulerer. Hvilken forstersterker planlegger du å benytte sammen med disse?
    Har Cayin for øyeblikket (cd252 og 251b), så får prøve det ut med denne elektronikken i starten.
    Blir sendt om et par uker, de er tomme for W12 for øyeblikket

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle mann fortsatt fornøyd med sine xtz 99.xx høytalere?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg er fornøyd enda. Desidert veldig mye for pengene. Er like vell uenig med dem som anbefaler disse til forsterkere som ikke har godt med krefter. Jeg har prøvd disse på en del forskjellig til nå og de fortjener og vokser virkelig med en bra forsterker. De kan også med fordel benyttes med en forsterker med litt varm lydsignatur i mine øyne.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg er fornøyd enda. Desidert veldig mye for pengene. Er like vell uenig med dem som anbefaler disse til forsterkere som ikke har godt med krefter. Jeg har prøvd disse på en del forskjellig til nå og de fortjener og vokser virkelig med en bra forsterker. De kan også med fordel benyttes med en forsterker med litt varm lydsignatur i mine øyne.
    Hvordan vil disse spille med en Denon AVR 2807 tror du?

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker

Jeg må si at jeg er blandt de som følger passe godt med på bruktmarkedet, og har opservert at du har vært ganske aktiv i det siste:-) Hvilken forsterker har du/skal du ha til XTZene dine? Blir det ren stereo nå?
    Roger

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger med en del selv og du har jo heller ikke lagt på latsiden:-D

Har testet en del utstyr på disse nå og kommet fram til at EC er en god match både for mine ører og for høyttalerne. Jeg har nå på vei EC AW120 og en EC 4.7. Håper og tror at dette skal bli meget bra. Blir også å beholde Elac`ene mine slik at jeg har noe å bytte mellom. Hvor lenge det går før de to høyttalerparene blir byttet ut i ett vet jeg ikke, men jeg snuser altid runt etter litt oppgraderinger.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    Hvordan vil disse spille med en Denon AVR 2807 tror du?

De vil nok helt sikkert fungere helt greit med denne, men det avhenger selvfølgelig av hvilke krav du stiller. Denne vil på langt nær ta ut potensialet i denne høyttaleren. Jeg brukte selv Primare SPA21 på disse og det funket ganske greit, men høyttaleren tok ett stort skritt videre med bedre elektronikk. SPA21 går nok også Denon en god gang i stereo.

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger med en del selv og du har jo heller ikke lagt på latsiden:-D .
    Det har du forsåvidt rett i .:-D Nå er det Nautilus 803 eller Helicon 400W på vei
    .
    Har testet en del utstyr på disse nå og kommet fram til at EC er en god match både for mine ører og for høyttalerne. Jeg har nå på vei EC AW120 og en EC 4.7. Håper og tror at dette skal bli meget bra. Blir også å beholde Elac`ene mine slik at jeg har noe å bytte mellom. Hvor lenge det går før de to høyttalerparene blir byttet ut i ett vet jeg ikke, men jeg snuser altid runt etter litt oppgraderinger.
    Tror nok EC vil bli knallmatch. Lykke til:-)

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet en del utstyr på disse nå og kommet fram til at EC er en god match både for mine ører og for høyttalerne. Jeg har nå på vei EC AW120 og en EC 4.7. Håper og tror at dette skal bli meget bra.
    Har du fått testet dem nå?Sitter på companiet utstyr selv som jeg ivrer etter å matche med 99.25 & xtz 12"sub..Elsker selv den varme lydsignaturen:wink:

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått testa denne komboen enda. Begge komponentene er på vei ( en er i posten og den andre er til reperasjon som er betalt av posten...) Posten skal tydeligvis fre.. men om den er hel eller ikke har vist ikke like mye og si!

Har derimot testet en EC 4.7 sammen med jungson-blokker. Disse blokkene er nok enda litt varmere enn ec, men det ble en bra match.. Tipper EC all over blir enda bedre. Skal komme med intrykk så snart jeg får noen:smile:

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Electrocompaniet

Nå er endelig EC på plass... XTZène spiller nå på en EC 4.7 og en EC AW120. Intrykket sålangt er svært blandet.. Det låter utvilsomt meget bra.. Faktisk er dette den komboen som har passet disse høyttalerene best så langt. Det låter rett og slett MEGET bra.. MEN!!! HVOR ER VOLUMET????

Har liten erfaring med EC fra tidligere av, men hadde da trodd at det skulle være mulig å dra på..? Har tidliggere testet 4.7 i kombinasjon med annen effektforsterker, og da med noe av det samme resultatet. EC 4.7 var i det tilfellet stillt til å spille langt lavere enn de andre preène jeg testet den opp mot.

Er dette noe som er typisk for EC?
    Og hvis ja.. HVORFOR??

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må kjøre XLR, det øker med 6db. Og har du en mkII utgave har du en bryter bak som du kan velge høy eller lav gain om jeg ikke husker helt feil...

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er endelig EC på plass... XTZène spiller nå på en EC 4.7 og en EC AW120. Intrykket sålangt er svært blandet.. Det låter utvilsomt meget bra.. Faktisk er dette den komboen som har passet disse høyttalerene best så langt. Det låter rett og slett MEGET bra.. MEN!!! HVOR ER VOLUMET????

Har liten erfaring med EC fra tidligere av, men hadde da trodd at det skulle være mulig å dra på..? Har tidliggere testet 4.7 i kombinasjon med annen effektforsterker, og da med noe av det samme resultatet. EC 4.7 var i det tilfellet stillt til å spille langt lavere enn de andre preène jeg testet den opp mot.

Er dette noe som er typisk for EC?
    Og hvis ja.. HVORFOR??
    har denne preampen selv på en Ec aw60 og vil tro at din effektforsterker spiller noe høyere..syns det spiller relativt høyt,men skrur aldri over halvveis..men volum er jo uansett relativt..tror du burde få Ec tinga dine sjekket da det høres litt rart ut fordi det skal spille ganske høyt..Har du forresten 4.7 mk2?der kan du jo tweake +7db via en switch bakpå..

4.7 er jo også kjent for å ha et elendig potmeter,jeg hører en ulyd hver gang jeg øker volumet,men den gir seg så fort jeg slipper knappen. Så det hadde ikke overrasket meg at det var det som er problemet! Hør med utviklingssjef Volker Hunger i Electrocompaniet i oslo,en superhyggelig kar som kan hjelpe deg og kan evt oppgradere 4.7n din om du ikke har siste versjon,noe jeg tror har mye å si

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •